Bästa myggmedlet.

MCP

Trådstartare
Nu vill jag ha era bästa tips på myggmedel.
Det är ingen skillnad fastän det nästan luktar skunk, bara det fungerar.
Jag bor i finland, så jag vet ju att allt kanske inte går att få tag i här, men ös på med tips ändå, en resa till sverige är sällan långt borta så :)

För tillfället har jag snöat in på ättika. Funkar inte till allt men är bra användbart.

• Gilla
Reactions: MCP
MyggA funkar för mig. För många år sedan läste jag ett test där US622 slog ut alla andra men har aldrig prövat den.

• Gilla
Reactions: MCP
Jag plockar med mig en rejäl bukett skvattram från ett ställe jag brukar passera när jag jobbar. Det står sig bra i kruka med vatten, sen gnuggar jag händer och fotleder med det när jag ska sitta ute sommarkvällarna på gården. Synnerligen effektivt.

Wilma beckolja blandat 50/50 med djungelolja.
Luktar inte kardemumma, men funkar.
Se till att de inte kommer på kläderna bara, det är svårt att tvätta bort.

(funkar på häst också.... )

* Jenny *

Tackar för tipsen, ska nu kolla vilka som går att få tag på här i landet. Mygga vet jag att brukar finnas på apoteket, och beckolja har jag också sett någonstans. Skvattram fungerar tyvärr inte för mig, har provat gnugga det på mig någongång i skogen, men myggorna gillar fortfarande mig :(

Nu vill jag ha era bästa tips på myggmedel.
Det är ingen skillnad fastän det nästan luktar skunk, bara det fungerar.
Jag bor i finland, så jag vet ju att allt kanske inte går att få tag i här, men ös på med tips ändå, en resa till sverige är sällan långt borta så :)

Olja spetsad med citronella, eukalyptus och Tea Tree oil . Karanjaolja är bäst som bas för just insektsavvisande. Brasklapp är att citronella kan man vara eller bli allergisk mot.

Fast det här blandar jag själv , måste finnas liknande färdiga medel.

Jag plockar med mig en rejäl bukett skvattram från ett ställe jag brukar passera när jag jobbar. Det står sig bra i kruka med vatten, sen gnuggar jag händer och fotleder med det när jag ska sitta ute sommarkvällarna på gården. Synnerligen effektivt.
Är inte skvattram giftig?

Är inte skvattram giftig?
Ja vid förtäring i större mängder. Skvattram har använts istället för humle vid ölbryggning tror jag. Men att gnida in huden tror jag inte ska vara någon fara. Jag reagerar inte iallafall, jag fick lära mig att använda skvattram mot mygg som barn, tror det är en gammal huskur som så många andra.

”Sjö&hav mygg och fästing” Finns som spray och är mycket effektivt.
Har också fått bra på många tester.

Brukar spreja hästens Ultra Shield även på mig själv (på kläderna) innan ridturer :angel: och MyggA stift på hals, nacke, öron och panna.
Säkert inte nyttigt, men effektivt :)

Tipsar om en budgetvariant till thermacell. Det funkar väldigt bra att lägga en bit stadig aluminium (eller annan metall som leder värme bra) över en liten terracottakruka och lägga en dofttablett på den och tända ett värmeljus i botten av krukan.

Jag köpte hem Centaura häromveckan och är riktigt imponerad :up: den tar både myggor och fästingar och funkar även till häst och hund.

Jag köpte hem Centaura häromveckan och är riktigt imponerad :up: den tar både myggor och fästingar och funkar även till häst och hund.

Har funderat på den till hunden faktiskt. Hon är mkt besvärad av knott, men märkligt nog inte av fästingar... Har ej heller sett andra mýggmedel för hund.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 128
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 578
Senast: starcraft
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 418
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar