Bästa täcket

Djurjouren

Trådstartare
Planerar inför vintern och vill byta ut alla lapade och lagade utetäcken till nått ordentligare och jag vill ha nått bra.
Minns för några år sen en tjej i ett stall jag stod som hade ett täcke som var otroligt varmt men väldigt tunt, och väldigt lätt. Det var nån annorlunda sorts spänne på det framtil, en karbinhake(typ) och det var lila och det torkade även om man la det i princip dyblöt i en hög på golvet. Det var lila och jag tror att det då (minst 5 år sen) kostade runt 2000 kr.
Nån som vet vilket täcke jag pratar om?

När du säger det med karbinhake, associerar jag genast till HorseWare och deras Rambo... :smirk:

Det finns bara ETT täcke för mig numera...det är Ullergårds, dom är "hemsydda" snygga, starka, praktiska, vattentäta med andning...dessutom ar dom "intagna" i bogen så det eliminerar skav helt o hållet :bow:
kostar ca 1700 - 2000 beroende på vilken tjocklek du ska ha...sök på ullergårds...men jag lovar...du kommer INTE att bli besviken.

Tror du kan få dom hur du vill, dom specialsyr även täcken om man skulle behöva det.....dessa täcken har dessutom ett innerfoder som INTE sparar på hästhår, det är som blankt med en massa små hål i...som man kan se på en del typ adidasoveraller.....

Olympic Protector, de med omlottknäppning tycker jag är suveräna. Varma, andas, och håller tätt och prisvärda!

Jag har Rhino, vad jag förstått budgetvarianten av Rambo.
Det bästa jag haft.

Lätt att sätta på, kanonhållbart och hästen verkade trivas kanon. Dyrt visst men värt varenda krona. Det har också en glatt insida som gör att det känns fräscht och rent även efter en lång vinter.

rhino tkr jag ofta är minst lika dyra som rambo, så jag vet inte om det är nån budgetvariant?

Håller iaf med om att horsewares täcken är kanon, det finns flera modeller som har 200 g fyllning, alltså tunna vintertäcken, och en del är riktigt tjocka.
Dessa kostar väl från 1500-2000 kanske?
Har oxå ett från macpro/horseguard (300 g) som är jättebra, kostade 1700 tror jag.

Jag har ett par Orkan täcken från Börjes. Ett vinter och ett regn. Båda med karbinhake. Mycket prisvärda alternativ mellan 400-500 kr. Håller ute vätan suveränt.

Hur menar du att dom är gjorda när du skrive "intagna"?

Har du haft dem på flera hästar olika utan att nån fått skav?

istället för bogveck så är det intag i halsringen som gör att det blir en "bubbla" där skaven brukar bli...

Jag har haft på flera olika hästar, men min egen hingst är hopplös med täcken...han rör sig så otroligt mycket och är absolut i behov av ett täcke som uppfyller ALLA behov ett täcke skall kunna täcka.Detta täcket är det enda som har hållt måttet....rambotäcken tycker jag är alldeles för strama i bogen t ex....de andra klarar inte väta hur länge somhelst..osv...detta täcket är helt komplett...

De sóm gör täckena tröttnade på att det inte fanns täcken som var BRA...så dom började tillverka själva...och har gjort det i bra många år nu....

Regntäcken och vinter från www.exklusiv.nu har varit toppen, håller ute regnet och är tåliga (bäst i test av två täckesmarodörer var enda hobby var att se hur bort man kunde göra sönder varandras täcken :mad:)

Va??? :confused:

Marodörerna lyckades med att ta sönder 5 täcken på 2 veckor, men dessa nya täckerna har det äntligen fått ett motstånd som håller deras ihärdiga försök.

Tror hon syftar på eftersom att du "testar" olika täcken på dina hästar, så kan du meddela oss vilka som är "skruttäcken" och vi undviker de täckena och köper de "braiga" som håller för dina hästar i stället.. :D

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 124
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 034
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Äldre Jag har länge haft en liten halvtaskig lukt stundtals i köket, MYCKET problem med möss och råttor, men det har lugnat sig väldigt mycket...
Svar
14
· Visningar
13 719
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur