Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Även om det känns jobbigt så är det i längden uppskattat att ni är ärliga och inte bara håller med om allt jag skriver, tror att det behövs de där motpolerna till vad min hjärna säger, tillsammans med pepp och uppmuntran.

Och jag tror också på att jag inte ska fokusera så mycket på att jag måste gå upp typ 17 kg utan ta det lite i taget. Försöker också tänka på supersize vs superskinny och dom som skulle upp i vikt gick ju aldrig upp i närheten av så mycket som de överviktiga gick ner. Så kanske tar det längre tid än man tror, och jag ska försöka att inte få panik om jag går upp mer än planen för det jämnar ut sig i det långa loppet, ibland går det snabbt och ibland sakta.

Tog tag i saken direkt idag och har ätit mer. Det blev bananpannkaka till lunch och wok med kikärtor till middag. Plus en extra frukt och de vanliga måltiderna. Mer keso på mackan och så har jag sett till att inte promenera mer än 30 minuter, plus att jag visserligen storhandlat men det är ju nödvändigt när jag ska äta ;)

Konstig känsla i magen, proppmätt och lite ont i den av all mat men samtidigt hungrig? Hel skumt.

Du får ett litet Whop whop! :) av mig. Jag tror (hoppas) att du innerst inne vet hur det ligger till och att du fortsätter stånga ditt ångestmonster blodigt!

Jag har avklarat mitt fjärde pass denna veckan, jag är skitskraj för att jag av någon anledning inte tar mig i kragen imorgon och fixar det femte. :mad:

Sedan passar jag även på att fråga om själva beachformen på er, nu har vi hängt i tråden läänge och hur känns det för er rent formässigt?
Har ni blivit rejält starkare, om ni försöker jämföra med när ni började?

Tänker ni ändra uppläget inför sommaren?
Jag hade en väldigt bra period utan godis (tack Sleepan) och letar mig tillbaka till den. Trivs bäst utan då jag får dåligt samvete, antagligen pga att jag tycker det är svårt att kontrollera godissuget.
Funderar på att ha två dagar i veckan där jag äter lite mindre kalorier och resterande dagar som vanligt.

Ja, hurra! :D

Här kommer en peppdance!
tuzki-bunny-emoticon-017_51606558e087c31a20eb8eb9.gif
tuzki-bunny-emoticon-029_5160655be087c319e09a3e7c.gif
tuzki-bunny-emoticon-025_5160655be087c319f0fe42b5.gif

Här kommer en peppdance!
tuzki-bunny-emoticon-025_5160655be087c319f0fe42b5.gif

Qelina: citerar Blåbärets peppdans då du förtjänar den igen :)

Jag har inte kommenterat något av dina inlägg tidigare då jag har svårt att relatera till vad du går igenom och därmed inte vet vad jag ska skriva.. Men jag önskar dig all lycka till i världen och hoppas att du löser det utan att behöva läggas in :)

Tänndalen! Vi har lght här så kommer undan med resa och liftkort och försöker undvika lunch i backens restauranger utan laga mat+matsäck :) blev ändå över 2000 m buss+liftkort men ändå ok med tanke på några grymma dagar!

Qelina: haha, vi gillar nog egentligen lite samma mat (håll i denna trend nu!). Åt bananpannkaka till kvällsmat nu och imorgon blir det kikärtsbiffar på bussen! :)

Pilot: alltså, jag är ju mest med för att hålla i min träning. Men visst blir jag hela tiden starkare ^^ men beachformen är lite sisådär om vi tänker deff, men med tanke på kommande cykelsäsongen lär det ju ändras... ;)

Även om det känns jobbigt så är det i längden uppskattat att ni är ärliga och inte bara håller med om allt jag skriver, tror att det behövs de där motpolerna till vad min hjärna säger, tillsammans med pepp och uppmuntran.

Det är inte ens din hjärna som pratar, det är sjukdomen. Du är inte din sjukdom.

Jag håller dock helt med er om att man absolut inte endast ska lita på vågen, måttband är nog ett bättre sätt då. Eller känna efter i kläderna! Personligen hade jag dock aldrig kunnat gå på känsla - handlar kanske om hur pass självmedveten man är? Jag känner mig (och tycker mig sig se ut) exakt som när jag vägde +8kg.
Jag väger mig varje dag när jag aktivt försöker gå ner i vikt, och jag pendlar faktiskt ingenting om jag väger mig samma tid varje dag. Något hekto hit eller dit kanske. Däremot kan det variera i perioder i månaden, t.ex. innan mens eller så. Jag känner snarare att det har gett mig en väldig insikt i min vikt-cykel genom att väga mig varje dag - förut kunde jag panika om jag vägde mig en gång i veckan och plötsligt en vecka gått upp ett kg :eek: Nu har jag förstått att jag alltid väger mer dagarna före och under mens... Sedan droppar de kilot av nästan från en dag till en annan, oftast samma dag som mensen upphör...

Jag känner att jag borde införskaffa en våg.. Vi har bara en i hela huset och den står inne hos mamma och pappa. I och med detta blir det lite sporadiskt vägande, ibland går det dagar, ibland månader mellan vägningarna. Mätning sker ännu mer sällan än vägning, så ett måttband kanske också borde ligga i badrumsskåpet.

Just det fetade är något jag vill ha koll på så att jag vet hur jag pendlar och ungefär när jag ligger högt respektive lågt. (Kan tänka mig att det pendlar även om jag inte får mens pga cerazette.)

KL*
Blev ingen promenad idag, ryggen var inte med på det efter att jag fixat hästens hovar (strålröta är ett rent helvete), tur att nästa kiropraktorbesök är på måndag så att jag får fixat det.

Imorgon blir det premiär-skritt-tur på hästen, har inte ridit honom sen i november så det ska bli kul :D nu ska vi börja bygga muskler och få upp konditionen båda två. Sen blir det eventuellt en promenad med en kompis, båda aktiviteter om ryggen tillåter :)

Luxlandet är Luxemburg, där jag har mitt jobb och lever något slags parallellt liv. Jag tycker också det är rätt trevligt att vara ute och gå tillsammans, men det blir liksom inte alltid av...

Chili: Ibland får man gnälla och helt OT, men får jag vara din prao när jag kommer hem igen? :D
Jag har kontrakt till slutet av juni på halvtid och har blivit erbjuden heltid från mitten av juli till mitten september, vilket jag ska tacka ja till. Men efter det tror jag inte jag kommer stanna längre...

Sleepan: Ja, det kommer gå fort de här veckorna. Och egentligen trivs jag rätt bra här, det är mest att det blir lite snurrigt och mycket känslor på en gång varje gång jag åker, ändå.

KL
Har suttit på tåg och flyg och tåg igen idag. Även om det är tröttande att resa så promenerade jag till stormarknaden för att handla, för att åtminstone göra något lite aktivt idag. Och jag behövde handla så att jag kan äta frukost imorgon. Men det blir nog en lugn hemmakväll ikväll.

Här blir det också en massa god dricka! Loka äpple-kanel och senare té :) Festa för mig med! (För här blir det inget på ett bra tag...)

Jag tycker du är skitbra blåbäret, som glatt ställer om fokuset från löpning till annan rehab-träning! Och du verkar minst lika pepp på det som du var innan, duktigt att behålla motivationen så bra!

Knapplån!

Praktik idag+massa mat+godis-träning :p Lutar åt att det blir gym imorgon fm, sen praktik igen:) Lite ångest över att halka efter i utmaningen dock...;)

Jag tycker du är skitbra blåbäret, som glatt ställer om fokuset från löpning till annan rehab-träning! Och du verkar minst lika pepp på det som du var innan, duktigt att behålla motivationen så bra!

+ 1! Kul att se att du hittar alternativa former för träning blåbäret! =)

*kl*
Uhm, nästa gång jag ska ta en kort löprunda... ska jag INTE spontant tänka, äsch trist med asfalt, jag tar den här grusvägen.... 1 kilometer UPP för ett jäkla berg med totalt 80 höjdmeter... Skönt att springa ner igen sen dock... :D Blev totalt 4 km, på drygt 24 minuter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 570
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka