Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

kl

Alltså... vindruvor O_o Tror jag skulle kunna äta kilovis.
Känns så just nu iaf, haha :p

Verkar bli hel vilodag idag, massa krångel med tvätten så allt har dragit ut på tiden massor. Beroende på vad klockan blir innan jag ska iväg kanske jag lyckas komma ut lite iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra idé för jag har ingen aning om vilka en del är och det är kul att veta vilka namn som hör ihop så att säga:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Nähä om jag skulle bege mig ut. Det är sjukt kvavt ute men vill röra på mig ändå. Får se hur långt jag orkar innan värmen tar döden mig:p
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Det blev ingen joggingrunda igår som jag hade planerat tyvärr, istället satt jag framför tvn och åt glass :angel:

Tänkte ta igen det idag istället och samtidigt få med mig syrran, men nu ligger hon och sover i soffan så jag kanske måste motivera mig att ta mig ut utan sällskap :meh:
 
Sv: Beach 2013, del X

För oss i beachtråden på Bukefalos.
AG - ananya
CS - Mammas
EA - Emth
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LS - Pixus
LL - Linisen
MA - Trollunge
MO - Queen
OK - lethal
SA - zass
SN - Chili
SG - sleepan
SS - Niya

Det är bara för nytillkomna att skriva in sig och sedan kan zass lägga in dem i den nya utmaningen? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Du kan gärna adda mig som vän om du vill. :) du ser ju mina initialer på listan, är med i nuvarande utmaningen också. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

AG - ananya
CS - Mammas
EA - Emth
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LS - Pixus
LL - Linisen
MA - Trollunge
MO - Queen
OK - lethal
SA - zass
SN - Chili
SG - sleepan
SS - Niya
ML-Mirre
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja just det, presentationen också.

Jag är 21 år och en riktig periodare när det kommer till träning. Jag är också lite "allt eller inget", vilket jag antar leder till att jag inte orkar hålla motivationen uppe så länge. Är 163 cm och vikten ligger ganska stadigt på 72-73 kg så jag skulle inte må direkt dåligt av att gå ner en del. :o Jag kör mest löpning och power walks och målet är, förutom viktnedgång, att kunna springa en mil. Det känns otroligt långt borta just nu men nån gång ska jag fixa det :)
 
Sv: Beach 2013, del X

AG - ananya
CS - Mammas
EA - Emth
ED - cherie
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LS - Pixus
LL - Linisen
MA - Trollunge
MO - Queen
OK - lethal
SA - zass
SN - Chili
SG - sleepan
SS - Niya
ML-Mirre
MalL - Tulpanen

Mirre: Vi hade ju samma initialer så jag improviserar lite :p
 
Sv: Beach 2013, del X

5 km på 30,33 min blev det. Fyfasen vad varm i solen alltså, det var skönt med en kall dusch efter:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Har just sprungit ett ganska roligt pass. Började med två lugna kilometrar på 6:47 respektive 7:00. Därefter ökade jag farten så tredje kilometern gick på 5:51. Fick dock ett rejält håll precis i början av den kilometern men lyckades få bort det genom att andas lite djupare och sträcka ut (såg säkert lite kul ut :p). Nästa kilometer slog jag ned på farten igen, den gick på 6:51. Och så en avslutande sista kilometer där jag ökade farten igen, 5:41. Totalt blev det 5,04 km på 32:20 min. Prick 5 km tog jag på ca 32:10, mitt näst snabbaste 5 km någonsin så jag är riktigt nöjd. :)

Annars har det varit både bra och dåligt beachmässigt idag. Har varit ganska aktiv med pyssel och fix här hemma (skrapat färg från fönster, släpat grenar från när vi fällde ett träd mm) men å andra sidan fikade vi med wienerbröd och chokladmuffins :p Nåväl!

Och nuuuu.....blir det tacos! :D:d Hoppas ni alla har en trevlig fredagkväll! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra där! Såg på endomondo att du hade riktigt fina kilometertider där i mitten, grymt jobbat! :banana:
 
Sv: Beach 2013, del X

I will :D:D (älska tacos, det är min favoriträtt trots att jag är 25 år gammal :laugh:)

Jaa, usch. Fast jag har lite lärt mig att hantera det, förut så stannade jag och gick tills det försvann. Nu kom det ju precis vid min första snabba kilometer så samtidigt som jag skulle försöka få bort hållet fick jag se till att jag inte slog av på takten :rofl:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Träning klart för dagen! Började med intervaller på tungt motstång och högt tempo på crosstrainer, därefter blev det styrketräning, bicep, tricep, axel och rygg. Hade planerat att köra mer crosstrainer efter men var helt slut efter första intervallerna så det varade bara i 5 minuter haha. Efter det syndade jag med en cigarett :o
Sitter just nu med en shake jag mixat ihop, har fortfarande nästan 600 kalorier kvar efter den att äta idag och vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag får också håll när jag försöker vara lite snabbare, måste man "vänja" kroppen vid att det blir mer guppigt eller varför blir det så? Sjukt störande och ont gör det med. Men jag tycker (inbillar) mig att det hjälper att försöka sträcka på sig och ta längre andetag ist för att småandas, precis som du skrev.

(tacos är sjukt gott, det tycker jag fast att jag med är 25 år:p)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat!

Emtherlia: Jag har ingen aning, jag får håll vid de mest märkliga tidpunkterna. Tror inte det hade att göra med att jag ökade farten, för jag fick en liten släng av det redan någon kilometer innan men det gick över på en gång. Fast äsch, jag har ingen aning egentligen, jag bara gissar och hittar på :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp