Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Förresten, en fråga:

Jag har planerat in att cykla och promenera idag. Tänkte ge mig på att cykla runt ån, samt promenera en mil. Men till dilemmat - ska jag börja med att cykla eller börja med att promenera?!
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Går såå seeegt att komma igång idag...
Ska strax ner till tvättstugan iallafall.. borde fixa disken, men vill inte!
Sen får vi se vad klockan är, ska försöka få till promenaden.

Äter bra åtminstone, mumsar på röda linser med gurka, paprika, soltorkade tomater och mozzarella nu :d
 
Sv: Beach 2013, del X

Vilken härlig läsning! :)

Tassen: Hoppas din mage lugnar sig, jobbigt när det blir sådär.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag skulle börja med att gå. Jag tycker det är skönast att cykla sist, det är bra för mina knän att få rejäl blodgenomströmning efter att ha belastat med gång eller löpning. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag hade nog börjat med att cykla och ta promenaden sen. Åtminstone känns det lättare för mig att ta en promenad om man redan är trött än att ge sig ut och cykla :p
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Hoppar in supersnabbt med en kvick fråga till er som har lite större koll än jag på hur förbränning fungerar.

Om jag, på en dag under en annars strikt bantningsperiod, äter ca 4000 kcal, kommer jag att gå upp det ca 0,5 kg som de motsvarar? Hinner de här 4000 kalorierna sätta sig på kroppen som fett, eller kommer jag under de nästkommande, kalorisnåla dagarna (där jag förbränner ca 1400 kcal allt som allt) hinna bli av med dem innan de syns på kroppen s.a.s.?
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Hoppar in supersnabbt med en kvick fråga till er som har lite större koll än jag på hur förbränning fungerar.

Om jag, på en dag under en annars strikt bantningsperiod, äter ca 4000 kcal, kommer jag att gå upp det ca 0,5 kg som de motsvarar? Hinner de här 4000 kalorierna sätta sig på kroppen som fett, eller kommer jag under de nästkommande, kalorisnåla dagarna (där jag förbränner ca 1400 kcal allt som allt) hinna bli av med dem innan de syns på kroppen s.a.s.?

Ja, du kommer ta upp det du äter (tarmarna är makalöst bra på att ta upp i princip allt även om vi äter massor).

Dock resulterar inte alla 4000 kcal i en viktuppgång utan endast de som överstiger det du förbränt den dagen. Överskottet kommer lagras in.

Tror dock inte de kommer hinner synas på kroppen. Ligger du på underskott före och efter kommer du sett över några dagar ligga på energibalans så någon synlig viktuppgång blir det inte. Dock kan en ätardag synas genom att magen blir större då mage och tarmar packas fulla. Det kan bli extra markant om man annars ligger på underskott eftersom magen och tarmarna då inte är fulla. Ätardagar brukar för de flesta innebära mycket kolhydrater som binder vätska, vilket under ett par dagar efteråt kan synas i svullnad och på vågen.

Förstår dock inte vad du menar med att du på bantardagarna förbränner 1400 kcal? Menar du att du har så stort underskott eller är det vad du äter eller vad?
 
Sv: Beach 2013, del X

Ah, tänkte att de övriga dagarna kanske skulle hinna ta bort de där extra 4000 innan de satt sig. Men då vet jag och skippar svullplanerna, tack för info!

Jag ligger på -1400 på de flesta normala dagar.
 
Sv: Beach 2013, del X

Nej, jag vet av erfarenhet att det blir dålig stämning i tråden då.
wink.gif

Ska hoppa ut nu, ville bara få lite klarhet i min undring.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Det fina med att komma ner till tvättstugan för tidigt, utan mobil, är att man kan göra 4x10 squats när man ändå är där :p
Bränner i princip bara i framsida lår märker jag...
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Det fina med att komma ner till tvättstugan för tidigt, utan mobil, är att man kan göra 4x10 squats när man ändå är där :p
Bränner i princip bara i framsida lår märker jag...

Jobba mer med magen. Tänk dig att det är magen som ska hålla emot på nervägen och det är magen som ska lyfta upp dig på uppvägen. Då brukar det bita mer i baksida lår och rumpa.
 
Sv: Beach 2013, del X

Den roligaste och jobbigaste cykelturen hittills, helt klart! Följde ån och efter ett tag mynnade den lilla grusstigen ut i en ännu mindre stig för att sedan bli åkerskant som till slut gick över i ängsmark med meterhögt men tillplattat gräs och INIHELVETES mycket smådiken och grejer :eek: när jag passerat det hoppade kedjan, för att jag klantade mig med växlarna. Bara att vända på skiten och fixa det, kollade på klockan och insåg att jag råkat pausa klockan efter bara en kvart ute i spåret. Svor lite, startade om klockan och cyklade asfaltsvägen hem. Blev 7,5 km loggat men minst 11 kl cyklat!
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Himla dålig beachdag här måste jag säga. Meeen, orkar inte bry mig! :D Tårta på jobbfikat och faktiskt godis på tåget, fast jag inte skulle :p Men soppa till lunch och sallad till middag, så what the heck!
I helgen blir det massa gos med min man, sovmorgon och så ska vi promenera massa har vi sagt. Ska försöka klämma in en löprunda med. ÅÅH vad jag längtar! :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Måste skriva innan jag tappar bort tråden. Lämnar in mitt exjobb på måndag så träning står inte högst på prioriteringslistan denna veckan. Har iaf ridit på morgonen varje dag, men utöver det har det bara blivit en löprunda denna veckan.. Satsar på att ta igen det nästa vecka!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Det var någon som frågade om namnen på Endomondo, vi hade ju en lista på en utmaning tidigare, den kan vi väl plocka fram och uppdatera? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hemma efter en lugn 30 min promenad, blev bara 3 km :) Men ska cykla iväg och handla.... Sedan... Ska bara äta middag först :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jobba mer med magen. Tänk dig att det är magen som ska hålla emot på nervägen och det är magen som ska lyfta upp dig på uppvägen. Då brukar det bita mer i baksida lår och rumpa.

Jättebra tips då jag har samma problem!

Kl

Tänkte springa idag men somnade till på soffan och nu hinner jag inte innan jag ska äta med kompisar. Så det blir 2 vilodagar! Och massa god mat och vin idag.

Kör vidare med squatsutamningen också så helt vila blir det ju inte. 80 squats idag, har gjort 50. Märks att benen blir starkare :D

Tänkte köra starkt på minst varannan vatten ikväll men vi får se hur det känns imorgon ändå :D planen är dock att köra lite gym.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp