Bästa citaten/visdomsorden

Zoo

Trådstartare
som rubriken lyder, dela med er av era bästa citat/visdomsorden. Engelska, svenska, latin, you name it! Jag vill höra allt :D

Mitt är: believe in yourself, believe in the impossible
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

- Fågel märker inte att den har vingar förrän den kastar sig ut i luften.

- Utan fantasi är vi ingenting.

- Människor kommer att förråda dina hemligheter, din vänskap och din kärlek. Men djur kommer aldrig att bedra dig.

- Allt stort som skedde i världen skedde först i någon människas fantasi.



Härlig text från våran älskade Björn Rosenström:
Jag tänker bjuda mig själv på fest
och jag ska vara min enda gäst.
Jag ska bli bästa polare med mig själv,
sitta och snacka, dricka och skratta,
prata gamla minnen och se på kort



Glömde en klassiker:
Kill them with your kindness
 
Senast ändrad:
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Det här är mitt personliga mantra, motto, you name it:

When you are inspired by some great purpose, some extraordinary project, all your thoughts break their bonds: Your mind transcends limitations, your consciousness expands in every direction, and you find yourself in a new, great and wonderful world. Dormant forces, faculties and talents become alive, and you discover yourself to be a greater person by far than you ever dreamed yourself to be.

- Patanjali
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

- Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

- Man ångrar bara det man aldrig gjorde.

- Live with an open heart, even if it hurts.
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

De jag "lever efter" är;
"Live the way you belive."
"Glöm ditt förflutna, lev idag och ta sikte på framtiden."

Gillar även;
"Du förstår inte vad du förlorat förrän du gjort det."
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Jag älskar "There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness." av Nietzsche.
I stort sett allt sagt/skrivet av Palahniuk går också hem hos mig.

"Did the perpetual happiness in the Garden of Eden maybe get so boring that eating the apple was justified?"

"Give me rampant intellectualism as a coping mechanism."

"A minute of perfection was worth the effort. A moment was the most you could ever expect from perfection."
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Det som jag säger (eller tänker) oftast nu för tiden är:

Den ena åsnan kliar den andre, som är ett känt citat på latin: Asinus asinum fricat. Jag tycker att det är träffsäkert och applicerbart i många sammanhang. ;)
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Min favorit:
"Att oroa sig är som att gunga gungstol- man gör något men man kommer ingenstans" :D

Gillar också den här:
"It is best to travel in bear country with companions that you can outrun in a foot race" :p
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

"Det är inte förrän du förlorat allt som du är fri för att göra någonting"
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have. (Har intatuerat)

Från botten finns bara en väg. Uppåt

För att du ska kunna se allt mörker måste det finnas en ljusstrimma någonstans

Someday everything will make perfect sense. So, for now, laugh at the confusion, smile through the tears and keep reminding yourself that everything happens for a reason.
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Don't cry because it's over, smile because it's happened.
 
Sv: Bästa citaten/visdomsorden

Aimer, ce n'est pas se regarder l'un l'autre, c'est regarder ensemble dans la même direction
- Antoine de Saint Exupéry

~ To love is not to look at one another, it is to look, together, in the same direction


Even our misfortunes are a part of our belongings
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 479
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 762
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp