Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Vad kul att vara tillbaka! :)

Åh jag är också as sugen på styrkelyft! Har ju inte tränat alls lika länge som du så tävling finns väl inte på kartan än, men träna mot det iaf ;) Du kanske har koll på vad "nybörjarvikter" för 52kg klassen är? Försökt googla tävlingsresultat men hittar bara typ SM-vikter :cautious: Vill ha ett hum om vad jag tränar mot liksom.
Funderar lite på Fitness Five också, man behöver ju inte vara med i någon förening eller så för det :) Tänkte åka och kolla på en tävling i Södertälje nästa helg
 
Sv: Beach 2013, del X

Benen är :love: Hade lätt trott det hade kunnat vara en efterbild!

+ flera

Taaaaack :love:. Jag blir jätteglad, även om jag inte håller med.

Apropå benen, här är mina freaks of nature till vader. De är ENORMA. Men det är muskler alltihop, alltid nåt!
pic_51e10df2ddf2b35ff3fea9d9.jpg


Det låter som en härlig semester, ha det underbart! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ok men förstår ändå att du är besviken! Tråkigt när roliga saker inte blir av.

Wys, ha det så himla bra nu! :)

muppia, låter som att det går bra nu, coolt att tävla i styrkelyft!

cili, förebilder är jättekul att ha sen! Fin du är :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Har lite träningsvärk i axlarna idag, skönt! Men jag vill träna mera idag, funderar bara på vad. Vill inte träna kondition pga mitt ben, skulle kunna cykla men det ömmar så pass att jag inte vill göra det än heller. Så styrka eller liknande är väl det som är kvar. Körde ju inte så tufft igår så det borde väl gå bra att köra ett pass idag igen? Lite andra övningar kan jag slänga in.
 
Sv: Beach 2013, del X

Någon del av kroppen du inte tränat under veckan hittills som du kanske skulle kunna fokusera på idag? :)
Tråkigt med ditt ben, är det just vid "stötar" som det gör ont, eller gör det ont vad du än gör? Tänkte om du kan köra styrka utan att det gör ont.
Om du har dåligt med ideér så kan du ju köra efter några av dessa videos http://www.youtube.com/watch?v=p1GERX3lf3Y Är jobbigare än det ser ut :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tränade ju första gången för veckan igår :p Då var det lite axlar, rygg, mage typ. Inte speciellt tufft, ca 40 minuter. Det gör inte ont när jag bara går och står, men just vid "stötar" som du säger. T.ex. när jag går ner för trappan. Så belastning håller det för men inte stötiga rörelser. Skulle inte vara fel att köra ben men jag har inga bra övningar, speciellt eftersom jag tycker det är obehagligt att köra squats och utfall när det knakar i knäna :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Kör bröst, ländrygg och rumpa idag? :) Armhävningar, rygglyft, höftlyft och tåhävningarär exempel på kroppsviktsövningar som inte involverar knakande. Har du utrustning finns hur mycket som helst. Enbens-knäböj kanske är ett oknakigt alternativ? :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Gjorde en del av det igår men det går ju att köra igen! Jag har inte så mycket utrustning, bara 1 kg och 2 kg hantlar och ett gummiband som jag ska försöka fästa någonstans :D (var vet jag inte, skulle behöva en stor krok iskruvad i väggen typ :p)

Apropå armhävningar förresten så har jag slutat göra på knä på golvet och istället börjat göra på tå mot köksbänken, himla bra! Tanken är ju att jag ska kunna göra riktiga på tå på golvet sen men det är på tok för tungt just nu. Och jag gillar inte riktigt att göra på knä på något vis.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker det är svårt att få till en stabil position på knä, glider runt och låren är i vägen :p Bara det tar på rätt ställen kan du väl göra armhävningar hur du vill liksom
Kanske går att göra bröst-flyes med gummiband? Iaf bröstpress, med ryggen mot bandets fäste :)

Ska också träna bröst idag! Knäböj - bänkpress - marklyft står på schemat :laugh:! Tillsammans med ordentlig uppvärmning och rörlighetsträning :yuck: booooring men kommer aldrig kunna tävla i något om jag inte kan göra godkända lyft!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, jag håller med om stabiliteten. Någon gång ska jag kunna göra riktiga :D

Äsch det blir kul när du väl kommer igång! Tekniken är ju jätteviktig, speciellt när man lyfter tungt :) Du kommer ha igen den träningen många gånger om sedan. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Idag har jag lärt mig det här:
När jag går över 190 i puls behöver jag stanna och kräkas.

/Hon som var dum nog att köra backintervaller i 30 graders värme


Är MYCKET svettig just nu. Såhär såg jag ut efter att jag hade stapplat in i huset, sparkat av mig skorna och sköljt fötterna i svalt vatten, och stapplat ut på farstun igen. Nu har jag eftersvettats lite mer och svettfläcken på magen är klart större. :angel: Kan för övrigt tipsa om att skölja fötterna = FANTASTISKT sätt att svalka hela kroppen på.

img_20130713_123756_51e12f08e087c36c5064db0e.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Att skölja handlederna med iskallt vatten är också ett bra sätt att kyla kroppen på!

Men grymt jobbat ändå - du måste ha ett jäkla pannben som inte ger upp innan du kommit upp i så hög puls! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det blev 40 min styrka, nöjd :) Nu blir det lite kalas med grillning. (vågen stod för övrigt på 68,0 idag också så det var ingen tillfällighet :D)
 
Sv: Beach 2013, del X

Skönt att inte vara ensam! :D

Congeria: tack, fast de är inte så smidiga. ;) Ser ut att vara ungefär 2 mjölkpaket hög med de där små trästockarna!
 
Sv: Beach 2013, del X

Apropå armhävningar förresten så har jag slutat göra på knä på golvet och istället börjat göra på tå mot köksbänken, himla bra! Tanken är ju att jag ska kunna göra riktiga på tå på golvet sen men det är på tok för tungt just nu. Och jag gillar inte riktigt att göra på knä på något vis.

Förklara för mig på vilket sätt det någonsin kan vara enklare att ha fötterna på diskningen än på golvet? :eek:

Edit: haha polletten ramlade ner och jag kom på att du nog kör med händerna mot diskbänken. Hoppas jag :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Fast alltså, jag såg en bild på dig i Shoppingtråden(?) och reagerade på att dina vader var sjukligt snygga!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp