Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Nu vart jag ju sugen på att börja springa :p Gjorde det när jag hade gymkort för jag vågar inte springa utomhus. Löjligt antagligen. Velar lite fram och tillbaka just nu om jag ska förnya det eller inte, men känns som lite slöseri att bara gå dit för att springa på bandet någon gång i veckan.
 
Sv: Beach 2013, del X

Varför vågar du inte springa utomhus? :) Jag har aldrig testat att springa på löpband, så jag ska kanske inte uttala mig, men jag tycker det verkar ganska jättetråkigt om man jämför med att springa utomhus och kunna kolla på saker och faktiskt komma någon vart :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Vill inte springa runt stan för det är för mycket folk som kan se :o Och i skogen vågar jag inte för jag är livrädd för älg och vildsvin.
Mjo det är rätt tråkigt, men det finns tv att titta på :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Lite hjärnspöken med andra ord ;) Fundera på vad du själv tänker när du ser någon som är ute och springer. Tänker du på hur personen ser ut, eller tänker du att jäklar, det var en hurtig en som är ute och springer? Och även om du flåsar och är röd som en tomat, hur ska den du möter veta hur långt eller snabbt du har sprungit? Helt omöjligt. It's all in your head ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

AG - ananya
CS - Mammas
EA - Emth
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LS - Pixus
LL - Linisen
MA - Trollunge
MalL - Tulpanen
ML - Mirre
MO - Queen
OK - lethal
SA - zass
SN - Chili
SG - sleepan
SS - Niya

Nu står ni i bokstavsordning också.
/OCD-mammas :angel: ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha sant.

Är det förresten någon här som vet vad en gul streckad linje på karta är för något?

edit* antar att det är elljusspår, enligt google iaf :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Skojaruelle?! ;)

(Ja, lite lätt sådär. Jag förstår inte hur jag stod ut med att leva såhär jämt förut. Galet.)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Dagens:
Ca 6.5km powerwalk (både runkeeper och endomondo krånglade med gpsen, woho)

upp-/nedför backe x10, utöver pw:n
5x10 squats (+ 4x10 i tvättstugan tidigare)
5x10 calf raises

Nu kändes squatsen mest bara i ryggen.. hmm.
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Sämsta. Cykelpasset. Ever.

Dagens träning blev 18 km segjävlacykling och 2 km ilskelöpning med bultande skenben efter nästan-vurpa-ner-i-dike på tidigare nämnda segjävlacykelrunda.

Nu ska jag äta Polly.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

AG - ananya
AB - Lillelorden
CS - Mammas
EA - Emth
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LS - Pixus
LL - Linisen
MA - Trollunge
MalL - Tulpanen
ML - Mirre
MO - Queen
OK - lethal
SA - zass
SN - Chili
SG - sleepan
SS - Niya

Nu står ni i bokstavsordning också.
/OCD-mammas :angel: ;)

Lade till moi. Eftersom Mammas inte älskar mig tillräckligt för att inkludera mig :cry:!

Bibehöll OCD-bokstavsordning. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Du får gärna lägga till mig med, det är alldeles för avancerat att lägga till sig via telefonen när man har värdelös mottagning...
 
Sv: Beach 2013, del X

Men bläsch vad trist.
Ät Polly och sikta på nästa pass.

Själv åt jag tacos, glass och drack två glas rosé innan jag fick myror i brallan och släpade med man och hundar på en runda. Någonstans under sista kilometern dog telefonjäveln, så jag surar lite över det.
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat!

Tassen, vad drygt. Glöm snabbt som attan och kör hårt på nästa pass!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har fallit ur tråden lite, fy på mig! Men det är inte på grund av obeachighet, utan mest semester och nytt jobb ;)

Jobbar som kyrkogårdsvärd på dagarna, vissa dagar sitter jag bara ner på rasterna. Igår spenderade jag 1 timme med att klippa en sluttning med gå-klippare, TUNGT!
Tränade första passet för veckan igår: 7 km löpning på 40 min. Var såååå trött och seg, lyckades bara genomföra det med skadligt högt Def Leppard i lurarna, fortfarande helt hög efter konserten :love:
Idag var det bröst+axlar+triceps på gymmet, inte varit där sen i maj! Superkul var det :)

Och hörni, när blir träffen i Sthlm då!? :D
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Idag har det blivit frukost, fika, lunch och minimiddag (en portion värdig en tvååring, men bättre än inget antar jag).

Nu ska jag tvätta tights.
Imorgon blir det jobb och ridning. Jag vet inte riktigt hur jag ska orka, går på någon slags energireserv just nu. Bara jobbar, jobbar, jobbar och försöker hinna med att andas däremellan - fast det känns som om jag knappt hinner göra det. Längtar till på måndag, då är jag ledig en dag (och sen jobbar jag sju dagar i sträck igen).
Egentligen känns det som om jag knappt hinner med att rida (trots att jag numera gör det på tok för sällan, har väl blivit totalt ca 6 pass över de senaste tre månaderna), men jag tar hellre tre timmar i bil till/från stallet, i stallet och på hästryggen än att bara sitta hemma i soffan och ha ångest över allt jag borde göra.
 
Sv: Beach 2013, del X

Hörni, kan vi prata lite om pulsklockor och träningsklockor och sånt?

Jag sitter och kollar på dx och priserna är ju rena rama festivalen i jämförelse med var Sverige (och i många fall även eBay) har att komma med. Men vad vill jag ha? Vilka funktioner behöver jag?

Band + klocka?
Bara klocka?
Bluetooth?
Bara band med bluetooth?
GPS?

Det vore ju verkligen toppen att ha något som är kompatibelt med endomondo och telefonen, men jag vet inte riktigt vad jag ska kolla efter.

Hilfe!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har en Garmin FR 210 med pulsband, funkar bra för vad jag använder den till. Har för mig att man kan importera passen från t.ex. Garminklockor (och andra klockor) till Endomondo, då slipper man överhuvudtaget använda telefonen. Jag gör så fast på Funbeat där jag loggar min träning, funkar hur bra som helst.

Vet att många är förtjust i Garmin FR 910XT om man vill ha en mer badass-klocka, men 210:an duger för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp