Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag vet att det har varit lite snack om vikt, och noterade en intressant grej när jag kollade runt på endomondo. Inte så svårt att lista ut hur lång min viktcykel är, eller? Det hjälper ju helt klart för att man ska sluta noja om vikter varierar från dag till dag. Varje prick på den lila linjen är alltså en vecka. :)

chart.jpeg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ang ålder så är jag och yew samma årgång. Seniorer för länge sen ;)

Här är det inte mer beachigt än påtvingad träningsvila och lchf-kost. Har dock ridit barbacka idag, och satt kvar, så slipper baka tårta!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

24 här. Ett halvår till i alla fall :D

Idag har jag ätit som aldrig förr.
Smoothie till frukost. Och tre nötcreme...
Fläskkarré med spagetti och sås till lunch (man tager vad man haver...)
Två små maxhamburgare till middag
Och nu en smoothie till

Känner mig ganska nöjd. Kunde fått i mig mer frukost, men en smoothie är bättre än inget!
Nu får det nog bli en kvällsmacka också, när jag ändå är igång
 
Sv: Beach 2013 del VII

Imorgon är det äntligen dax för läkarbesök!
Tror inte att de kommer hitta ett skit, utan att de kommer ta ett EKG, kanske något blodprov(huuuu!) och sen säga att allt är bra och så får jag gå hem...
Vilket känns som att det är på gott och ont. Visst, skönt om EKGt ser normalt ut, men jag känner mig ju inte riktigt hundra så man vill ju gärna veta vad det är - om det är något...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är 23 :)

Sleepan: Jag hoppas att allt är väl men som du säger är det ju segt om inget alls hittas men kroppen ändå känns dålig :(

Kl

Vila idag! Ska jogga imorgon och sen blir det bara massa promenerande hela helgen och sen helkroppspass på gymmet på söndag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hej hej alla! Jag har varit ute hela dagen, gud så skönt och gud så trött man blir..! Strålande sol och lite vind, UNDERBART. Lunch vid en glömd liten vik vid Vättern. Kämpat med att ta mig fram i vattendragen, högt flöde, åkte nästan med några gånger... :o

Nu satte vi bara fällor, nästa gång blir det mer intressant - då ska vi förhoppningsvis räkna fisken vi fått!

560091_10151384303505163_737343635_n.jpg


Vår!!
560017_10151384305465163_251228306_n.jpg


Ni är så himla duktiga alla här inne, jag har inget här att göra nu egentligen! Förutom idag, grymt ont i knäna efter den här dagen och träningsvärk på g känner jag. Äter godis eller kakor mest varje dag och känner mig lite som en elefant. Men jag är för det mesta konstant trött så jag orkar inte göra så mycket åt den saken. Mer än att störa mig lite, ibland. :p Keep up the good work allihopa! Beachen närmar sig ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mm, jag tycker jag känner mig tröttare när jag springer och så... Men jag vet inte. Kan vara inbillning också. :p

Mammas: Jag har dessa och gillar dem massor faktiskt. Inte varje gång dock, utan ibland är det skönt att bara ha sina vanliga. :p
145267_001.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och jag ska visst fylla 26 i år, men eftersom bukes bästa tråd finns på ÄU så tar jag mig friheten att klamra mig kvar här ett tag till trots att åldern drar iväg ;)

kl
Jag har såå svårt att hinna få en rutin på tränandet! Jag fattar inte hur svårt de kan vara! Men det blir så klurigt med stall och plugg och andra fritidsintressen... 2 pass bodypump kommer det bli denna veckan... jag hade ju sagt att 3 gånger i veckan SKA jag gå till gymmet!
Det är ju inte det att jag sitter stilla istället egentligen, cyklar till stallet och rider samt är igång i allmänhet... men det bränner ju så många fler kalorier på gymmet!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, klart du ska vara kvar ;) Skulle alla seniorer försvinna härifrån verkar det ju som att tråden skulle eka ganska tom :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Välkommen till tråden!

Har nu ägnat typ en timme åt att läsa ikapp, inte hunnit vara inne på flera dagar:eek: Men det är ju alltid kul att läsa, alla är så duktiga och peppiga:love:

Appropå en/ett (kex)choklad; ni som säger ett choklad, säger ni till exempel "kan du ge mig chokladett"? För det låter ju helknas, och jag tänker att heter det chokladen så borde man väl säga en (kex)choklad? :p

Ang ålder: Hör till ÄU ett halvår till, fyller 25 i oktober:)

knapp.

Veckan hittills har varit bra. Fortfarande inne i en hungrig period där jag äter massor, men det gör väl inte så mycket. Måndags köttade jag på gymet, uppvärmning i roddmaskin sen 45 min styrka med fokus ben+mage. SJUK träningsvärk i rumpan, så är det någon som vill bygga rumpa kan jag tipsa om detta passet:

- djupa benböj med upphopp (15x3)
- utfall med 5 kg viktplatta (viktplattan förs upp och ner åt sidan) (20 stegx3)
- Vadpress raka ben, 27 kg (12x2)
- Vadpress böjda ben, 27 kg (12x2)
- Pistols i TRX (7x3) (djupa enbensknäböj med ena benet framåtsträckt)
- Höftlyft (15x3)
- Sidolyft ben med 2 kg vikt (15x2) (man ligger på sidan och lyfter och sänker det övre benet)

Som sagt, GRYM träningsvärk igår, men då vart det badminton bokat i en timme. Kom knappt i och ur bilen på vägen det;) men det gick över förväntan (smärtmässigt alltså, fick storstryk dock). Träningsvärken inatt och i morse var INTE nådig.

Idag stack jag ut o sprang 3 km. Benhinnan kändes inte alls idag så *pepparpeppar* nu.. Tar 4 km på fredag om det känns ok då med:) Riktigt härlig runda idag! 13-14 grader och inte så mycket vind nu på kvällen, riktigt fint:) Blev 3 km på 15:50 utan alltför stor ansträgning (5:15/km) vilket jag är riktigt nöjd med!

Sen har det blivit lite promenader med i veckan, sammanlagt typ 13 km:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja såna här fina dagar är det inte fel med lite fältjobb! :) Kommer bli mycket fältarbete så jag lär väl svära över ösregn nån annan dag haha...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oh, jag vågar knappt erkänna hur gammal jag är, senior sen lääänge:o
Men jag såg att jag faktiskt inte var äldst så....30 år. Hjälp typ, åldersnoja så det ryker om det!

Vilodag skulle det bli idag efter en lång jobbdag, men... tog ändå ut min nypumpade lätta cykel och vips så hade jag cyklat lite längre än jag tänkt, ca 4 mil. Känns härligt nu:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är 18 :D

KL

För övrigt har jag ätit räkmacka till frukost, marsipanbakelse till fika och Max till middag idag :angel:

Nya tag i morgon...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag säger både chokladen och chokladet, haha.
Om det tex ligger en Marabouchokladkaka på bordet så kan jag be någon att "skicka chokladet" :p :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ah, låter sjukt gott! :D haha.

KL

Jag har skjutit mig till en glass idag jag, haha. :D Skytteläraren fick locka med det för att få mig att skjuta alla fem skotten där de skulle vara. När jag "tävlade" om något gick det hur bra som helst :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp