Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

kl

Har skummat igenom min ToppHälsa och tänkte dela med mig av några app-tips som står där, kanske någon här som har användning för det?

Yog (iphone). Man bestämmer en joggingträff med någon - över telefonen. Sen springer man tillsammans, men på olika platser i landet/världen. Du bestämmer en starttid, distans och spellista.

Bit Timer (iphone). En timer där du kan ställa in tid för rörelse, vila och repetition.

Thryve (iphone). Betygsätt dina måltider efter hur dom får dig att må efteråt. Förhoppningsvis ett nyttigare tänk än kaloriräkning, men du har ändå koll på vad du satt i dig och vilka måltider som får dig att må bäst.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack, även om jag tror att det inte kommer göra det, men då är det väl bara att jobba för det de gångerna det inte går automatiskt. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Sitter på en jäkla ersättningsbuss på väg hem. Så jävla irriterad, haha.
Kommer inte va hemma förrän mitt i natten istället för runt 23. Bitter.

Imorgon ska jag sova, tvätta, äta och städa. Och promenera, och förhoppningsvis sola. Längtar.
 
Sv: Beach 2013, del X

Varför skulle ben/rumpa, bröst/axlar, rygg/armar ge snabbare resultat än ben/rumpa, mage, rygg/axlar/armar?
Blir ju ändå att man tränar varje muskelgrupp en dag i veckan. Dessutom tränar jag inte bröst och har inga planer på att göra det heller. Känns bara smidigt att lägga rygg på arm/axel passet för då blir det tillräckligt med vila tills jag har ben/rumpa för det kan kännas rejält i ryggen där också, så vill inte anstränga ryggen mer än vad som behövs. :) Sen när jag ändå tränar axlar och armar med hantlar så blir det smidigt att gå över till ryggövningarna med hantlar också (varför finns inte ängelsmileyn längre!? vill lägga den här!)
Och jag tränar inte på gym ;) Så kan inte öka vikter efter varje gång så det blir ökning på sets tills jag köpt nya.

Jag har en träningsdagbok som jag fyllt i ända sedan jag startade :D

Ok, ska jag vara ärlig så syns det faktiskt ganska mycket på armar, axlar och vader, men det är mest röven och låren jag är fokuserad på och där vill det inte hända något :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Jag sitter med handen i godispåsen, haha! Och innan dess gick jag in på en restaurang och beställde endast en dessert:D semester är bra grejer:p
 
Sv: Beach 2013, del X

Varför skulle ben/rumpa, bröst/axlar, rygg/armar ge snabbare resultat än ben/rumpa, mage, rygg/axlar/armar?
Blir ju ändå att man tränar varje muskelgrupp en dag i veckan. Dessutom tränar jag inte bröst och har inga planer på att göra det heller. Känns bara smidigt att lägga rygg på arm/axel passet för då blir det tillräckligt med vila tills jag har ben/rumpa för det kan kännas rejält i ryggen där också, så vill inte anstränga ryggen mer än vad som behövs. :) Sen när jag ändå tränar axlar och armar med hantlar så blir det smidigt att gå över till ryggövningarna med hantlar också (varför finns inte ängelsmileyn längre!? vill lägga den här!)
Och jag tränar inte på gym ;) Så kan inte öka vikter efter varje gång så det blir ökning på sets tills jag köpt nya.

Jag har en träningsdagbok som jag fyllt i ända sedan jag startade :D

Ok, ska jag vara ärlig så syns det faktiskt ganska mycket på armar, axlar och vader, men det är mest röven och låren jag är fokuserad på och där vill det inte hända något :p

För att du förmodligen inte orkar köra tre stora muskelgrupper (om det är axlar, rygg, armar) lika intensivt om du kör alla dom tre på ett pass som om du skulle splitta upp dom. Delar du upp det passet i två så kommer dessutom tex armarna jobba två pass vilket brukar ge bra resultat. Jag saknar också ängelsmileyn :D Men kör du hemma kanske det blir ett annorlunda upplägg om du inte har tillgång till tung skivstång och fler olika vikter, och jag måste säga att jag är riktigt imponerad av dig som har disciplinen att köra alla passen hemma! Det var ett par tips bara som givit min träning en enormt stor skjuts framåt under våren, jag har äntligen börjat bygga muskler ordentligt och det är för att jag till slut lärt mig köra riktigt tungt och med ett bra schema. Men benen är svåra här med...
 
Sv: Beach 2013, del X

Hmm ok, får försöka planera om min träning, hitta fler övningar att göra samt köpa tyngre hantlar :p Kör redan med alldeles för lätta så det blir bara en massa fler sets för att jag ska bli trött och få träningsvärk. Tackar såklart för tipsen :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Ska börja mäta olika delar av kroppen nu så jag får svart på vitt se om det händer något!
Imorgon blir det tråkig dag, långt pass på jobbet, men ska ställa klockan så jag hinner köra mitt första HIIT-pass samt stretcha igenom kroppen ordentligt innan, behövs verkligen. :cautious:
 
Sv: Beach 2013, del X

Plus resten,

Gud vad ni är SNÄLLA!:love: Alltså, framifrån och bakifrån är det ju en annan story. Men jag är på G! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Tss, du ÄR skitsnygg. Jag känner ju dig på riktigt så jag vet! :D :)

Kl

Äntligen i säng efter att ha avverkat min "morgonpromenad" även på kvällstid/natten.
Inte helt bekväm med att gå själv 3,5 km efter 23 en fredagkväll, men vad göra när nästa buss gick 70 min senare och taxi kostade 170 spänn? Tur man har ben.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo, jag ska paddla i augusti och jag ska paddla när jag är i Åre (och så paddlade jag förra veckan, så det är inte så synd om mig). Dock blev Åreresan uppskjuten idag av olika skäl så nu ska jag åka först om 2,5 v istället för nästa vecka. Det blir egentligen bättre så men just nu känns det bara jävligt segt att jag har massa oplanerad tid framför mig och paddlingen jag sett fram emot inte heller blev av.
 
Sv: Beach 2013, del X

Men hallå du har ju skitsnygg kropp!! Benen är :love: Hade lätt trott det hade kunnat vara en efterbild!

Kl

God morgon världen! Nu ska jag hasa mig upp och påbörja resan mot London! Ha en fin och beachig vecka allihopa, själv kommer jag ligga på stranden, slappa mig och dricka massor mer drinkar ;)

So long!
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Liten "rapport" här från mig. Ska springa Varbergsloppet idag, blir min första mil sedan jag blev för sjuk för att kunna träna. Senast jag sprang milen var Tjejloppet i Lidingö, vilket är 10 månader sedan. Siktar på max 55 minuter (Ja, vi slår på stort direkt :D)

Sen ska jag börja tävla i styrkelyft, har varit i kontakt med en kraftsportklubb som verkade intresserade av att rekrytera mig vilket känns riktigt kul. Hade ju innan hört av några killar om jag inte skulle börja tävla, så på den vägen blev det.

Hoppas alla har det bra och att er träning går bra! :banana:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Nu har jag tagit några före-bilder i en spegel :D Ska bli spännande att jämföra med sen.
96E656EC-D5B3-48F2-B168-11AD7B10BB58-13307-0000117BACB16E6E.jpg

Känner inga direkta behov att bli av med några kg på vågen, däremot att göra om en del fett till muskler och på så sätt få en tightare kropp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp