Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Att oroa sig i förtid innebär dubbel oro brukar alltid min kära moder säga och det tycker jag passar in på det mesta!

Ska hålla tummarna för att du får Göteborg :)

Och det har hon rätt i, såklart. Men i detta fallet måste det funderas på en del då man måste välja platser strategiskt och det har ju ganska mycket med allt i livet att göra. Jag är så himla himla trött på pendlandet nu och har ju sett ett slut på det...

Men tack, jag hoppas också att jag hamnar där...

Jag förstår precis! Har pendlat och flyttat runt nu i snart fyra år och det blir väl ännu mer med tanke på att jag vill plugga snart. Sen blir det allmäntjänstgöring och randning och hej och hå.

Men förstår din känsla och ja, det suger :(

kl

Jag är så sjukt obeachig i min mat just nu. I dag fanns det chokladbollar på kontoret, jag åt två stycken. Igår hade vi chokladbollar hemma, jag åt nog 3-4 stycken.:eek:

Jag tänker att man liksom får äta onyttigt ibland, för att det är så gott! Sålänge vanorna i långa loppet blir bättre, och det blir de ju.
Du var iaf duktig som tränade mycket! Jag och sambon hade som mål att röra på oss varje dag vi var hemma hos mina föräldrar 3 hela och 2 halva dagar), men det blev två promenader :angel: varav en med pappa som är lite skröplig så det gick väl inte jättefort kanske, men ut kom vi ju iallafall.

Vad surt att det finns så få platser i Göteborg! Hoppas du har lite tur med det där ändå, distansförhållande är ganska trist i längden ju. Å andra sidan är Skåne rätt okej ändå ;) man vänjer sig, om inte annat.

Hur avgör de vilka som får vilka platser om många söker samma? Håller tummarna stenhårt för att du får vara i Götet! :)

Hmm...livet är lite av en katastrof just nu. Min kontaktperson hade ett allvarligt samtal med mig igår om hur pass farlig min låga vikt är och att de måste se en viktuppgång om jag ska få gå kvar i behandlingen. Helst 0,5 kg i veckan upp :o Och att jag har till på torsdag att visa att jag kan göra det. Om jag inte får gå kvar lämnas ansvaret över till mina andra behandlare på vanliga vuxenpsyk och då blir jag inlagd :(

Har ökat på maten men ångesten är stor och jag växlar mellan att tänka att jag kommer bli enorm och gå upp för mycket i vikt och att vara rädd för att inte gå upp tillräcklig. Logiskt? Nej inte så värst...

Förändringar jag ska göra:
*äta en frukt till gröten vid frukosten
* äta en frukt till fm-mellis
* lägga till kikärtor/bönor till mina grönsaker på lunchen så att det inte bara är grönsaker.
*äta mer keso på mackorna
* försöka få i mig samma mängd på kvällsmålet de dagar jag varit i dagvården istället för att som nu äta mindre för att kompensera att jag ätit så mycket under dagen.
*promenera max 40 minuter/dag
*öka på middagen men vet inte riktigt än vad jag ska/kan äta där.

Kommer väl upp i ca 1300 kcal/dag totalt, vet inte om det räcker men det borde det göra eftersom jag antagligen har en låg ämnesomsättningen och inte ska promenera mer än 40 minuter/dag. Vilket kommer bli en stor utmaning då jag rör mig mer naturligt eftersom jag är en aktiv person och gillar att vara ute.

Qelina: Du kanske kan dricka någon form av näringsdryck till mellis? Det är 400kcal i en näringsdryck. Tänkte om det är lättare att få i sig vätska än mat. Kanske inte känns lika jobbigt..

Kl. Idag var jag ut och tog min första springtur på ett år! 3 km i skogen eller ny avverkad skog ;) Fick lyfta på fötterna kan jag lova av alla grankvistar! Men det kändes inte så jobbigt, Nästa gång springer jag 5 km! =)

Jag tror inte 1300 kcal räcker, tyvärr. Att din kropp är skadad är snarare en anledning till att du behöver mer mat, strunta i ämnesomsättningen.
Det är dock bra mål du har satt upp :) Men tänk på att mer keso/annat inte handlar om teskedar utan snarare ett par matskedar mer!

Jag blir så himla ledsen över att du mår så pass dåligt, jag har haft en kompis som varit i samma sits. Det var verkligen jättejobbigt och tungt (för alla).
Hon låg inne x antal gånger men hon blev bra.
Hon fick ett återfall en gång men kämpade sig upp därifrån också. Mig veterligen mår hon jättebra idag och bara lever livet :)

Jag vet att jag inte ska/kan/bör ge råd, så det tänker jag hålla mig ifrån. Men jag skickar massor med styrkekramar och håller tummarna att du slipper inläggning. Jag vet hur ångestframkallande det kan vara, jag har ju trots allt också sjukhusskräck (ångesten jag fick in när jag var senast på akuten liksom, samt när min syster var inne och ev skulle bli inlagd. Inte kul alls.).

Bra jobbat! Det är kul att springa i skog, även fast att det är skitjobbigt så känns det lättare för man måste hålla lite koll på vart man sätter fötterna:D

Hmm...livet är lite av en katastrof just nu. Min kontaktperson hade ett allvarligt samtal med mig igår om hur pass farlig min låga vikt är och att de måste se en viktuppgång om jag ska få gå kvar i behandlingen. Helst 0,5 kg i veckan upp :o Och att jag har till på torsdag att visa att jag kan göra det. Om jag inte får gå kvar lämnas ansvaret över till mina andra behandlare på vanliga vuxenpsyk och då blir jag inlagd :(

...

Kommer väl upp i ca 1300 kcal/dag totalt, vet inte om det räcker men det borde det göra eftersom jag antagligen har en låg ämnesomsättningen och inte ska promenera mer än 40 minuter/dag. Vilket kommer bli en stor utmaning då jag rör mig mer naturligt eftersom jag är en aktiv person och gillar att vara ute.

Lite snäll kärlek: Jag hoppas verkligen att kontaktpersonen gör slag i saken och att du blir inlagd så att du får vettig hjälp, något måste ju förändras för att förändring ska ske, om man säger så. Det gör ont att läsa det du skriver, jag känner så mycket med dig. :(

Lite tough love:Och försök inte inbilla oss att du tror att 1300 kcal per dag räcker för att du ska gå upp i vikt, du vet mycket väl att det inte räcker (även om din ämnesomsättning är sänkt vilket du faktiskt inte ens vet). Det där är så klockrent sjukdomen som talar för personen Qelina vet att det snarare behövs 2300 kcal eller kanske 3300 kcal för att en vettig viktuppgång ska ske.

*peppkram*

Jag har provat att klämma ner foten i mina inomhusskor och den protesterade inte så mycket så blir box om 1,5 timme! :laugh:

Fjädern: Det är sååå himla farligt att åka hem till föräldrar vid helger... :angel:

Sleepan: håller tummarna för att du får en plats i närheten av Göteborg!

Lite tough love:Och försök inte inbilla oss att du tror att 1300 kcal per dag räcker för att du ska gå upp i vikt, du vet mycket väl att det inte räcker (även om din ämnesomsättning är sänkt vilket du faktiskt inte ens vet). Det där är så klockrent sjukdomen som talar för personen Qelina vet att det snarare behövs 2300 kcal eller kanske 3300 kcal för att en vettig viktuppgång ska ske.

Jag håller med!

Och det här med att du (Qelina alltså) inte vill gå upp mycket i vikt snabbt, DET KOMMER INTE ATT SKE, du behöver inte oroa dig för det. Du kommer liksom inte att gå upp 12 kilo över en natt eller på en vecka, även om det är vad du behöver.

Fortsätter du såhär har du snart bara två alternativ kvar:
Äta eller dö.

Jag tror att det är bra om du blir inlagd eftersom du uppenbarligen inte har kraft att hantera det här på egen hand.

Knappar

Här kommer ett eget komponerat recept på proteinäppelpannkakor;

4 skoper OneMeal med chokladsmak från fitnessguru (borde funka utmärkt med havregryn drygt 2 dl som mixas med en skopa proteinpulver, tänker jag)

3 ägg
1- 1,5 dl mjölk
Kanel
1 tsk bakpulver
1 äpple

Blanda allt ordentligt, lägg det i en kakform med bakplåtspapper.
Skala äpplet, skiva och strö över.
20 minuter i 200 grader. Man får passa så att den inte blir för torr. Jag åt den med lite russin till. :angel:

Lite på ämnet så gick ju tidigare Supersize vs Superskinny på tv. Efter att de medverkat på plats en vecka och bytt matsedel med varandra åkte de hem med 12 veckorsprogram och kom sedan tillbaka för vägning. De som var underviktiga gick upp några få kilon oftast, det var verkligen inte många. Men de kilona gjorde otroligt stor skillnad på hur personen såg ut; de hade lyster i huden, de såg inte genomskinliga ut länge, de såg gladare och piggare ut - och alla verkade alltid så himla nöjda med sin nya vikt.

Nu kanske de inte var anorektiker, men de var hyfsat besatta av sina små matmängder.
Så vad jag vill säga är dels att det tar sin lilla tid (dessa personer följde ett matschema och tryckte inte i sig vad som helst, tog det hela i små steg framåt hela tiden), och dels att även små viktökningar gör stor skillnad. Så man ska inte heller bara tänka på slutvikten du, Qelina, behöver nå - utan även vara glad över de små framstegen när du kan äta mer och gå upp lite i vikt.

KL*

Ställde mig på vågen precis och den visar +2.5 sen i måndags.. Kan visserligen bortförklara lite av vikten (väger mig på morgonen innan frukost i vanliga fall och alltid i underkläder, denna gången var det i jeans och tjocktröja) men det är ändå inte bra. Har varit duktig under dagarna, men när jag kommer hem fallerar allt, då är jag sugen konstant och handen går som en symaskin... Och detta trots att jag har snus inne under läppen! Har oftat kunnat hålla kig ifrån allt vad mat och godis heter när jag har snus inne, men inte nu. *suck* blir så trött på detta!

Nu ska det bli en ändring på detta beteendet! 8h sömn och något att äta var tredje timme (INGA undantag!) var dag så ska det gå. Ska ställa alla alarm på mobilen så att detta följs och ladda upp men en hel massa kokta ägg.

Imorgon blir det promenad med hästen och sen promenad hem från stallet. Idag är jag lat och stannar inne.

Det är STOR skillnad på vikt före/efter kläder och tid på dygn. Skulle inte förvåna mig om du väger dig "som vanligt" imorrn och då gått ner dina kilon igen.. :)

*kl*
Tror jag är på gränsen till övertränad men vill ju inte riktigt slänga in en vilodag när jag är i fjällen, solen skiner och jag helst vill åka både snowboard och längd. Blir nog fokus på bräda imorrn dock. Åkte rätt långt längd nu på kvällen men fick öht inget flow. Kasst glid även om fästet fungerade hyfsat efter omvallning...

Blir bra mat här i alla fall. Sitter i en stuga utan närhet till affär så har liksom bara det vettigaste och mest behövliga här... ;p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?