Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del XI

Ja i morgon är vi friska!!!

Just nu ångrar jag bittert att jag stod emot godiset i affären:mad:

Lättkesella med apelsin var INTE gott.. Vill ha hallon i men efter alla alarm vill jag inte äta utländska bär och klart det inte fanns svenska i affären:banghead:
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har funderat på vem du är, har du och Saeta lust att presentera en lite? Vad tränar ni, vad har ni för mål, sånt? Alltid roligt att veta. Eller kan inte alla skriva lite om sig själva igen, alltid kul att friska upp minnet? :)
 
Sv: Beach 2013, del XI

Kan du inte köpa hallon och koka upp dem och sedan ha i kylen tills du ska används dem? Så länge de är uppkokade är det ju lugnt att använda dem. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Men åååhh, morotskaka gud så gott!
Själv har jag bakat jordgubbspaj idag... (hey, var det en XL tråd ändå?... :P)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag börjar! :D jag heter mammas och har på mindre än ett år gått från soffliggare till träningsjunkie. :D jag försöker att träna nästan varje dag, eller jag slänger väl in någon vilodag per vecka men målet är max en. Har stadigt mål på att träna 30 h i månaden. Springer och kör pass på gymmet, favoritpassen är box, gröt och bodypump. Försöker börja gå lite, samt komma igång med styrka på gymmet.

Just nu får jag inte träna hård träning på 19 (!) mer dagar, men tänkte få en rutin på att gå och styrka på överkroppen under tiden. :)

Har väl en kan på att tappa en tio kg i fett och lägga på mig några i muskler, men det går trögt. Känner ändå att så länge jag tränar såpass intensivt som jag gör är det ingen större fara. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Pta, jag har suttit på balkongen under en filt och läst en hel bok och ätit onyttigheter hela dagen. I skuggan, så inte ens bränna får jag. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är 24, är väl kanske inte den mest omtyckta här på buke men det försöker jag ändra på :p. Pluggar till USKA, bloggar och håller på skola om mig till shettisägare efter många år med islandshästar.

Tränar för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Tränar på våran crosstrainer framför "Du är vad du äter" och liknande program haha, och är ute och går. Har lite olika gummiband jag tränar med också. Främst armar. Sen situps och sånt med. Mitt mål är att gå ner ca 15-20kg beroende på hur mycket muskler jag får också. Hm.. vad finns det mer att säga? :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Åååh älskar morotskaka! :d
Välkommen till tråden förresten :)
Är det en islandshäst du har? Såg ut som det på din avatar.

Bra ide mammas :) Det har ju blivit ett gäng trådar nu så en uppdatering är nog bra.

Jag har hängt i beachtrådar till och från rätt länge nu, men det är först nu som jag verkligen är igång på allvar (ooh vad skönt det kändes och skriva :D ). Varvar styrka hemma med löpning, promenader och cykling, målet är att gå ner i vikt, få en mer hälsosam livsstil och bli mer fit.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl
Har bytt om till träningskläder men inser att mobilen är totalt urladdad. Inget endomondo :( Den får snabbladda, världen är emot mig och min träning.
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Gammal gam i beach-trådarna. Snart 30 år (vadå Senior?!) och läser på juristprogrammet. Tränar 5-6 dagar i veckan, främst cykling och löpning plus att jag gärna går (mycket). Gick ner 36 kg mellan 2009 och 2011, ligger just nu fyra envisa kilon plus men de försvinner nog vad tiden lider. Gick upp dem pga en kombination av sjukdom, stress och hormoner men samtliga dessa delar är åtgärdade nu så jag börjar känna mig som mig själv igen.

Tränar dels för att kunna äta mer och dels för att blåsa ur min totalt överaktiva skalle, träningen gör mig helt enkelt lugn.

Just idag har jag dock haft vilodag efter tre rätt tunga dagar, men imorgon blir det dubbelpass (cykel + löpning) och sen långpass på cykel på lördag. Det blir sista cykelpasset på tio dagar då jag ska upp till familjen i norr och det är helt enkelt för bökigt att ta med sig cykeln. Ska låna en stor trunk av sambon så att alla löparskor och yogamattan får plats. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Gör en presentation jag med då. LV, med i beachtråden sen 2012(?), men tappade bort mig själv ett tag pga bland annat depression, och lämnade då beachtråden. Låg tidigare på 68 kg, sprang flera gånger i veckan osv. Tappade motivationen och kontrollen, gick upp till 75 kg och hamnade i beachtråden då. Kom igång att gå tokmycket (och då menar jag tokmycket, snittade väl en tio mil i veckan). Sedan tappade jag suget lite, och innan jag hittade tillbaka till det gick jag in i väggen pga skolarbete. Haft problem med maten under den perioden (varvat med att inte kunna äta alls under flera veckor till att sätta i mig hela kylskåpet). Vägde in mig på 90 kg för några veckor sedan, och har alltså gått upp 22 kg på två år och tappat allt vad motivation heter.

MEN. Nu är jag tillbaka! Är frisk, motiverad och sugen på livet. Har de senaste månaderna (sedan påsk ungefär), rört på mig regelbundet och nu trappat upp ordentligt så att jag verkligen är igång och tränar. Pendlar mellan 83-85 kg, men det borde nog vända och gå stadigt nedåt snart. Har bra koll på maten, överäter inte en massa skräpmat och gör medvetna val. Har alltså återfått kontrollen över mitt liv, kort sagt. Och väntar väl i princip på belöningen (viktnedgång).

Långsiktiga målet är att komma tillbaka till min idealvikt, samt vara kapabel att genomföra fystesterna till polishögskolan. I höst ska jag springa tjurruset.

Kan också tillägga att jag är 1.80 lång :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag kör också en liten presentation!

Lorden, årsmodell -92 och i dagsläget i ganska dåligt skick. Har det senaste året gjort flera mer eller mindre lyckade försök att komma i form. Alla har gemensamt att de tagit slut och tagit mig tillbaks till ruta ett. I våras var jag hyfsat på G med löpträningen tills det började bli tungt någonstans efter 1,5 månad ungefär. Då gav jag upp och istället för att gå tillbaka ett steg och träna där för att kunna trappa upp igen så kastade jag in handduken. I stort är detta mitt största problem; jag ställer alldeles för höga krav på att allt ska ske på en gång och blir frustrerad väldigt snabbt när jag får bakslag.
Har även problem med ätandet - som så många andra - och kan inte alltid kontrollera mitt intag, framförallt gäller det sockerdrypande saker.

Skrev detta efter att ha funderat på vad ni skrev i tråden häromdagen.

"Mina mål är att;
-Bli smidigare och fastare
-bli starkare
-bli piggare och öka mitt självförtroende
-lära mig att trivas i min kropp och se den som ett redskap istället för en fiende
-bibehålla min form

För att komma dit ska jag;
-äta nyttigare, mer regelbundet
-sluta äta så mycket socker och onyttigt
-träna kondition
-träna styrka
-träna koordination
-vara snällare mot mig själv, tillåta misslyckanden och inte ge upp

Allt detta är viktig för mig för att jag ska må bra både kroppsligt och själsligt. För att jag ska klara av det yrke jag siktat in mig på."

Tja. Hej... :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter roligt med grötpass. :D ;)

Här behövs knappt en presentation. Jag är gammal i gamet och just nu helt ur form. Jobbar med ett rätt fysiskt arbete över sommaren, som ibland är helt monotont rätt upp och ner på ett betonggolv. Ibland är vi mestadels ute i fält (som denna vecka) och släpar på tunga grejer. Just nu skriver jag mest här för att antingen 1) gnälla om hur trött jag är och hur ont det gör, eller 2) lägga upp naturbilder från vackra platser jag får äran att besöka. Min 'träning' består av skogspromenader med småtung ryggsäck på helgerna.

Jag ska vara ledig i augusti för att sedan jobba ytterligare 2 månader med vad jag antar är ett rätt fysiskt arbete. Planen just nu är att upprätthålla det jag lyckats med under sommarjobbet, dvs vanan att stå och gå mycket, samt styrka. Med lite god tur har jag en rejäl och omfattande renovering att sysselsätta mig med då. :) Annars får det bli att snickra ihop något som inte kräver gymkort.

Jag skulle ha tagit en promenad ikväll, men på väg hem från shopping på Elgiganten stannade jag hos en släkting som har en liten butik. Blev fast där, drack kaffe och tränade magmusklerna med hjälp av asgarv istället. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Här kommer jag då då! :)

25årig smålänning som snart börjar sista terminen på Polisprogrammet!
Försöker träna minst 4 gånger i veckan men måste erkänna att det varit lite sådär med det senaste veckorna. Jag trodde att rutinerna skulle bli bättre av att jobba? Haha.
Är så jäkla trött efter jobbet, så det blir träning när jag pallar.

Ska springa Midnattsloppet i augusti och ska då under 55 min, helst under 52.
I maj väntar mitt tredje Göteborgsvarv och då ska jag under 2 timmar.
Dessutom har jag tänkt skaffa mig lite mer muskler och helt enkelt bli starkare!

Viktmässigt så ska jag ner till 56-57 vilket jag tror är rätt lagom för mig. Just nu ligger jag på 60,5 tror jag men ska undersöka saken imorgon. Har varit nere på 58 någonting och vänt men sen kom midsommar... :angel:
 
Sv: Beach 2013, del XI

Mycket bra idé och jag funderade på det men kändes för krångligt att först koka och sen frysa om. Men jag får nog faktiskt göra så i fortsättningen. Men borde det inte finnas svenska hallon i butikerna? Det är ju sommar?? (Slut på OT)
 
Sv: Beach 2013, del X

Har förresten precis kommit hem från jobbet. Sprang på tills jag fick en flugjävel i ögat som inte ville bort, och de flesta av er vet ju hur känsliga ögon jag har vid det här laget.... Så jag valde att TOKSPRINGA sista biten, eftersom jag har fått en princip att alltid tokspurta innan avslut för att få bort tanken att sakta in innan avbrott (det har faktiskt hjälpt mina hjärnspöken!). Stängde av endomondo, fick bort flugan och valde sedan att göra nån form av intervaller sista biten hem. Det vill säga springa det fortaste jag kan, gå några meter, springa det fortaste jag kan, gå några meter o.s.v. ända fram till porten.

Så här såg jag ut efteråt:

34e6af76e4e111e28b6c22000a1f8db8_7.jpg


Bokstavligt talat dröööp av svett :p Men hur nöjd som helst!

Har nu tränat lite med min kettlebell och ska sedan göra lite rumpövningar :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp