Och jag köpte just en Passat Alltrack -13 med 4wd (vet inte om alla alltrack har det, alltrack är ju egentligen att den är högre och har lite annan design) och tycker den drar så himla bra.
Med bara släpet märker man absolut inte att det är påkopplat i fråga om hur bilen får jobba. Med hästen i märks det marginellt mer. Har TDI och man får snarast passa sig med gasen, den har inga problem att rycka iväg om man trampar till.
Inget vinterväglag ännu så får väl inte berömma den allt för mycket innan den är testad i svårare förhållanden. Märker inget konstigt med växellådan, den växlar fint och mjukt. Vet inte vad du menar med att lådan är skittrist men ja den kanske är annorlunda på helt nya modeller!
Tråden visar nog mest att den bästa bilen är högst individuellt.
Jag kunde tex inte tänka mig en Suv pga det obefintliga lastutrymmet, annars hade jag gillat att sitta högre. Hade v70 -03 innan och är egentligen väldigt fälst i volvo. Men är så glad att slippa den stridsvagnen till bil. Ävn nyare volvo i de större modellerna tycker jag ger en slagskeppsskänsla. Passaten känns smidigare, och jag sitter väldigt bra i den.