Jo, jag håller nog egentligen med dig. ffa alltrack.Jag tycker nog att xc70 och fyrhjulsdriven Passat spelar i samma liga?
Passaten får dessutom dra mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag håller nog egentligen med dig. ffa alltrack.Jag tycker nog att xc70 och fyrhjulsdriven Passat spelar i samma liga?
Passaten får dessutom dra mer.
+ @LenaHJo, jag håller nog egentligen med dig. ffa alltrack.
Jag har en dieselpassat med fyrhjulsdrift och tycker inte det är nån större skillnad mot dito xc70.+ @LenaH
Jag har kört en hel del med båda och och håller verkligen inte med, men det är väl det där med smaken igen
På pappret är de väl kanske likvärdiga men jag hade inte kört några längre sträckor med Passaten om jag så fick betalt
Jag har kört både nyare och äldre Passater med och utan fyrhjulsdrift och tycker de är fruktansvärt obekväma att sitta i och inte alls lika trevliga att köra som Volvo. Men som sagt det handlar ju om smak och vad en trivs medJag har en dieselpassat med fyrhjulsdrift och tycker inte det är nån större skillnad mot dito xc70.
Oh ja, men det har ju inte så mycket med dragbilsegenskaper att göra.Jag har kört både nyare och äldre Passater med och utan fyrhjulsdrift och tycker de är fruktansvärt obekväma att sitta i och inte alls lika trevliga att köra som Volvo. Men som sagt det handlar ju om smak och vad en trivs med
Jag drar med en Ford Kuga-2011. Max 2100 kg släpvagnsvikt, 4wd, diesel (163 hk). Den drar riktigt bra. Jag har ett ganska tungt Fautras. Går relativt snålt och är trevlig att köra. Jag är superförtjust i bilen som så. Passar mig perfekt.
Men....... den verkligen BOR på verkstan. Det är alltid, alltid nåt som krånglar. Då servas den ändå tätt (jämfört med ex Skoda/VW). Det är fjädrar, givare, sensorer, diverse "stag" och fästen etc etc....
Funderar starkt på att byta mot Passat eller xc70 om ekonomin tillåter.
Så som dragbil och åkbil är den suverän. Men det är en bil för "äventyrliga"....
Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil?
Gillar volvo v40 men kan de dra 600 kg halvblod med boggi släp?
Jag har en dieselpassat med fyrhjulsdrift och tycker inte det är nån större skillnad mot dito xc70.
Någon här som har en Nissan Navara för att dra med? Är inne på att köpa en för att ha en bra drag- och stallbil.