Bästa hopphingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 864
C

Camzan

Skulle vilja ha tips på det bästa förärvarna inom hopphingstaveln, som är ett "säkrare kort" för såväl hoppförmåga, temperament och god galopp? Komentera gärna o ge tips på hemsidor! (Även utländska hingstar)

Sv: Bästa hopphingst?

Här kan du se de bästa hingstarna (avkommebaserat) i tysk avel 2007:

FN2007hopp2-1.jpg

Tips om hingstarnas hemsidor hoppar vi över (enligt forumreglerna) :idea:

Listorna med Blup visar hingstarnas förärvning både vad gäller hoppning och övriga delar. Det är ju det bästa verktyg vi har att tillgå för detta.

Flera av dessa hingstar är väldigt unga,tex Casall-hur jämför man hans avkommor med tex Carthagos-det bör röra sig om bedömda/poängsatta i Casalls fall och goda sportresultat för Carthagos del,eller? Vad kan man egentligen utläsa i detta index.Här hemma ligger tex Camaro M högre i Bluppen än tex Feliciano,vilket innebär att 3års-4års resultat ges större betydelse än svårklass avkommor i sporten......

I denna tråd skapade vi en lista med just det du frågar efter. Dyk ner i börjar/mitten av tråden och följ den utvecklas och hur den är sammansatt. Finns massor av hingsttips i den, med just riktigt bra välmeriterade avelshingstar mot hopp

Hopphingst 2007

Du ska även titta på siffran längst till höger som är mycket viktig. Där står hur stor säkerhet siffrorna har. Casall har 84% och Contender 99%.

Jo,det är jag medveten om,men det är trots allt är stor skillnad mellan högt bedömda unga avkommor och flertalet framgångsrika avkommor i sporten.Detsamma gäller som bekant med vår Blupp,även om den förbättras hela tiden.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 711
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: valy
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 977
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka