Håller med dig !Neeeej!
Sele, en sele, flera selar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig !Neeeej!
Sele, en sele, flera selar
Äh "selen" är ju i plural Ett "sele" flera "selen"
De torkar fort, suger inte åt sig något alls. Tvättade dem i maskinen häromveckan och de var i princip torra redan när jag tog ut dem ur maskinen. Det är ett lager med det färgade tyget som är ganska rejält sen ett lager med mesh-tyg under.Jag är lite nyfiken på materialet i selarna. Tunna ? Torkar fort ? Med kortbeningar som har tät päls, så tycker den ena att vissa selar blir för varma och med korta ben så blir allting blött om det är fuktigt ute...
Nej det tycker jag inte att den gör. Iom att de är så tighta om halsen så sitter de på samma ställe där man satte det. Jag springer 2-spann med mina och de vrider sig inte ens då, trots att draglinorna kommer snett som ett V.När man drar bakåt i koppelringen på en sele så lägger den sig ju oftast lite annorlunda, på en y sele så är det som du sa att anläggningspunkten vid bröstbenet gärna glider uppåt mot halsen och trycker där istället för att ligga kvar där den ska typ