Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Tån känns inte så nöjd men jag känner mig nöjd:D

Jag kutade på som faan mot slutet eftersom jag började fundera på om jag räknat rätt med tiden och om jag skulle hinna till jobbet:p jag hade räknat rätt och nu blir det frukost innan jag cyklar vidare till jobbet.

Ridning i eftermiddag, kommer bli så kul! Man skulle haft egen häst:)

Kl
Här är en till som satsar inför beach 2013! Målet är att tio kilo ska bort innan midsommar. Inget godis, chips, kakor, lite kolhydrater och lite fett. Promenader med hundarna och börja cykla till stallet så snart hästen kommer hem

kl

Gick ju sådär att vara aktiv i den här tråden.. Snart slut igen, och jag har skrivit typ... 13 inlägg?

Skyller på att påsk kom och förstörde allt... Jag KAN verkligen inte låta bli godis när man åker hem till föräldrarna och mamma har fyllt en gigantisk skål med choklad... suck. Har iallafall varit duktig hela veckan och hållt budget, och imorse var det fredagsvägning igen. Döm om min förvåning när vågen visade 78,5 och inte 80 som precis efter påsk! :eek:

Så det går ju neråt, trots att jag inte hinner motionera mycket mer än cykel till/från uni och så ridning på det då.. Och en av orsakerna till att jag hållt kaloribudget den här veckan är att jag börjat ny kurs som får mig att tillbringa 8-9 timmar/dag framför en dator, varpå jag glömmer bort tiden och glömmer äta mellanmål... Kanske inte helt bra, men eftersom jag ändå äter frukost, lunch och middag så slutar jag ju inte äta helt, liksom.

Vädret är iallafall en riktig humörhöjare! :love: Har varit ute och ridit i kvällssolen hela veckan, vårdoft och fågelkvitter är bland det bästa som finns, tror jag!

Tack!
Jag har grävt fram min stegräknare, minst 10 000 steg per dag är målet. Tränar hos sjukgymnast två dagar i veckan för att få ordning på mina fotledsfrakturer, målet är att kunna börja springa igen. Går sådär bra :(

Jag är så himla dålig på det där med steg, hur mycket går en människa "normalt" varje dag? Och hur långt är 10 000 steg?

Vad tråkigt att höra att du har fotledsfrakturer men det låter som att du är på rätt spår eftersom du är hos en sjukgymnast! :)

Det är nog ganska olika. Det beror lite på hur långa steg man tar oxå. Men jag har för mig att 10k är rekommenderat. Jag har idag gått drygt 7000 och det är ca 5km om jag nu ställt in steglängden rätt.

kL

Kände mig inte helt hundra idag faktiskt, lite snorig och trötthetskänsla i kroppen. Men kunde inte riktigt klura ut om det senare var lite sjukdomskänsla eller bara latmasken...:angel: Så stack ut och sprang lite lugnt iaf. Tanken var 6 km, men stannade vid 5,5 och gick resten hem för benhinnan började göra sig påmind:mad: Får se hur jag gör på söndag, om jag ska springa då med eller om jag kanske ska lugna mig några dagar extra med löpningen och gymma på söndag istället.

Just det, 31:11 blev tiden på 5,5 km så 5:40 tempo iaf:)

Tror aldrig det är latmasken i dig som talar :eek: Du är väl typ bland de hurtigaste här i tråden!

Bra jobbat i alla fall men man ska vila om man känner sig sjuk!

Haha, jag har en latmask jag med:p Ja, det håller jag med dig om, men kan liksom inte riktigt bestämma mig för om jag är liiiite sjuk eller inte. Skulle jag känt mig dålig/haft ont i halsen skulle jag absolut vilat!

Välkommen hit! :)

Fotledsfrakturer suger! Jag har bara haft en foten som tur väl är, men det var illa nog. Hoppas du kan komma igång med löpning så småningom!

Haha, du - min påsk var katastrofal. :p Så jag vet hur du känner dig!
Jag tränade en del, men åt för jävligt. Och fortsätter så. Sitter just nu och äter tomatsoppa...och grillchips...
:angel:

Äh jag tror inte alls du skulle kamouflera slöhet med sjukdom ändå, inte ens för dig själv.

Huvudsaken är att man tar det lugnt när kroppen säger till :)

JAg är för övrigt jättebitter.

På min utbildning har vi ju en femte termin där vi skickas ut runt om i landet. Jag vill såååå jävla gärna till Göteborg.
Idag fick vi veta att av 395 platser så är 25 i Västra Götaland - det är alltså inte ens säkert att man hamnar i Götet om man får en av dem.

Men alltså - 25?! Det är ingenting. Jag vill flytta till min pojkvän. Wäääh.

Låter jävligt drygt hörru :( Men finns det inget område nära Göteborg så du har möjlighet att pendla? Några mil per dag är ju inte så mycket :)

Grejen är den att även länen runt om har väldigt få platser, och dessutom så är Västra Götaland så djävulskt stort.
Kommer tex söka Halland som andraval, men de har bara 4 platser.... Här jag bor nu har de bara 2 platser.

Stockholm & Malmö har massa platser, men dit vill jag verkligen inte... :/

Åh vad jobbigt! Hoppas du har tur o kommer dit du vill! Men hur gör man med boende om man blir placerad nån helt random stans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka