Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat! Det är så roligt att se hur bra du kommit igång! Hur känns det? (Tänk dig nu att jag är en såndär hurtig reporter som trycker upp en mick i ansiktet på dig: Hur känns det? :D)
 
Sv: Beach 2013, del X

:D Det känns bra, även fast jag fuskat en hel del den här veckan ;)
Men det är skönt att vara igång och se att det ger resultat
 
Sv: Beach 2013, del X

Äh, det är sånt som händer ibland. (Jag har kollegor som typ göder mig, och jag kan ju inte säga nej såklart. :p Men ja, bättre typ en halv kexchoklad som igår än typ en bytta glass som när jag köper med mig saker själv. :p)

Skönt att det känns bra att du är igång, det är en så himla härlig känsla! :D Och det märks verkligen hur taggad du är, asroligt att se! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad gött med en mil!

KL
Nu är jag äntligen ledig i två hela dagar och ska chocka igång kroppen rejält med motion. Den behöver vakna upp :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Om det är så du äter borde du ju vara viktstabil när du bara äter när du är hungrig men låter bli när du bara är sugen. Att du trots allt går upp i vikt betyder kanske att du inte följer kroppens signaler helt, känn efter noggrannt ett tag och se hur det går :)
Det går att vara viktstabil (men normala svängningar), det gäller bara att hitta vanorna ;)

Det är tur att ni hjälper mig att reda ut vad jag menar. Jag tycks inte ha varit riktigt bra på att förmedla(eller veta...) det själv.:D Oki, ledsen för långa utsvävningar, men here we go:

Det jag funderar på är alltså om det går att vara viktstabil på en vikt som är lägre än kroppens egen trivselvikt(om det nu finns någon sådan). Jag kan vara viktstabil på en viss vikt, men då ligger jag definitivt i överkanten för vad jag är bekväm med. Det jag vill kunna göra är ligga kvar på en lägre vikt utan att starta ett tredje världskrig mot min kropp. Går det att vinna? Går det att lära kroppen att vara mindre utan att för den delen rasa i vikt och svälta?

För att vara konkret ligger jag nu kring 56 kg och tycker nog att jag är lite för tunn, eller åtminstone att jag inte bör gå ner mer. Som mest har jag vägt uppåt 65 kg och det är den vikt min kropp tycks trivas på och snabbt går upp till om jag ökar på maten. När jag ligger där uppe kan jag äta lite som jag känner för utan att det på sikt påverkar vikten, så länge jag inte börjar slarva med måltider och glömmer att äta.

Jag har alltid ätit en kost baserad på grönsaker, rotfrukter, magert protein främst från växtriket, måttligt med mejeriprodukter och fullkornsspannmål, så det handlar inte om excesser och flottdrypande middagar till vardags. Vid den högre vikten tillåter jag mig goda frukostmackor om jag känner för det, tackar inte nödvändigtvis nej till en kaka när någon bjuder och äter godis någon gång ibland. Jag äter mig mätt och ibland, vid festliga tillfällen, blir det utsvävningar. Jag äter som jag känner för och det känns som att hur jag äter inte påverkar vikten nämnvärt. Kroppen reglerar själv, så om jag äter en stor middag ena dagen är jag mindre hungrig till nästa måltid, som då blir mindre, antar jag.

Så, kan jag lära mig att vara viktstabil på en lägre vikt eller kommer det vara en ständig kamp mot hunger och sug eftersom min kropp tycker att lite mer hull är himla bra att ha(man vet ju aldrig när det blir missväxtår, liksom:p)?
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad grym du är som kör på! Och du får tacka bromsarna för draghjälpen...:p

Lite utsvävningar(fusk, som du kallar det) är ju helt ok. Tappa inte sugen för det utan höj blicken till helheten och se allt bra du gör istället. Ibland får man, som Mammas skriver, sätta det i lite perspektiv för att inse att det inte är hela världen.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Vad ska helger vara bra för? Jag vill ha min pulsklocka nuuu. Jag röstar FÖR postutdelning alla dagar i veckan!
Har för övrigt satt upp lite mål för min träning, och för varje jag uppnår ska jag göra/köpa mig något jag vill ha (förutom onyttigheter). Har inget satt datum då jag ska ha klarat av målen, utan det är bara något jag ser fram emot att få klara av och skriva ett datum efter då jag klarat det.

För plankan gäller följande: 2:00, 2:30, 3:00. Har redan klarat 1:00 och 1:30 sedan innan (började på 0:45).
Löpning: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 km löpning i sträck (utan att stanna eller gå). Kanske klarar en km redan nu, har inte mätt upp det. Satsar hellre på distanser än tider till att börja med, är hellre uthållig än snabb.

Ska ju även köpa mitt gymkort nu snart. Där är planen att dubbla vikterna mot första försöket, vilket inte borde vara omöjligt att klara innan årets slut.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja vi har ju ett par fina sjöar att gå runt så ut med dig! :D (om du är i Småland då :p)


KL

Blir inte mycket motion denna helgen har jag insett för det blir massa häng med finaste syskonen med respektive plus bebis. :love:
Inte det minsta taggad på att springa heller, för jag är fortsatt yr :S Wääh..
Blir ingen vidare kaloriräkning i helgen heller, men det kunde jag inte bry mig mindre om. tis-fre får det dock bli det och då kommer jag äta 1400 kcal om dagen istället för 1200 och se om skallen blir bättre. Stör ihjäl mig på att jag mår så här.
Dricker nog lite dåligt med, så ska försöka bättra på mig där och hoppas att det blir bättre...
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Ni är så himla duktiga som håller igång så flitigt!

Nu är jag tillbaka från min minisemester på västkusten och ska fortsätta min träning som vanligt:)

Utsikten i Smögen var inte fy skam




Det blåste en del så jag kanaliserade min inre Ronja Rövardotter


I Stenungsund hittade vi båda krabbor och sjöstjärnor:D


Massa båtar i Marstrand


Riktigt mysig semester och vi har gått en hel del, upp och ner för alla berg och klippor:) Så lite träning har det blivit för benen ändå!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, härligt! :love:

KL
Gårdagens dödsträning i backe har resulterat i träningsvärk i rumpan, så jag är jäkligt nöjd även om jag helst av allt ville lägga mig ner och aldrig ta mig upp där och då.

Idag ska jag och Fiona cykla intervaller.
Först har jag dock siktet inställt på jordgubbar, massor av jordgubbar!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jordgubbar :love:

Här har morgonen gått strålande! Klev upp, tog en korngräs-shot, gick ut i skogen :)
Fick sällskap en bit på vägen, en liten krabat var det
97edbd60ec5e11e29f3f22000a1f978e_6.jpg

Och hittade bästa toppingen till min Raw Bovetegröt som väntade hemma
54f8e5b6ec5e11e2af7e22000a1f8ae5_6.jpg


Nu dricker jag te och funderar på vad jag ska göra resten av dagen. Springa intervaller, rida och träffa kompis är planen men kanske bara läser en bok istället :p
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*
Idag ligger jag däckad. Inte ett dugg bakis men slutade med allergimedicinen för ett par dagar sen för tänkte att allt har väl gått över nu. Men nä. Idag mår jag skit och orkar bara ligga på soffan. Medicinen slut och apoteket stängt idag. :( Har fått tagit en "gammal sort" allergimedicin, brukar hjälpa men blir så förbaskat trött.

Tanken är att rida idag iaf.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Totalt omotiverad till allt idag :( Ställde in dagens planer och tänkte att jag kunde strosa runt hemma och få lite vettigt gjort... Insåg sedan att jag glömt glasspaketet framme igår (utan att ha ätit av det), så jag gick och lade mig igen... Glassen står kvar :angel:

Behöver motivation! :eek:
 
Sv: Beach 2013, del X

Mysigt med sällskap!

Kl
Precis sprungit 5,8 km på 34 minuter. 5 km var på 29:14 min, under 30 min alltså! Supernöjd! Sen att jag ville kräkas när jag var klar har inte med saken att göra:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag ska också börja belöna mig för varje kilometer löpning jag klarar, känns som skitbra motivationshöjare :)

Sleepan: Precis, inga ursäkter till att sitta inne :p
Jobbigt att vara sådär yr, men lite mer mat och dryck så ordnar det nog upp sig ska du se.

Emtherlia: Men ååååh vad det där såg härligt ut då!

KL
Mamma och jag bokade vår resa precis, 10 augusti sticker vi. Är grymt taggad på att snygga till mig till dess :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Exakt! Jag går längs växjösjön varje dag när jag går till tåget. Riktigt skönt! :)

Grymt med resan! Vart bär det av? :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Behöver också motivation idag! Har jobbat och är trött i skallen. Blir promenad ikväll men just nu vill jag mest sova :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Kul med lite mål! :)

Sleepan: Har helt missat det här med yrseln, vad jobbigt! Hoppas det går över med lite mer mat. Det är inte värmen då?

Emtherlia: Åh vad härligt det ser ut! Och GRYMT med 5 km under 30! :banana:
 
Sv: Beach 2013, del X

Här blir det vila idag. Sämsta träningsveckan på länge, inte en enda kilometer reggad! :eek: Men det är ju av en anledning. Benet känns lite bättre idag, får hoppas att det fortsätter på bättringsvägen.
Två styrkepass fick jag i alla fall till så det är bra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp