Bästa torrschampo?

Ja, Batiste är bra, hur glömde jag?! Det har jag använt i många herrans år och jag gillar att det liksom går att "borsta ur" det, så håret inte blir fullt så strävt som av vissa andra.

Vill avråda ifrån Lee Stafford, om det ens finns i Sverige. Det luktar urin.

Bra tråd, har funderat länge på att starta den :D

Finns det vissa Batiste som luktar mindre? Inte provat men tänkte då jag har allergiker runt mig. Brunhårig.

Klart man får :D
Jag vet inte om jag gör "rätt". Men såhär gör jag:
Sprayar i hårbotten i lite olika "benor", sedan "rufsar" jag med fingrarna/masserar in det så det går in i hårstråna, sen stylar jag. Klart :D
Använder endast när mitt hår är fett. Typ på 3:e dagen utan hårtvätt (försöker att inte tvätta oftare än 2 ggr per vecka)

Finns säkert tutorials på typ youtube hur man gör för bästa resultat osv :)
om jag inte får bra resultat, använder jag för lite då?

Vad föreställer du dig är ett bra resultat?
Håret ser inte tvättat ut, bara fluffigare och mindre platt och fett?
ja alltså när jag använder så syns knappt någon skillnad, det blir lite mattare ibland kanske men fortfarande stripigt. Ibland blir det stripigare och klumpar ihop sig mer av torrschampo än innan. får inte till det tillräckligt bra för att se vinsten med det, som så många andra annars verkar göra :(

Batiste heavenly volume :love::love:
Har nog gått igenom 15 flaskor av bara den sorten... Jag använder torrschampo både i nytvättat och otvättat hår för struktur och volym. Det blir så mkt enklare att styla för mig som har väldigt fina, "halkiga" hårstrån, jag behöver lite strävhet. Heavenly volume är min favorit men nästan alla från batiste är bra, Gå efter den doft du gillar bäst :) Orginal doftar inte så mkt tycker jag, inte heavenly volume heller.

ja alltså när jag använder så syns knappt någon skillnad, det blir lite mattare ibland kanske men fortfarande stripigt. Ibland blir det stripigare och klumpar ihop sig mer av torrschampo än innan. får inte till det tillräckligt bra för att se vinsten med det, som så många andra annars verkar göra :(

Har du testat att ta i torrschampot i rent hår?
Det är inget mirakel, är håret för fett eller skitigt så blir torrschampo inte bra det heller tycker jag.

Svårt att säga. Ta mer och prova! Har hört att vissa tar i på kvällen också och sover med det (alltså ganska mycket) då säger håret upp det under natten (?). Kanske värt att prova? :)

Är det silikoner o grejer i alla dessa torrschampon eller finns det alternativ utan massa sådant i? Var ju en diger lista ni rekommenderat :)

Najs! Även om jag inte tvättar enl balsammetoden längre så har jag produkter utan konstiga grejer i o känns finfint o kunna göra det rakt igenom.

Har du testat att ta i torrschampot i rent hår?
Det är inget mirakel, är håret för fett eller skitigt så blir torrschampo inte bra det heller tycker jag.
inte i helt nytvättat men dagen efter tvätt. Tvättar normalt ca var 3-5 dag.
Svårt att säga. Ta mer och prova! Har hört att vissa tar i på kvällen också och sover med det (alltså ganska mycket) då säger håret upp det under natten (?). Kanske värt att prova? :)
Kanske? Är rädd för att ansiktshyn ska reagera dåligt på det men får prova när jag får feeling för torrschampo nästa gång :)

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
IT & mobiler Behöver skaffa (mobilt?) bredband då jag flyttar ifrån lägenhet som har fiber. Undrar nu vilket ni kan rekommendera alternativt varna...
2
Svar
33
· Visningar
841
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar