Bästa bootsen

akleja

Trådstartare
Jag har ett par 'old macks' (osäker på stavningen) boots till min D-ponny som i och för sig är bra men ganska klumpiga. Nu måste jag köpa ett par till och funderar på att satsa på något smidigare. Jag behöver bootsen mest på vintern för brodd eftersom pållan är oskodd men har bra (ganska runda) fötter. Är det nån som har ett bra tips?

Sv: Bästa bootsen

Har också ett par oldmac som jag tycker är för klumpiga och köpte precis ett par cavallo simple boots som är väldigt mkt smidigare än old mac, sökte runt på internet innan och det verkar som att många är väldigt nöjda med dem, har inte hunnit använda dem än bara provat dem än så länge. Men som sagt betydligt mkt smidigare och nättare än old mac i samma storlek.

Feltänkt av mig :)

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

dessa kan kanske vara intressanta, finns med och utan brodd

film

De är allt annat än klumpiga.:bump:

Senast ändrad:

*KL*

dessa kan kanske vara intressanta, finns med och utan brodd

film

De är allt annat än klumpiga.:bump:

Men är inte det där lite mer tillfälliga boots? och verkar väldigt täta känns som det blir röta lätt? slits de inte ut väldigt snabbt med?

tack för tips allt är av intresse.

Men är inte det där lite mer tillfälliga boots? och verkar väldigt täta känns som det blir röta lätt? slits de inte ut väldigt snabbt med?

tack för tips allt är av intresse.

Jag har inte provat de där, men jag har deras andra boots för att fukta hästens hovar. De är kanon.
file_1979

Hållbarheten är det nog inget fel på, men som du nämnde kanske de blir för täta, alternativt tar man av dem inne, de rekommenderas till barfotahästar annars.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 423
Senast: Kristall10
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 616
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka