Bärsele!!

rubytoo

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig :D Jag vill ha denna:

l026-manduca-freisteller-vor-weiss.jpg

En Manduca. Har en Babybjörn som inte gick alls i början och nu är han för stor, köpte mig en babybjörn Active och den gick betydligt bättre men han känns ändå på gränsen för stor för den.

Vad säger ni om denna ovan dvs manducan??? Är det värt att köpa eller är jag ute för sent? Gustav är nu 4,5 månader

Sv: Bärsele!!

Absolut värt att köpa! Jag bär fortfarande i den, Hampus är 15 månader. Perfekt när man ska laga mat och ha en grinig unge... Han älskar att sitta på ryggen och kika vad jag gör. Har även burit 4åringen utan problem. Köp den, du kommer inte att ångra dig!:)

Hjälp vad snygg :love: Köp den du, tror du kommer bli dundernöjd! Emil 6 månader bärs ofta i den, perfekt om man vill ut och traska i skogen där ingen vagn kommer fram, jag brukar ha den om jag ska handla eller gå på stan också..eller när han är ledsen och har svårt att sova...under flera månader sov han inte själv på dagen, endast i selen och kunde där sova många timmar :)

...och ifall du mot förmodan inte skulle bli det så är det bra andrahandsvärde på dom också :idea:

Senast ändrad:

Jag köpte min manduca när sonen var strax under månaden tror jag. Det är först nu som vi har kunnat börja använda den(han är nu 5 månader). Innan skrek han så fort han satte sig i den.
Vi kan inte bära som på bilden utan jag har knäppt om så att vi bär på ena höften. Det blir lite tungt för axeln som man "håller balansen" med men just nu sitter han ungefär en halvtimme och det klarar jag. Hoppas att han kommer tycka det är roligare snart men jag är alltså inte en av de helfrälsta ännu.
Tror iochförsig att det inte är ett dåligt köp eftersom det säkert går att sälja om man kommer på att man inte vill ha.

Mvh Miks

Nackdelen är att den är svårt att sätta upp på ryggen när man är själv. Becon har en bättre insats som gör att det är lite enklare när man är själv. Jag ångrar att jag inte köpte en Beco istället.

Fast man lär sig att kasta upp på ryggen oxå, det är nog en vanesak (och en fråga om att våga... ;) )

Vi har köpt en beco nu men har en manduca oxå, jag trivs bättre att bära i becon, men manducan går fortare att använda. Även om jag då mestadels bär på ryggen, och oftare med sjal eller MT.

*KL*

Jag funderar också på en manduca till den kommande bebisen eftersom min rygg inte uppskattade babybjörnen (trots att jag inte har något som helst fel på ryggen). Men vart har ni köpt era selar? Jag har surfat runt lite och hittat några ställen på nätet som säljer, men de svarta verkar vara slut. Babyproffsen säljer väl inte manduca-selar förresten? Vet inte om man får skriva försäljningsställe direkt i tråden, men annars får ni gärna pm:a mig om ni vet något bra.

Grattis till bra val av bärsele :D.

Jag är supernöjd med min manduca, men jag tänkte egentligen köpa en beco butterfly2.
Anledningen till att jag inte köpte becon var att den passade mig men inte min sambo, så då blev det en manduca.
Men man vet aldrig det kanske dyker upp en beco här en dag också :angel:.

Köpte en svart i måndags, skicka ett pm om du inte fått tag i någon!

Men det finns liksom inget att kasta upp på ryggen med Manducan. Inte alls lätt när man är ensam ute med bilen utan tillgång till soffa/säng. Det skulle säkert fungera bättre nu när han är äldre, men inte när han var bara drygt 1 år. Han hade ingen aning om hur han skulle göra.

Men visst går det. När jag var i Afrika låg barnen helt stilla på mammornas ryggar medans de gjorde iordning sjalen, men jag ville inte utsätta mig för ett sådant ev. fall.

Jag är en av få här på buke som INTE är manduca frälst:grin:. Eller jag och jag, dottern HATADE den:(.

Kan däremot intyga att den har bra andrahandsvärde om du inte skulle vara nöjd med den. Fick ut i princip lika mycket som jag gav för den;).

Du är inte för sent ute, du kommer kunna bära ditt barn lääänge i den! Jäkligt snygg med må jag säga!

/nevin, som bär både 2åringen på 16 kilo, och minstingen på 11 kilo!

Jag slänger upp båda mina hur lätt som helst med manducan, det handlar nog mer om vana skulle jag tro. Mina barn är defintitvt inte stilla när man ska upp med dem, men de håller sig fast och har hittills aldrig ramlat ner :laugh:
Båda barnen slängde jag upp på ryggen redans om 5månadersbebisar!

Jag sätter fast selen runt midjan och har den hängande därbak och hivar sen upp ungen på ryggen och norpar sen åt mig axelbanden och skumpar ungen på plats. Snabbt och enkelt. Som Nevin säger så handlar det nog om vana...
Sambon däremot vill gärna ha säng tillgänglig (eller någon som lyfter upp...) och allra helst 45 minuter på sig... Därför köpte jag becon, i en förhoppning om att han ska kunna använda den. Men nu är ungen ganska glad i att åka vagn eller krypa omkring på egen hand så de har inte provat den ännu...

Nackdelen är att den är svårt att sätta upp på ryggen när man är själv. Becon har en bättre insats som gör att det är lite enklare när man är själv. Jag ångrar att jag inte köpte en Beco istället.

Jag håller med!! Jag bytte från manduca till Beco p g a detta. I övrigt tycker jag de är likvärdiga dock.

Jag tycker ni som lätt som en plätt slänger upp små barn på ryggen o bär i manduca är beundransvärda!! Jag fixar det inte alls, och dessutom tycker jag det verkar obehagligt. Men som sagt, det är säkert en övningssak. Jag valde att slippa öva mer o bytte sele ;).

*KL*

Kom på en fundering till! Bär man aldrig framåt på magen i en manduca? Eller är det bakåtvänt som gäller när man har den på magen och först när man har den på ryggen blir det framåtvänt?

Det är ju inte speciellt ergonomiskt att bära framåt på magen, men i förra bärseletråden fick jag iaf lära mig att det finns en ergonomisk sele som man kan bära framåt på magen i ( visst var det du kpist ? ). Men särskilt skönt såg det inte ut att bära så :)

Allmänt:

Jag får Ella på plats på ryggen lätt nu när jag bär i manducan. Oftast står jag just på en skogsväg ensam när jag behöver bära ( spårar ofta med hunden ) :).

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 051
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 145
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?