Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kolla med www.exklusiv.se dom har jätte bra, hållbara och snygga täcken till super bra priser. Hittar man inte det man söker på deras hemsida är det bara att maila och fråga efter den typ av täcke man vill ha så får man snabbt svar med pris och den info man behöver. Där kan man även få mått sydda täcken.
Rhino är definitivt inte lika dyra som Rambo, då har du nog jämfört olika modeller. Tanken med Rhino är att det är samma modell av täcke som finns som Rambo fast i lite tunnare tyg (= billigare). Har man en häst som är relativt rädd om sina täcken så är Rhino kanonbra. Samma underbara passform som Rambo, lika vattentätt och lika bra andasfunktion, bara inte riktigt lika rivstarkt... Rhino täckena brukar vara minst 500 kr billigare än motsvarande Rambo modell.
Kan för övrigt varmt rekommendera Horsewares täcken, speciellt wug-modellerna är jag förtjust i eftersom de har så bra passform och man slipper problemet med att det rinner in vatten framme i bogen.
"Vatten och vindtätt med andasfunktion" står det under vintertäckena.
dock inte på dom första som är blåa. där står det " Vårt enklaste vintertäcke tillverkad av oxford nylon helt tätt saknar andasfunktion" men det gäller bara för dom
Torkar hästen under rambo täcket??Eftersom det är glatt nylon foder???!! Kan tänka mig att det blir fukt! Det måste vara skönare för pållen med ett täcke som har fleece eller teddy som transporterar fukten bättre??
Själv skulle jag nog inte lägga ett "regntäcke" på en dyblöt häst oavsett vad det är för foder i täcket, så mycket litar jag inte på något täckes "andasfunktion". Har däremot lagt mina Rambo och Rhinotäcken på en fuktiga hästar ett par gånger och de har torkat snabbt och varit varma och goa under tiden.
Jag är less på bogskav och missskapta täcken som gör att det rinner ner vatten i halsöppningen samt har ett X antal kilo hästhår som sitter fast i fodret...
Det såg ju väldigt smidigt ut för att vara ett vintertäcke om man tittar på bilden!
Hur är de "i storlekarna" stora, små eller normala ?
Nu är det bara att vänta på nästa löning (och OB-ersättningen för midsommarhelgen )och sedan beställa Jag tänkte börja med ett regntäcke för det behöver han verkligen.
Hästmänniskan Jag har inte heller köpt någon inriden häst, däremot var mitt första halvblod iväg på inridning en månad (då var jag femton år och kunde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.