Bästa täcket

Kolla med www.exklusiv.se dom har jätte bra, hållbara och snygga täcken till super bra priser. Hittar man inte det man söker på deras hemsida är det bara att maila och fråga efter den typ av täcke man vill ha så får man snabbt svar med pris och den info man behöver. Där kan man även få mått sydda täcken.

Rhino är definitivt inte lika dyra som Rambo, då har du nog jämfört olika modeller. Tanken med Rhino är att det är samma modell av täcke som finns som Rambo fast i lite tunnare tyg (= billigare). Har man en häst som är relativt rädd om sina täcken så är Rhino kanonbra. Samma underbara passform som Rambo, lika vattentätt och lika bra andasfunktion, bara inte riktigt lika rivstarkt... Rhino täckena brukar vara minst 500 kr billigare än motsvarande Rambo modell.

Kan för övrigt varmt rekommendera Horsewares täcken, speciellt wug-modellerna är jag förtjust i eftersom de har så bra passform och man slipper problemet med att det rinner in vatten framme i bogen. :idea:

"Vatten och vindtätt med andasfunktion" står det under vintertäckena.
dock inte på dom första som är blåa. där står det " Vårt enklaste vintertäcke tillverkad av oxford nylon helt tätt saknar andasfunktion" men det gäller bara för dom

Du tänker på Horseware Rambo Wug (Plus), jag har det til mina hästar och det är verkligen överlägset bäst!!! :bow:

Torkar hästen under rambo täcket??Eftersom det är glatt nylon foder???!! Kan tänka mig att det blir fukt! Det måste vara skönare för pållen med ett täcke som har fleece eller teddy som transporterar fukten bättre??

Själv skulle jag nog inte lägga ett "regntäcke" på en dyblöt häst oavsett vad det är för foder i täcket, så mycket litar jag inte på något täckes "andasfunktion". Har däremot lagt mina Rambo och Rhinotäcken på en fuktiga hästar ett par gånger och de har torkat snabbt och varit varma och goa under tiden.

Jag tycker att de täcken med glatt yta på innerfodret är överlägset bäst - de med fleece fastnar det ju bara en massa hästhår i... :crazy: :)

Mvh Huntress :)

Jag litar på ditt omdöme ;):)

Jag är less på bogskav och missskapta täcken som gör att det rinner ner vatten i halsöppningen samt har ett X antal kilo hästhår som sitter fast i fodret... :mad:

Här är en bild av täcket...du ser "intagen" men det är mörkare blått i verkligheten.
t%c3%a4cke.jpg

...och här är innerfodret( samma på ALLA täcken, även på fleecetäcken)
t%c3%a4ckefoder.jpg

Det där är vintertäcket(tjockare fyllning) och det har jag haft i 2 år(finns inte ETT hästhår i det)

Sen har jag "regntäcket" som är en tunnare modell av vintertäcket...men ser likadant ut f.ö

Man kan även ta bort bukgjordarna( som sitter på insidan)om man vill, jag använder bara benbanden.....

Det såg ju väldigt smidigt ut för att vara ett vintertäcke om man tittar på bilden!

Hur är de "i storlekarna" stora, små eller normala ?

Nu är det bara att vänta på nästa löning (och OB-ersättningen för midsommarhelgen :D)och sedan beställa :) Jag tänkte börja med ett regntäcke för det behöver han verkligen.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 124
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 034
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Äldre Jag har länge haft en liten halvtaskig lukt stundtals i köket, MYCKET problem med möss och råttor, men det har lugnat sig väldigt mycket...
Svar
14
· Visningar
13 719
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur