Barnvakt!!

Sv: Barnvakt!!

Min bästa vän bor med sin son som är 20 mån ensam. Hon är särbo med pojkens far och det är dom för att dom klarar inte av att bo tillsammans.

Så hon är till största delen helt ensam med honom. Visst har hon u kompisar och syskon, men aldrig barnvakt.

Hon känner att hon behöver få vara ensam, eller att få gå ut och roa sig.

Så barnvakt är bra att ha ibland då man behöver ta hand om sig själv med.

Det är som jag då.
Är särbo med pappan till min 20-månaders. Är till största delen ensam med den lilla, den stora bor hos sin pappa halva veckorna.
Så halva veckorna är jag själv med två barn.
Det är inte så ofta jag känner att jag vill gå ut och roa mig.
Har hänt 3 gånger sen den lilla föddes.
Ensam är jag på kvällarna när barnen lagt sig.
Men visst, om lillsonens farmor vill låna honom ibland kan det kännas lite lyxigt att få gå hemma och lyssna på musik jättehögt och inte behöva springa efter barn.
Annars föredrar jag att vara med mina barn så mycket jag kan medans de vill vara med sin mamma.
 
Sv: Barnvakt!!

Det är som jag då.
Är särbo med pappan till min 20-månaders. Är till största delen ensam med den lilla, den stora bor hos sin pappa halva veckorna.
Så halva veckorna är jag själv med två barn.
Det är inte så ofta jag känner att jag vill gå ut och roa mig.
Har hänt 3 gånger sen den lilla föddes.
Ensam är jag på kvällarna när barnen lagt sig.
Men visst, om lillsonens farmor vill låna honom ibland kan det kännas lite lyxigt att få gå hemma och lyssna på musik jättehögt och inte behöva springa efter barn.
Annars föredrar jag att vara med mina barn så mycket jag kan medans de vill vara med sin mamma.

Min son är 3 ½ månad och har haft barnvakt ett antal ggr. En gång t.ex hos min pappa tvärs över bara för att vi ville storstäda i ca 2 timmar.
En annan gång hos honom i några timmar bara för att jag behövde få sova ut.
Och några ggr hos farmor.
Visst så älskar jag min son otroligt mkt, men känner att ja behöver få vara utan honom nån gång ibland.
Tror att många föräldrar känner så ibland.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 507
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Hej, Jag undrar hur ni med småbarn utan möjlighet till barnvakt/avlastning någon gång tänker/överlever? 🤔 Jag har själv två små barn...
2
Svar
34
· Visningar
4 748
Senast: Mois
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 324
Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: Knasibas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp