Bättre för hästarna på Strömsholm

Sv: Bättre för hästarna på Strömsholm

Intressant att se hur de löser utevistelsen då. Om det blir färre tillfällen eller (ännu) kortare hagvistelse, för inte har de väl mer mark till förfogande så de kan ha samma antal hagar?

Äntligen!!

Jag har morrat på Flyinge i många trådar här på buke men fått 0 respons... Känns som att "bara för att det är Flyinge...."

ÄNTLIGEN! Ett litet steg (och enkelt) för människan, ett STORT steg för hästarna (i rätt jä*la riktning!) Nu hoppas jag att detta fortsätter att utvecklas rätt tills alla hästar har det som dom borde i detta landet!!

Intressant att se hur de löser utevistelsen då. Om det blir färre tillfällen eller (ännu) kortare hagvistelse, för inte har de väl mer mark till förfogande så de kan ha samma antal hagar?

Vi får hålla tummarna på att hagvistelsen inte förändras mer än att det blir större hagar...

Inte en dag för tidigt! :bow:
Det är riktigt dåligt att Ridsportförbundets egen anläggning, som dessutom är till för att utbilda morgondagens hästmänniskor har haft så hästovänlig miljö för hästarna!

Även om jag tar avstånd från organisationer som djurens rätt och sådana, de är inte tillräckligt pålästa för att veta olika djurslags bästa.

Jag tänkte också äntligen!
Det är illa att de har fått ha hästarna som de har haft dem så länge för det är längesedan deras stall var godkänt.
Visst är stallet vackert men det vackra kan omöjligt få gå före djurens hälsa.
Det finns ju mark runt omkring så på något sätt borde hagproblemet gå att lösa.
Människans bästa har fått gå först alltför länge.

Jag stödjer inte heller djurens rätt men i det här fallet har de gjort något bra.

Roligt att ni tycker att vi på Djurens Rätt "för en gång skull gjort något bra", men det är samtidigt tråkigt att höra att ni inte har förtroende för Djurens Rätts organisation.
Att vi inte är pålästa vill jag dock bestrida å det bestämdaste! Vi har mycket stora krav på vetenskaplig förankring i alla våra rapporter och vi har flera etologer inom organisationen, med djurs beteende och behov som specialitet. Vi uttalar oss aldrig utan att ha tillräckligt på fötterna och det är naturligtvis en av anledningarna till att förbundet är Sveriges största djurskydds- och djurrättsorganisation och att vi är remissinstans till myndigheter och regeringsbeslut.

För ett bättre hästliv!

mvh Lollo Hernander
etolog och representant för Djurens Rätts arbetsgrupp för hästfrågor

Så länge delar av organisationen stödjer kriminell verksamhet går det tyvärr inte att ta organisationen på allvar.

Skulle gärna vilja att du utvecklar detta påstående om att Djurens Rätt skulle stödja kriminell verksamhet. Det är allvarliga anklagelser.

Djurens Rätt är en organisation som enbart sysslar med fredliga icke-våldsaktioner, som exempelvis demonstrationer, flygbladsutdelning och opinionsbildning genom debattmedverkan och skrivelser till diverse instanser (ex. som den till Strömsholm).

Det finns andra djurrättsorganisationer i Sverige som arbetar med otillåtna metoder, men Djurens Rätt hör inte till en av dessa. Det är mycket viktigt att poängtera, och det är tråkigt att man drar hela djurskydds-/djurrättsrörelsen över en kam.

mvh Lollo

När tidningen Ridsport för en tid sedan hade intervjuat några i den organisationen så var en (eller fler?) helt emot att rida eller köra hästen över huvud taget. En annan sa att det var ok att rida om det gjordes "på rätt sätt". Vad rätt sätt var kunde hon inte svara på.

Jag ändrar gärna uppfattning om Djurens rätt om jag fortsätter se att de gör vettiga och bra saker som denna! :laugh:
Så jag överbevisas gärna att jag har fel! Men en enda vettig "aktion" är inte tillräckligt för att övertyga mig tyvärr.

Skulle gärna vilja att du utvecklar detta påstående om att Djurens Rätt skulle stödja kriminell verksamhet. Det är allvarliga anklagelser.

Djurens Rätt är en organisation som enbart sysslar med fredliga icke-våldsaktioner, som exempelvis demonstrationer, flygbladsutdelning och opinionsbildning genom debattmedverkan och skrivelser till diverse instanser (ex. som den till Strömsholm).

Det finns andra djurrättsorganisationer i Sverige som arbetar med otillåtna metoder, men Djurens Rätt hör inte till en av dessa. Det är mycket viktigt att poängtera, och det är tråkigt att man drar hela djurskydds-/djurrättsrörelsen över en kam.

mvh Lollo

Stödjer man inbrott, skadegörelse, hot, förtal, förföljelse, vållande till fara för annan, mordbrand är det iaf i min värld att stödja kriminell verksamhet. I det län jag bor gör din organisation det. Har iaf tidigare gjort det i radiointervjuer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports krönikör Christel Behrmann tänker tillbaka på 60-talet, då hon började rida och villkoren för hästarna och sporten var helt...
2
Svar
36
· Visningar
2 437
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 174
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar