Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Vet ni?? När jag ställd mig på vågen idag så stod den på prick 68,0 vilket var min målvikt i år! :banana: Jättenöjd, nu är planen att framför allt hålla den vikten men också börja jobba mig lite nedåt. Skulle hemskt gärna komma ner mot 65 kg (är ju inte mer än 165 cm) men det är inte hela världen. Trivs rätt bra med min kropp just nu :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Gud så bra jobbat zass! Är verkligen glad för din skull. Du har kämpat på under våren! :)

Kl

Igår avverkade jag en dryg mil till fots. I början på nästa vecka ska jag nog böra lägga in lite löpning också. Idag blev det några km i värmen innan frukost, sjukt skönt.

Nu har jag fått lite huvudbry att sysselsätta mig med. Nu kom antagningsbeskedet till hösten.
 
Sv: Beach 2013, del X

Havregrynsgröt :p Går på 2 min i micro och så kan du ha på lite vadsom, jag brukar ha i skivad banan och chia frön.
 
Sv: Beach 2013, del X

Wpho!! :D

Lården: positivt hoppas jag?

Kl
Finns ju massa goda teer! Jag brukar gå in i tebutik, be om tips och provlukta :)

I eftermiddag ska jag äntligen ut och springa, intervaller :) funderar på om odågorna ska få följa med eller ibnte.
 
Sv: Beach 2013, del X

Skumt, mitt inlägg försvann? O_o

Knäckebröd med ägg? :) åt jag i morse. Om du vill ha nåt lättare innan du ska sova så är ju (naturell) yoghurt eööer kvarg kanon! Går att ha vad som helst till, bär och nötter tex.

Välkommen till tråden! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Positivt besked, ja, men negativt huvudbry :p

Hoppades mest på att inte komma in så jag slapp ta ställning... Jag vill egentligen resa ett år till. Och nu har jag ev äntligen råd. Samtidigt är det en grymt bra plats jag tackar nej till i så fall.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag förstår :) är det svårt att komma in eller kan du vänta ett åt utan risk sas? Går ju att ta studieuppehåll också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Utan risk är väl svårt att säga (hade det varit det så hade jag nog inte tvekat). Men jag tackade nej förra året till samma plats (jurist på GU) och kom in i år igen. Nu är planen att resa med start i oktober, så då kan jag inte läsa höstterminen för att ta studieuppehåll i vår.
I-landsproblem! ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tycker att det är bra att du inte bryr dig om kaloriräkning om du känner att det kan göra skada. Det är inte för alla... Jag räknar ju nu, men kommer inte göra det alltid. Och jag gör det inte alla dagar nu heller. :p

Kvarg är bra! :) Jag är dock svintrött på det nu. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt!

Congeria och jenka: smaaaart, är lite efter flötet och har förträngt både gröt och kvarg! Havregrynsgröt med banan är ju världsbäst ;)

Sleepan: Nej det känns som att det är till att utmana ödet lite grann. Försöker mest göra aktiva val på vad jag stoppar i mig men utan att ha stenkoll på allt :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack Lården! :) Förstår att det blir huvudbry, kan tyvärr inte råda dig annat än att följa magkänslan. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Finns de på Stadium?!
Alltså jag MÅSTE ha dem.
Hur hittar jag?

Pratade med Cili för bara någon dag sedan om att hon borde göra zebramönstrade träningskläder att ha utomhus så att man får vara ifred från flugor.

Har inte letat i butik men det måste de ju finnas. Jag tänkte ge mig ut på jakt senare, typ när jag fått lön. :p ska finnas matchande linne också!

Jag SKA ha sådana. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Grattis! Superbra jobbat :banana:

*kl*

Jaha, jag såg fram emot paddling idag men så är det otjänligt jävla vatten i sjön som brukar ha jättebra vatten. Kommunen avråder både människor och hundar från bad pga risk för magsjuka. Nog för att det är meningen att man ska hålla sig i kajaken men man har ju ändå flytväst av en anledning... och välter man så kommer ju huvudet under vattnet också så det känns riskabelt. Jag som dessutom är livrädd för magsjuka. Nä, ingen paddling :( Ska städa istället, jippi.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack! :)

Men nää vilken jäkla otur! :eek: Förstår om du inte vill paddla då, vad synd. Får du möjlighet att göra det någon annan gång?
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har tränat för första gången den här veckan, styrketräning hemma ca 45 minuter. Hade tänkt köra 3x15 på alla övningar men det blev bara 2x15, hade lagt in lite för många övningar :p Lite balansövningar på slutet också.

Är så fundersam över mitt ben. Smörjde med tigerbalsam igår och masserade ordentligt och då kändes det rätt bra. Idag känns det värre igen, tog typ tre springsteg när katten sprang iväg och jag höll i kopplet och då gjorde det asont. Men när jag testade att göra tåhävningar så kändes det inte alls? Blöööö... Är så sugen på att springa, eller åtminstone promenera. Men har givit mig själv förbud mot båda åtminstone veckan ut för att se om vila hjälper.
 
Sv: Beach 2013, del X

Vet ni?? När jag ställd mig på vågen idag så stod den på prick 68,0 vilket var min målvikt i år! :banana:

GRATTIS! :banana:

*kl*

Jag har precis gjort 27 utfall på en minut. Mina ben skakar, men det blir bättre nästa gång jag kör. Himla kul!

Mammas: Jag känner igen den där fixeringen vid muskler. Jag är likadan. Tack för att du flikar in bra och kloka råd/funderingar här i tråden! :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

Grattis! Duktig du är :)

KL

Har tränat 2 gånger denna vecka och hade väl en liten möjlig plan att springa ikväll men ska äta middag hos mamma osv så kommer inte hinna. Håller på att packa till Ibiza just nu :D

Får bli nya tag när jag kommer tillbaka från utlandsresan! Så v. 30 kommer jag köra igång igen.

Men jag är så förundrad över min kropp! Den är så tacksam att arbeta med. Har ju tränat lite si sådär och ätit lite hejsan hoppsan men nu efter förra veckan + denna så blev den rätt okej ändå. Den reagerar nästan direkt på träning och kost! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan du inte skicka en direktlänk till produktsidan till mig på PM? Jag hittade inte när jag sökte på deras hemsida.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Har ätit tre knäckebröd med ost, en del glass och så en påse popcorn idag. Bra kost osv, not :p Det är ju för varmt för att äta!! :mad:

Har cyklat 7 km (tur och retur till jobbet), annars känner jag mig rätt död. Blä!
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Dålig dag :yuck: Kände som jag hade lust att bara ge upp totalt, att det här bara är meningslöst för inget kommer hända ändå. Har ju hållt igång ett tag nu och kört ordentligt sen jag började både gällande träningen och diet, sen när man läser om att det är i början man ser det mesta hända så blir jag bara irriterad för jag ser ingenting :arghh:
När jag kom in på de bulgariska utfallen så hade jag lust att ha sönder något, kände mig som en grinig snorunge...
Blev iaf:
Squats 3x20 + 3x10
Bulgariska utfall 6x10/ben
Leg curls m. boll 6x10
Rumplyft m. boll 6x10
Sidosteg m. gummiband 2x20/ben
Tåresningar 3x20/ben

Dricker en shake och grönt thé för tillfället och planerar 1h cardio senare bara för att..

Sry för mitt gnäll :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp