Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Det var det! Första gången jag gör något alls på kvällen efter jobbet, som inte är handla mat, laga mat, eller sitta en kort stund vid datorn. Superskönt!

Hur går det med insektsinventeringen? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag heter Addan, 23 år gammal, tränar för att få min kropp starkare och mer fit. Känner inte att jag behöver gå ner i vikt (kanske något kilo) så jag satsar på träning, inte diet. Har en lite trasig kropp så jag har börjat långsamt och ökar lite hela tiden. Ska springa tjejmilen i september och göteborgsvarvet i maj :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag vill också veta vad ett grötpass är :D

kl

Jaså presentation minsann!
Jag är 23, fyller 24 i höst. Pluggar på distans nu, hoppas att CityMail ska vilja ha mig som vikarie (igen) och har allmän framtidspanik.
Lite mer träningsmässigt gick jag upp till 77kg när jag slutade jobba förra gången. Är nu på 74.6kg och hoppas på att slutligen ligga på ca 65kg. Men får jag en massa nice muskler blir säkert ca 67kg också bra, får se hur det ser ut när jag börjar närma mig!

177cm lång :)

Snor mål av Lorden (med lite ändrat), de matchade så bra in på mina, men jag hade nog inte kunnat uttrycka dem lika bra..

Mina mål är att;
-Bli smidigare och fastare
-bli starkare
-bli piggare och öka mitt självförtroende
-lära mig att trivas i min kropp och se den som ett redskap istället för en fiende
-bibehålla min form

För att komma dit ska jag;
-äta nyttigare, mer regelbundet
-sluta äta så mycket socker och onyttigt
-träna kondition (nåja, mest genom cirkelträning via styrkan, aaaavskyr löpning och får ont och ansträngningsastma och wäh!)
-träna styrka
-vara snällare mot mig själv, tillåta misslyckanden och inte ge upp!
 
Sv: Beach 2013, del X

Det går bra! Men sista dagen imorgon :(

Kul projekt, kul att få vara ute och jobba, kul att få resa runt en del i Sverige (även om jag saknar en del att vara hemma också) och jag känner att jag har bra koll och kan det här!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jaa ellerhur sammahär, speciellt smeten, MMM!!!! Haha nu vart jag ju sugen. Smakade lite på jordgubbspajen och den smakade som ugnspannkaka, men helt okej :P

Jag har haft islandshäst sen -06 och har den som avatar ;P men nu har jag införskaffat mig en shettis istället ;D
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*

Ett par år för gammal för att hänga här egentligen men... Har gått från kraftig övervikt (2009) till normalviktig (2013) Försöker träna minst 3 dagar i veckan + ridning. ÄR aktiv i arbetet som undersköterska. Äter i det stora hela lågkolhydratskost. Tränar på gymmet, crosstraining och löpning. Ska springa tjejmilen 7 september under 65 min. Ta mig igenom ett thriatlon 17 augusti. Har ca 4-6kg kvar att gå ner i vikt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter ju perfekt :) jobbar du ensam? Då är vi iaf två i tråden som är ute i naturen och ränner på arbetstid. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är 25 år, 161 cm lång och väger oftast runt 55-56 kg (just nu 54,7).

Jag tränar för att
- må bra
- kunna äta gott ibland utan att må dåligt:d
- bli stark
- få bättre kondition
- få fastare kropp

Jag försöker gymma ett par gånger i veckan, springa några gånger i veckan och gå lite promenader. Rider en gång i veckan på ridskola men nu är det sommaruppehåll. Cyklar alltid till jobbet.

Det jag har kommit underfund med är hur mycket bättre jag mår när jag rör på mig och just nu tränar jag mer för att må bra än för att se snygg ut och det är även denna gången min träning hållt i sig längst!:)

Visst har jag någon vecka hit och dit där jag är opepp och inte tränar så mycket men i det stora hela jämnar det ut sig. Jag gillar mitt aktiva liv!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, jag jobbar själv. Ibland har vi bott två st på samma hotell, den här veckan är jag helt själv.

Och ja, än så länge får jag betalt för att ränna ute i naturen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Woho presentationsdags. Jag som inte kommit nån vart sen sist, tror jag...

Är fortfarande 24 år. Roar mig fortfarande mest med ridning på medryttarhästar. Satsar på en tävling på 5 mil i oktober (på hästryggen alltså, jag ska inte ha ihjäl mig själv).
Har ett jobb där jag går kilometervis varje pass (och till och från springer fort som fan), vilket jag inte loggar någonstans. Försöker hinna med några korta löpturer utöver det, men har ett blodtryck som spökar så jag tar det lite lugnt.
Utöver mitt vanliga jobb håller jag i mitt eget företag på att ta fram egna träningstights, som snart ska beställas hem i en stor hög :D

Äter katastrofalt dåligt. Antingen inte alls eller bara skräp. Har en dålig period nu igen, så pass att kollegorna börjar prata med varandra om det :crazy:
Men jag kämpar på. Hellre skräp än inget är väl resonemanget just nu. Förhoppningen är att det ska bli hyfsat hälsosam mat med tiden.

Är 167 cm lång och väger nånstans strax över 60. Vill ner under 60, men jag försöker låta bli att fokusera för mycket på det. Hellre hälsosam och vältränad på 60+ än spinkig och orkeslös på mindre.

Ska skaffa gymkort så snart ena kollegan blivit frisk nog att följa med mig dit, det är så tråkigt att träna själv :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Eller jo för fan, det har jag visst!! Igår kom jag i ett par jeans som jag köpte innan mina operationer (dvs i början när jag tvingades vara mer stillasittande). Jag har inte kunnat ha dom efter operationerna pga svullna knän, och sen pga för feta lår och röv. Men nu kom jag i dom!
Så jäkla skönt att veta att jag är på väg tillbaka till den kropp jag en gång hade! (ja, jag tycker om utropstecken)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hihi, gröt! :)

Chili: Du får ägna dig hur mycket du vill åt det som finns under punkt 1, så länge du kombinerar det med punkt 2. Hatälskar dina bilder, eftersom de är så vackra och mycket brutalt påminner mig om att jag sitter instängd i en barack hela sommaren...

Så lite om mig då. Jag är praeterea som under våren har pendlat mellan jobb i Luxemburg och ledighet i Skåne. Sen i måndags jobbar jag dock heltid i Luxemburg och kommer därför inte se skymten av en beach på hela sommaren. Men jag är med ändå, för det kan ju vara trevligt att känna sig snygg(ast) i parken istället.. :)
Eftersom jag här i Luxemburg varken har en mysig soffa eller en gosig sambo till hands tillbringar jag rätt mycket tid på gymmet. Just nu blir det rätt mycket styrketräning och simning, för jag har en tjurig benhinna som inte alls tycker det är lika roligt att springa som jag tycker. Om allt känns bra tänkte jag börja springa igen i augusti och den största utmaningen är att jag ska ta det lugnt och trappa upp försiktigt. Ni får gärna bromsa mig om jag blir för ivrig.
Annars är mina mål att ha bra rutiner på både mat och träning och framförallt att jag ska trivas med och tycka om mig själv. Den långsiktiga viktplanen är hålla mig stabil eller gå upp ytterligare några kg, men jag vill inte göra det enbart genom god italiensk mat...

Mitt bidrag till tråden är mest att jag gnäller på jobbiga människor som kommer med konstiga kommentarer (typ: "för du är väl gravid?") eller försöker ragga upp en i skogen (typ: "skulle du vilja hänga med på en kaffe?" eeh, nej, vi har känt varandra i max 30 sek, så skulle inte tro det..), eller så gnäller jag på att jag är ensam. Jag är alltså den gnälliga typen, som tyckte allt var bättre förr och har svårt för det här med nymodigheter (men jag har faktiskt vara på yoga tre gånger!).
 
Sv: Beach 2013, del X

Dom ska sy upp ett provplagg till och fota bilder, när jag godkänner det ska dom bara sy upp och sen skicka. Borde vara klart under juli :)
Priset ligger på ca 370 kr
 
Sv: Beach 2013, del X

Nice, då kan jag vänta in :p

kl
Apropå naturbilder så la jag ju aldrig upp den från min lilla utflykt i tisdags. Detta är dock mobilbild, jag har glömt minneskortsläsaren hemma så bättre kommer i helgen. Men så vackert, jag vill redan tillbaka...

wpid-20130702_214629.jpg


Fastnade med att planera nästa helgs vandring, men nu SKA jag ut och springa!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Presentationsdags då! 25 år, pluggar till agronom. Har under året kommit igång att träna riktigt bra och även gått ner ca 7 kg. Springer, cyklar, styrketränar lite hemma, promenerar och kör lite pass på Friskis under terminerna.

Under sommaren ska jag träna inför Tjejmilen, 3 löppass i veckan är planen.

I övrigt älskar jag Beachtråden :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha tack, vad snäll du är! :D Om jag med lite tur får ledigt i helgen, om så bara en av dagarna, så kommer det antagligen mer bilder - från en av mina favoritplatser i Skåne. :love:

Var rädd om dina benhinner säger jag, sånt där kan ju krångla nästan hur länge som helst om man inte vilar korrekt etc. Även jag saknar soffa, tv och så vidare - tur att det iaf får dig att träna desto mer. ;) Inser nu att jag varken kollat på tv, film eller serier på en månad!
 
Sv: Beach 2013, del X

Wow! Var är detta i vårt långa land?

Jag var ju vid Tåkern och Omberg i helgen, så oerhört vackert! Meeeen jag hade glömt att ladda kamerabatteriet/laddaren var i Skåne, så jag tog inga bilder. Blöh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp