Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Gnäll på du, det känns sådär ibland. Hur länge har du kört? Kanske är det så att du måste ändra någonting för att få bättre resultat :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Mammas: Jag känner igen den där fixeringen vid muskler. Jag är likadan. Tack för att du flikar in bra och kloka råd/funderingar här i tråden! :love:

Haha, jag stod på jobbgymmet och spanade in mina muskler bland alla spännissnubbar idag, kändes sådär. :p Men det börjar fasiken synas att jag tränar nu! :D Varsågod, jag försöker ändra tankesätt, men det är inte så himla enkelt. Jag tror på att man måste reflektera över sig själv, det är så lätt att trilla över åt något håll annars. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hmm, typ 2 månader den här "perioden". Har oftast blivit så att jag börjar träna, sen efter ett tag så ledsnar jag och ger upp, sen börjar jag igen, och sen slutar osv sv osv. Nu hade jag dock planerat på att inte ge mig och vill se detta som ett mer livslångt hälsosamt sätt att leva, en ny livsstil. Men det känns bara meningslöst, har ju inte fått resultat från tidigare perioder så varför skulle jag få det nu? :p
Och det känns som att jag ändrar saker hela tiden allt eftersom jag orkar mer, ökar sets, ökar vikter, ökar hastighet och motstånd i cardion, ökar tiden jag tränar, lägger till fler övningar, men det känns inte som att det gör någon skillnad.
 
Sv: Beach 2013, del X

Fan vad grym du är som tränar fast du känner dig opepp, det är så himla bra jobbat!! Det är ju så att vissa dagar känner man sig helt omotiverad, men det är bara att fortsätta, så kommer det att vända. Hur är det, känner du endorfinpåslag efter att du tränat? Kan du använda det som belöning kanske? Eller känner du i kroppen att du är starkare, smidigare, lättare så kanske du kan använda det som motivator? Själv märkte jag stor skillnad om jag gick typ från golvet och skulle ställa mig upp, eller satt ner i soffan och skulle upp, förut var det jobbigt, det är det inte nu. Sådant kanske du kan känna?

(Btw och OT, har du haft ett annat nick förut? Känner inte igen nicket men tycker att jag borde göra det med tanke på att du har en hel del inlägg. :p)
 
Sv: Beach 2013, del X

På vilket sätt gör det inte skillnad? Alltså, vilken sorts skillnad vill du ha? Vill du att det ska synas? Kanske blir bättre om du kör typ supersets? HIIT? (HIIT har jag personligen märkt STOR skillnad med.) Stronglift? Dvs inte bara öka vikter och övningar utan kanske ändra hur du tränar, för att märka mer? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner igen det där med på och av vad gäller träningen ;)

Jag undrar lite som Mammas, vilka resultat är du ute efter? Skillnad har det uppenbarligen blivit eftersom du blivit starkare :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tror inte jag känner av endorfiner, jag blir bara trött och förbannad haha.
Och jag känner mig inte starkare i andra fall än att jag kan göra mer efter varje gång jag tränar, har nästan alltid värk och ont någonstans och jag känner mig stel och klumpig, kanske måste börja stretcha :meh:
Det enda jag har som motivation är att om ett år från nu, så kanske jag har kommit en bit på vägen, och då kommer jag vara glad över att jag inte slutade nu. Så jag tvingar mig själv helt enkelt.
Jag känner mig dock mer pepp när jag kör mage eller armar, antar att ben just bara är jobbigare :p

Skickar PM ang mitt nick :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tror nog att det är mest att jag vill få bort fettet så jag kan se mina muskler som jag hoppas har byggts upp någonstans därunder (vill också kunna flexa :p ), och enda sättet att gå ner i fettprocent är ju att ligga i kcal underskott såklart, vilket jag säkert fuskar med även om jag har hyfsad koll. Men jag vill fortfarande kunna styrketräna för jag vill ha större muskler, så vill inte ligga för lågt så jag inte orkar med att träna ordentligt. Bläh, jäkla komplicerat det ska vara. Lättaste vägen är ju att satsa på det ena först och det andra sen, men ne jag vill göra båda samtidigt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ok. Jag märker inte av dem till vardags, men om jag haft uppehåll i träningen under några dagar blir jag typ hög när jag tränat. :D
Hmm, det låter ju sådär. Men ja, stretcha kan ju vara en start. ;) Men jag skulle, om jag vore du, lägga in lite övningar som ökar spänsten, samt köra på HIIT, eventuellt stronglift också.
Och ja, jag tror att du kommer att tacka dig själv om ett år om du fortsätter, men du kanske måste hitta andra vägar?
Jag började ju träna för några år sedan, då körde jag gym typ. Slutade och är ledsen över det nu, haha. :p Men det som fick igång min motivation var att jag började köra pass, där fanns någon som peppade mig, jag hade en tid att passa så jag var tvungen att komma iväg för att träna, dessutom kan jag inte maska om andra ser. Men det gäller ju att du hittar vad som funkar för dig. Vad tror du kan göra så att du känner att du vill träna, att den blir roligare liksom? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, jag gör också båda samtidigt, även om det blir mycket fuskande med maten för min del. :p Men tja, jag tycker att även om jag inte tappat så mycket i vikt så börjar musklerna synas. Men tja, med risk för att upprepa mig har jag märkt stor skillnad sedan jag började köra HIIT, kört det en gång i veckan från januari till maj typ, och resultaten exploderade typ. Nu när jag börjat gymma lite hoppas jag att det ska bli samma sak där. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hur tränar du HIIT?
Jag har ju gjort en del intervaller på crosstrainer senaste tiden där jag rent ut sagt kört slut på mig själv, men jag kanske kör för långa, googlade nu och läste att man ska köra på max i typ 30-40 sek? Sen ta det lugnt och sen max 30-40 sek osv. Jag har hittills kört 3min tungt 2 min lätt i sammanlagt 20 min.
Försöker variera mig men har inte så mycket att röra mig med, jag tränar 3-split där jag har mage en dag, armar/axlar/rygg en dag och ben/rumpa en dag, sen tänkte jag lägga in 2 dagar vila och sen 2 dagar kvar till ren cardio. Vill ju träna hela kroppen så kan inte dra ner för att göra så mycket annat.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag kör ju det som pass, GRIT är ett nytt koncept från Les Mills de kör på mitt gym. Då är det typ höga vikter, korta reps och liten vila mellan. Men det är ju hög puls och hög belastning passet igenom. Det är, på riktigt, kräkvarning på de passen. :p Men går det inte att leta fram något liknande på nätet, färdiga program för HIIT?
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Nu har jag fått tummen ur och skickat in en intresseanmälan till ena gymmet här så jag får ett gratis provträningstillfälle. Känns det gymmet bra så blir det kort där, och då jäklar ska det tränas!

Fick hem senaste numret av ToppHälsa idag också, hoppas att det ska ge lite inspiration. Härligt att få en gratis miniprenumeration för att man shoppar träningskläder som en besatt :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Avverkat en mil idag också, eller 1,4 sammanlagt under dagen. Känns underbart! Jag gillar ju att promenera, kan jag lära mig det någon gång eller?! :D

Bjuckar även (mycket tveksamt, men jag gör det ändå) på en liten bild på dagsformen. Detta är väl någon typ av "före" men just idag tycker jag inte att det är så illa. SÅ tjock är jag faktiskt inte, så det så. Eller?
pic_51e012a6ddf2b35f51ecbb12.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Nu vet jag inte vad du har för anledning till just den split du har men jag skulle dela upp annorlunda om jag var du.
Googla tex push/pull/legs, det blir typ ben/rumpa, bröst och axlar, rygg och armar. Då kan du lägga in lite magträning varje pass men du kommer nog se resultat otroligt mycket snabbare. Det brukar vara lättare att få synliga muskler på armar/axlar/övre rygg jämfört med magen så det kan nog få dig mer motiverad. Att lägga ett helt pass på magen och bara ett pass för hela ryggen, axlarna och armarna känns inte helt genomtänkt men som sagt vet jag inte vad du har för anledning till den split du kör. Och kör tungt, max 12 reps. Registrera dina pass, antingen i en app eller skriv ned. Varje pass ska du kunna lyfta lite tyngre eller göra en till repetition. Det brukar vara en riktig motivationskick när man ser svart på vitt att man hela tiden ökar :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Svar nej, du är jättesnygg och inte tjock nånstans! Och vad härligt med promenerandet :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Assnygg! :D Och bra att gå så långt! :)

Knapp

Alltså, jag vet inte vad som hänt. Idag åt jag choklad och två gifflar till frulle, tränade och sedan åt jag middag. Fick en halv kexchoklad av min kollega, men lät den ligga för jag var inte sugen. Åt middag igen här för någon timme sedan och jag är fortfarande inte sugen på att småäta? :confused: Vad hände liksom, igår kröp jag på väggarna och åt äckliga solroskärnor, idag vill jag inte ha något alls? Är det att jag tränat tro? Eller slog jag huvudet i väggen när jag sov? :p Men jaja, jag väntar mig inte att det ska hålla i sig, men skönt så länge det varar iallafall. Imorgon satsar jag på en något nyttigare frukost dock! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp