Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vilja vända på det, vilken människa passar bäst till agility? Utan en skicklig, tydlig och rättvis förare får men ingen agility hund oavsätt ras. man måste ha ett team!
så 90 % ligger i handen hos föraren, skulle jag vilja påstå. så bara för man köper sig en border eller en sheltie så får man inte automatiskt en SM hoppare i agility...
har sett många som går ut med den atityden så går allt fel och allt skylls på hunden och dem förstår inte varför det har gått fel för man har ju köpt "rätt ras"
*KL*
Nån som vet om man får tävla med blandraser i agility? Varför finns det i så fall inga blandraser i topp, enligt listan som redovisades här i tråden?
Av de raser man ser ute på tävlingar i 1an o 2an skulle jag tro att det är i small flest sheltisar, pappilon, dvärgpudlar, borderterrier & JRT. I large är det nog collie, tollare, spaniels, pudlar, pumi mfl. Är mest mixat i small o medium tycker jag det verkar som..
Gilly![]()
det beror helt på förarens skicklighet att styra hunden.
Jag skulle vilja vända på det, vilken människa passar bäst till agility? Utan en skicklig, tydlig och rättvis förare får men ingen agility hund oavsätt ras. man måste ha ett team!
så 90 % ligger i handen hos föraren, skulle jag vilja påstå. så bara för man köper sig en border eller en sheltie så får man inte automatiskt en SM hoppare i agility...
har sett många som går ut med den atityden så går allt fel och allt skylls på hunden och dem förstår inte varför det har gått fel för man har ju köpt "rätt ras"
Mycket negativt finns att säga om kooikerhondje, men till agility är dom som gjorda!
![]()