Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Jag är trött i kroppen efter att ha brottats med glaciären i ena rabatten här hemma. Jag har hackat och svurit och krattat och hackat. Men, om solen skiner i morgon borde all snö och is vara borta och det kommer att känna mycket skönt :)

Jag har precis avslutat dagens ismassage och lovar att det inte är det minsta skönt.

I morgon ska jag köpa baddräkt.
Fy farao. Jag hoppas att badhuset har dämpad belysning :angel:

Vilken tycker ni?
(Ha i åtanke att jag är ganska tjock och har typ violett/genomskinlig hud...)

428011_F_02.png

137740_001.jpg

090850_006.jpg

415430_F_02.png

Jag gillar den översta, men har inte bestämt mig än.

Lite snäll kärlek: Jag hoppas verkligen att kontaktpersonen gör slag i saken och att du blir inlagd så att du får vettig hjälp, något måste ju förändras för att förändring ska ske, om man säger så. Det gör ont att läsa det du skriver, jag känner så mycket med dig. :(

Lite tough love:Och försök inte inbilla oss att du tror att 1300 kcal per dag räcker för att du ska gå upp i vikt, du vet mycket väl att det inte räcker (även om din ämnesomsättning är sänkt vilket du faktiskt inte ens vet). Det där är så klockrent sjukdomen som talar för personen Qelina vet att det snarare behövs 2300 kcal eller kanske 3300 kcal för att en vettig viktuppgång ska ske.

What she said!

Gillade den översta!

*knapp*

Var ju i Linkan tis-tors och det blev luncher ute, glass, fest och allmänt illa. Och ingen motion lyckades jag med heller (glömde både skor och kläder). Men vågen stod still så vafan! :D

Idag har det blivit både promenad och ridning och duglig mat. Känns bra! :)

Jag kan ingenting om baddräkter men jag tyckte den översta var snyggast om man ska gå på det!

Det är STOR skillnad på vikt före/efter kläder och tid på dygn. Skulle inte förvåna mig om du väger dig "som vanligt" imorrn och då gått ner dina kilon igen.. :)

Skulle egentligen inte förvåna mig heller, men det var bara ett sånt ryck jag fick att ställa mig på vågen... Fast med tanke på hur dålig mat jag ätit denna veckan så är det inte förvånande om jag gått upp heller..

Äh, vi tar tag i det imorgon :D

Jag kan också variera så mycket som uppemot 2,5 kg under dygnets timmar (+ kläder o.s.v.) så jag kan också tänka mig att du väger normalt om du stället dig på vågen imorgon :)

Jag ligger fortfarande på +1 kg sedan Egypten-resan, får se om det kilot försvinner när mensen är slut eller om jag faktiskt lyckades gå upp ett kg på en vecka...

(Saknar gamla smilies!!)

Jag går emot strömmen och säger den sista - men, den tycker jag inte riktigt passar nu när du ska motionssimma... Då tycker jag också ettan blir bäst! :)

Skönt att någon mer än jag kan variera så pass mycket :) och du är inte ensam om att sakna de gamla smileysarna..

Blueberry: jag röstar för tvåan (ettan kommer en hårsmån efter).

Det är STOR skillnad på vikt före/efter kläder och tid på dygn. Skulle inte förvåna mig om du väger dig "som vanligt" imorrn och då gått ner dina kilon igen..

Plus att det är bra att veta att alla naturligt varierar upp till flera kg beroende på när i månaden man är, alla (även män) har en cykel där vikten går upp och ner när man ligger stilla.

Knapplån

Ställde in dagens träning för ett besök på badhuset. Mamma sa att jag ser smalare ut (och hon brukar säga motsatsen med, så det är ärligt) och jag käbde mig smidigare. Det är lite ansträngande att vara på äventyrsbad med en fyraåring. :p somnade på soffan när jag kom hem, vaknade 40 min innan passtart på ett gritpass, plats 4 på väntelistan. Åkte upp och det gick bra, var roligt och bara grymt. Har fått mina inkontinenshjälpmedel och det är så skönt att kunna köra höga knän, upphopp och sånt utan oron. Varför sökte jag inte hjälp tidigare? :)

Och nu är jag heeelt slut, imorgon blir det ev en joggingtur på morgonen, bio på dagen och bodypump på eftermiddagen.

Just det, idag skulle de andra käka glass, jag kände efter och var inte sugen så jag avstod. Förr hade jag ätit oavsett, det här känns bra. :)

Den första! De där gula ränderna ger ju en avsmalnande effekt, alltid välkommet säger jag.

Ikväll äter jag godis och är nöjd med att jag och pappa lyckades bära ner deras LP-spelare till bottenvåningen. Sådana grejer är förbaskat tunga, fick ta ett trappsteg i taget... Jag måste dammsuga men är väl sisådär sugen på detta. Kolhydratsladdar inför morgondagen!

Den sista var tjusig men till träningssimning skulle jag valt den första.

Jag är nöjd med dagen, jobbat från halv tio och är framme på hotellrummet nu redo för sängen. Med morgonens hundpromis kom jag upp i dryga 13 000 steg.
Nöjd med maten, lättyoghurt med färska jordgubbar till frukost, en halv tonfisksub med grovt bröd utan ost och dressing till lunch och en ugnslagad laxbit med tomat, paprika, gurka + en klick creme fraiche till middag. Mellanmål gör mig bara hungrig så därför väljer jag bort dem.

Chili: Du låter nöjd med livet? Vad har du för spännande praktik nu?

Bison: Välkommen till tråden!

Sleepan: Hoppas på Göteborg för din del, det är så mycket skönare när allt det praktiska runt omkring funkar bra.

Blåbäret: Surt med ett sånt besked om vaden, men samtidigt bra att du fick reda på vad det var för fel, innan det blev värre. Nu har du ju världens chans att bygga upp dig ordentligt! Vad gäller baddräkt håller jag med cherie om att den sista är snyggast, men kanske inte den bästa för träningssimning, de två första är mer sportiga.

Cyklade till stallet igår. Motvind på vägen dit och jag svär över mig själv och min positiva inställning som är så lätt att ha när jag sitter i soffan. Muttrade argt för mig själv att jag minsann inte skulle cykla nästa dag (=idag). På vägen hem gick det ju betydligt lättare, så då verkade det ändå inte så illa att cykla igen.... Men idag blåste det mer och var dessutom tråkgrått, så jag var lite bekväm. Däremot gick jag en promenad idag på förmiddagen. Det är alltid lika skönt att komma ut.

Nu har jag packat min väska för två veckor till i Luxlandet. Känns alltid lite tungt såhär när jag ska åka, men jag vet att jag kommer ha det bra, och framförallt kommer jag att kunna få lite bättre träningsrutiner. På något sätt blir alternativet att sitta hemma och mysa i soffan så mycket mer lockande när man har en sambo?

Luxlandet?

Håller med om att sitta hemma och mysa i soffan är lockande med sambo, såvida man inte får ut hen på promenad/joggingtur/annat - att strosa i solen och bara prata kan vara ännu mysigare tycker jag.

Ja det är jag! Kul att det märks, fastän jag gnäller ibland... :) Jag gör praktik på Länsstyrelsen och har det väldigt bra får jag lov att säga!

Hoppas du får det bra när du är borta. Hur länge till är det som du ska vara iväg?

Håller med de flesta att ettan är snyggast! Tror det ger ett mer slimmat intryck iom linjerna :)

kl

Skulle gått till gymmet idag, men när jag landade i soffan efter en arbetsdag och två ridpass i olika stall med en liten godispåse framför mig var motivationen lite bortblåst! :p Funderar på att dra dit imorgon bitti istället!
För att ändå känna mig lite duktig gjorde jag ett par utmaningar!

Galna burpeeutmaningen
Mammas 9/3 #1 16:22.
Mammas 11/3 #2 20:32
Mammas 16/3 #3 16:52
Mammas 17/3 #4 14:55
Mammas 25/3 #5 14:09
Niyama 10/3 #1 19.28
Niyama 21/3 #2
LindgrenV 11/3 #1 13.12

Squatsutmaningen (50 squats)
Niyama 21/3 #1 2.15
Niyama 23/3 #2 2.46
Trollunge 3/4 #1 - 1:26
Jenka 30/3 #1 2.12
Raider_ 5/4 #1 - 1:16

90grader-utmaningen!
LindgrenV #1 22/3 - 0:35
LindgrenV #2 22/3 - 1:15
LindgrenV #3 24/3 - 1:20
LindgrenV #4 25/3 - 1:32
LindgrenV #5 26/3 - 2:00
LindgrenV #6 27/3 - 3:20 Tror jag klev över nån mental spärr där, efter 2.15 var det knappt jobbigt längre
lizan #1 22/3 - 1:05
lizan #2 24/3 - 1:10
lizan #3 26/3 - 1:35
Niyama #1 22/3 - 2:35
Sleepan #1 25/3 - 2:02 (efter Body Pump - inte så smart, pust!)
Mammas #1 25/3 0:35
Blueberry #1 26/3 - 0:41
Blueberry #2 26/3 - 1:05
Trollunge #1 3/4 - 3:20
Raider_ #1 5/4 - 2:05

Plankanutmaningen!

LindgrenV #1 24/3 - 2:01
LindgrenV #2 26/3 - 2:05
LindgrenV #3 27/3 - 2:15
Trollunge #1 3/4 - 2:30
Jenka #1 2/4 0:46
Yew #1 30/3 1:45
Raider_ #1 5/4 - 3:00

Galna burpeeutmaningen sparar jag till en annan gång :D

Tror variation snarare är ett regel än ett undantag. Har bara tillgång till våg hos mina föräldrar så här blir det ju bara vägning nån gång i månaden, rätt skönt att gå på känsla i kroppen. LITA på den. =)

Så sant :)
Jag ska också väga mig mycket mer sällan, visar den negativt (d.v.s plus) resultat fast man skött sig är det lätt att bli nedslagen. Fast man känner skillnad i kroppen, dumt att låta siffror på vågen bestämma så!. En gång i månaden verkar lagom:)

Inte vidare beachigt här, förkyld och bihåleinflammation och sånt elände. Orkar inte laga mat så det blir mycket mackor och sånt, hm choklad också... Nåja, jag kommer tillbaka;)

Haha, ja särskilt när jag ökat minst 4 kg på ett halvår och kollegorna snarare tycker jag ser mer vältränad ut än i somras. Och jag ÄR starkare än i sommar också iofs ;)

Men nu ska vi se om vi ev kan definiera fram några konturer till sommaren. Tänker äta "normalt" för att vara mig men försöka hålla igen lite på choklad eller att äta en extra portion bara för att jag ju ändå tränat. Dvs lyssna på kroppens signaler, svårt svårt! =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?