Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Nu har du ju redan köpt klockan och jag tror det var ett bra köp. Jag tycker att Garmin verkar ha bra grejer generellt (jag är mycket nöjd med min), så mellan modellerna tror jag bara det skiljer i design och kanske vissa extrafinesser som man som vanlig dödlig motionär inte använder, samt om man gärna vill ha det senaste.

KL
Var ute och gick en promenad i skogen i morse, blev en mil totalt med vägen dt och tillbaka också. Det var skönt att vara i skogen, lagom skuggigt. Sen har jag legat i en park och haft picknick och snackat skit hela eftermiddagen, mycket trevligt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker det är kul! Tycker om att dansa :)
Däremot tar det några pass innan man kommer in i det, jag tyckte det var svårt att hänga med i början och då blir det ju inte så jobbigt.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Idag åt jag frukost på jobbet, vilket blev två skivor Pågen Längtan med smör och ost :grin: Sedan fika, någon sockerkaka med frosting på :o
Missade lunchen då jag sov då och helt glömde bort det! Sedan blev det en rejäl sallad (med lite pasta och bulgur) till middag... Och tårta till efterrätt :crazy:

Har i alla fall cyklat totalt en mil, så det kanske inte är jätteallvarligt trots allt :D
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Nu har jag sprungit, det var varmt men jag kunde inte vänta så mycket längre. 6,37 km på 41:23. I snitt 6:30 min/km vilket jag är jättenöjd med. Hade tänkt springa lite längre egentligen men så blev det inte. Men det har blivit över 20 km sprunget i veckan :)

Min vecka
Måndag: 5,02 km löpning/gång
Tisdag: 3,15 km promenad
Onsdag: 4,15 km löpning, 1 h 15 min styrka, totalt 5,27 km promenad
Torsdag: 2,63 km promenad, 11,49 km cykel
Fredag: 5,04 km löpning
Lördag: Vila
Söndag: 6,37 km löpning

Hade egentligen velat få in mer styrka men men.
 
Sv: Beach 2013, del X

Puh, då tar jag en bit till :D

Ätit nästan halva haha, nu sitter jag och äter vindruvor istället :p Misstänker att jag är rätt törstig.!

Tänkte också efter hur mycket jag ätit idag egentligen, och för att vara en "svulla så mycket du bara kan!"-dag är det inte sååå illa som jag trodde..
1 halvbaguette, en kitkat, halv pan pizza, 150g chips.

Okej okej, det är ju inte direkt fantastiskt heller haha :D Nu, mer vindruvor!
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är ju jättebra! Snabbt sprunget! :)

Och suverän träningsvecka!

Lightzone: Jag åt ca en tredjedel av min, som är för 3-4 personer. Så jag har ätit min del. Tar resten som lunchlådor i veckan :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har också ätit både pizza och chips idag, fast pizzan var hemmagjord så det kanske är liiiite mindre dåligt :p Man kan ju inbilla sig i alla fall ;)

addan, tackar :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Min vecka då: måndag crosstraining och grit. Söndag zumba.

Yey! ;)

Är sååå träningssugen nu. Helt galet. Bara två veckor och två dagar kvar!
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*

Jag har tryckt i mig ett glasspaket i helgen. Mat har det varit si så där med. Ledsen så funkar ingenting alls för mig. Hela helgen förstörd. Så beachigt är det inte här. Men ibland blir det så. Det är ngt bättre iaf. Men inte bra än.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tänker också äta pizza, men jag gör på tortillabröd, så det är väääldigt lite deg. Spröd och god blir den också :D

KL

Här är min vecka!

Måndag: 2,69 km promenad och jogg
Tisdag: 4,43 km promenad
Onsdag: 9,47 km mtb
Torsdag: 45 minuter styrketräning + 1,47 km promenad
Fredag: 5,43 km promenad
Lördag: 3,6 km promenad och jogg
Söndag: 45 minuter styrketräning + 22,15 km mtb

→ Jag är så gruvligt trött på schemat som jag fick på min PT-timme. Har börjat improvisera en hel del på gymmet. Det känns riktigt bra. Under söndagens pass insåg jag att hade ökat mina biceps curls från 7,5 till 12,5 kilo och bänkpressen från 15 til 20 kilo. Nice!
→ Det blev lite oplanerad periodisk fasta lördag kl 16 till söndag kl 12. Rätt skönt ändå, konstigt nog. Men inget jag tänker göra regelbundet.
→ Provjoggen verkar fungera. Mina benhinnor blir inte arga, de vaknar lite - men det är ingen smärta. Nästa vecka börjar mitt träningsschema från Alla kan träna, jag är spänd av pepp och förväntan!
→ Alltså pulsklockan - älskern redan! :love:

Nya träningsbrallor!
img_20130701_211759_51d1e02de087c311223d6071.jpg


Nya idiotsäkra strumpor:
7a9a8b7ee66611e29c1122000a1fba2c_7_51d97a81e087c33775aaeb0a.jpg


Det finns en väldigt glad cykeltjej på den här bilden:
img_20130707_212044_51d9c15addf2b3706bf68ca1.jpg


Min nya leksak:
img_20130707_211838_51d9c155ddf2b37126c1a578.jpg


Testet av pulsklockan blev såhär:

22,15 km, 1 h 23 minuter på cykel. Mest i skogen, jäkligt bra runda. Min långsammaste kilometer beror på att jag cyklade sakta och pratade i telefon under tiden. Nästa gång ska jag pausa passet och stå still i stället :angel:
GPSen är klockren (hehe), bättre än telefonens.
Medelpuls: 155 bpm
Maxpuls: 181 bpm

Pulsen säger mig inte så mycket, eftersom det är första gången. Det ska bli kul att jämföra i fortsättningen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Men hörru, vad gullig du är! :)
Tack!
Har dem på mig nu, och jo, jag tror ändå det funkar...

För övrigt har jag skaffat ett sjukt rött bröst idag, haha. Eller ja, ovanför bröstet. Den del som syns när man har linne på sig. Buuuurned!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh vad söt din klocka är! Det är väl den enda nackdelen med min, den är rätt stor och klumpig. Som en kompis sa: man får ta det lugnt i kurvorna så man inte får snedvikt. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Glass är bästa medicinen om man så har ont i halsen, ont i huvudet eller ont i hjärtat.
Kram och var rädd om dig!
 
Sv: Beach 2013, del X

Gått en hel del idag med! 12,5 km reggat, men ytterligare en eller ett par promenerat.
Bara ett pass Bodypump som träning denna veckan och ingen löpning, men 53,5 km promenerat vilket är nästan lika långt som jag tog mig förra månaden så jag är mycket nöjd! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har bränt magen och halva armen och halva benet. Skitsnyggt, lovar! :D :angel:

Linisen: Kram! Ät så mycket glass du vill!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp