Min häst är nästan lite orolig i munnen med bettet. Huvudet går gärna bland molnen.. Konstigt nog så löddrar han mycket med bettet. Posetivt eller negativt? Nu rider jag med tredelat vanligt. Hästen är kollad i kropp, mun o sadel. Så problemet ligger inte där. Men frågan är vad man ska ha för bett som gör att han "gillar det". Rida med hack har jag gjort, och det fungerade bra fram tills han började krulla ihop nacken och springa. Inte så kul. Vill så gärna tävla dressyr, men det är trist när han håller på och inte vill. Driver jag älgar han på i stooor trav, tar jag tillbaka honom saktar han av till skritt. Dessutom har han en grymt skumpig trav vilket inte gör saken bättre när han älgar iväg med huvudet bland molnen.
Jag vill bara hans bästa, men det är precis som om han jävlas med mig. Kanske ett nytt trevlig bett skulle hjälpa? När jag sätter press på honom är det alltid samma sak, stegringar, bakningar mm. Jag ger inte upp, det vet han om. Men ändå, han tar minsta lilla chans till att INTE jobba. Detta gör mig skitarg på honom. Men jag vill absolut inte ge upp. Men det är trist när man ger honom chans på chans på chans och det inte funkar. Jag gillar verkligen hästen, han är speciell och vill att han ska fungera, men när det bråkas jämt o ständigt gör det inte saken bättre!
Vad tror ni? Ska jag ge upp och sälja honom? Han är 10 år, halvblod. Hans syskon är helt "normala", har inte sånna här grejer för sig som honom.
Jag vill bara hans bästa, men det är precis som om han jävlas med mig. Kanske ett nytt trevlig bett skulle hjälpa? När jag sätter press på honom är det alltid samma sak, stegringar, bakningar mm. Jag ger inte upp, det vet han om. Men ändå, han tar minsta lilla chans till att INTE jobba. Detta gör mig skitarg på honom. Men jag vill absolut inte ge upp. Men det är trist när man ger honom chans på chans på chans och det inte funkar. Jag gillar verkligen hästen, han är speciell och vill att han ska fungera, men när det bråkas jämt o ständigt gör det inte saken bättre!
Vad tror ni? Ska jag ge upp och sälja honom? Han är 10 år, halvblod. Hans syskon är helt "normala", har inte sånna här grejer för sig som honom.