Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Jag tror att det var någon som postade en artikel i någon tidigare tråd som visade att folk som vägde sig varje dag kände sig mer motiverade (+ gick ner mer i vikt) än de som vägde sig en gång i veckan... Men man måste nog akta sig för att bli för fixerad (och förstå att kroppen kan pendla lite upp och ner)

Jag håller dock helt med er om att man absolut inte endast ska lita på vågen, måttband är nog ett bättre sätt då. Eller känna efter i kläderna! Personligen hade jag dock aldrig kunnat gå på känsla - handlar kanske om hur pass självmedveten man är? Jag känner mig (och tycker mig sig se ut) exakt som när jag vägde +8kg.

Idag blir det i alla fall ett par promenader. Kanske inte i något vidare tempo dock (tyvärr) då sambon och jag ska gå tilllsammans med några vänner som äger två chihuahuor - de pilar inte på så fort direkt :D

Aha, ja så kanske det är. Men varje dag känns väldigt ofta, måste pendla mycket upp och ner då? Men ja, det gäller nog att hitta en metod som fungerar för en själv:). Jag känner jätteskillnad i kroppen nu när jag väger +8 kg jämfört med tidigare, känner mig mycket större och tyngre i kroppen utan att ens behöva titta i spegeln. Kläderna är en riktigt bra sak att gå efter ja! (Har ett par fina fjällrävenbyxor som jag vill i, men det är mååånga kilo kvar...)

Jag väger varje morgon jag är hemma, det bästa för mig. Tycker inte det pendlar så mycket, mer ner än upp iaf :)
Mäter mig en gång per vecka, har ett viktmål och ett mätmål.

Haha du ligger ju över mig så tänkte springa en runda och gå lite för att komma ikapp. Detta betyder att du borde ta helg och låta mig komma ikapp;)

Hehe, mitt mål är faktiskt att komma före dig :angel: Mest för att det pendlat fram och tillbaka vem av oss ligger före den andra ;)

Aroma - Ja, kläder är verkligen toppen. Märkte nu när jag tog fram sommarkläderna till resan att jag inte kunde ha några av mina gamla shorts, de åkte ner över höften :p Jag väger mig varje dag när jag aktivt försöker gå ner i vikt, och jag pendlar faktiskt ingenting om jag väger mig samma tid varje dag. Något hekto hit eller dit kanske. Däremot kan det variera i perioder i månaden, t.ex. innan mens eller så. Jag känner snarare att det har gett mig en väldig insikt i min vikt-cykel genom att väga mig varje dag - förut kunde jag panika om jag vägde mig en gång i veckan och plötsligt en vecka gått upp ett kg :eek: Nu har jag förstått att jag alltid väger mer dagarna före och under mens... Sedan droppar de kilot av nästan från en dag till en annan, oftast samma dag som mensen upphör...

För att göra det lite spännande borde du inte gå/springa på en vecka då;) så kan jag komma ikapp lite:)

Heehee, SÅ långt ligger du knappast efter ;) Du är ju mig hack i hälarna, det tar du lätt ikapp med dina joggingturer ;)

Tack, jag hoppas verkligen att jag får en plats där jag med. Men konkurrensen är hård och ju tror man måste ha mycket tur...

Förstår att det känns lite jobbigt att åka tillbaka till Luxemburg... Skönt att det bara är två veckor dock! Det kommer gå fort!

Nu ska jag ut och springa i mitt gamla löparspår där jag hängde innan jag flyttade till Götet(och sen Växjö).
Ska bli lite nice, förutom att jag är sjukt opepp. Inte ätit heller så det blir en kort runda här, sen köra och köpa en macka och efter det köra hem och städa och göra mig iordning inför kvällens party :)

Död. Inte alls på topp idag så det blev bara 2 km. Endomondo säger dock 3 vilket inte stämmer...
Går det att ändra på datorn så det blir rätt?

2 km är jättebra om man är opepp!

Jag tror du kan ändra om du går in under training och sen tar "Edit" precis över kartan. Där kunde man ändra vad man gjort iallafall så borde gå att ändra hur långt man tagit sig.

Jo, det är klart. Det är ju bättre än inget :) ska äta, dricka och köra hem nu. Har fortfarande löparkläderna på mig så jag kanske tar en runda till hemma sen. :)
Gött om det går att ändra. För kolla det sen :)

Kom igen! 5 km fixar du! :))

Haha, jag kommer bara att sjunka i listan hädanefter.
Längsta promenaden jag bör gå är väl 2 km, på sin höjd.
Kul!

Jag cyklade första rundan idag, 9 km enligt Endomondo.
Men det är nog närmare 10 km, eftersom GPSen krånglade första de första 2000 metrarna och jag ser ut att ha genat i skogen. Jag tog det ganska lugnt (16 km/h), men kände mig inte det minste redo att lägga av när jag kom hem - så i morgon blir det nog 50-100% längre sträcka och jag tänker försöka ha en snitthastighet på 20 km/h.

Det blir cykling både i morgon och på måndag, och på tisdag ska jag morgonsimma i badhuset.

Om en stund ska jag förresten åka och spana in baddräkterna.
Det lutar just nu åt den med gula passpoaler, den ser sportig och snygg ut.

Förresten!
Mitt Ica Maxi har halva priset på sina egna träningstoppar den här veckan. Det kanske är samma sak på fler ställen?
Jag kan varmt rekommendera t-shirten, särskilt när den bara kostar cirka 70 spänn. Jag tränar alltid i linne i vanliga fall, men t-shirten är smart utformad, är skön och har bra längd. Plus roliga färger :)

005004aa9c5811e29cc922000aaa090c_7_515fe7f09606ee4b634231a1.jpg

+ Bison

Tack!

Och nej det gör inte ont att cykla.
Men jag får ju bara cykla sittandes, ställer jag mig upp så belastar det ju på direkten. Ridning är också uteslutet i och med stigbyglarna (och just nu känner jag ingen häst jag vill rida barbacka på pga vill ej gärna dö).

Min man har tävlingscyklat (mountainbike) och jag känner att han snart kommer att gå bananas och förvandla mig till cyklist på riktigt. Vi får se hur det går. Jag har ju cirka noll pengar för tillfället, så min fina Monark Vera får rulla på ett tag till.

vera%20253_med.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka