Barnvakt!!

doglover

Trådstartare
Visst är det underbart med barnvakt ibland?
Man älskar ju sjklart sina/sitt barn, men man vill ju ändå ha barnvakt ibland...............
 
Sv: Barnvakt!!

Jag har haft barnvakt ytterst få gånger. En gång när vi åkte på en kryssning för ett år sedan, och så en gång för en kväll då vi var på stand up comedy, och en gång på julbord. Gör sällan saker som kräver barnvakt. Ett par gånger om året räcker :)
 
Sv: Barnvakt!!

även om man inte vill så behöver man det för att få förhållandet att överleva...
Min man och jag separerade när lillkillen var 1½... Vi hade aldrig tillgång till barnvakt.
Båda njöt av varannanveckas-systemet men efter några år så blev vi en "hel" familj igen. Vi har fortfarande inte så gott om barnvakter men vi har lärt oss att ta hänsyn till oss och vårat förhållande!
 
Sv: Barnvakt!!

Jag är en lyckans ost som har värdlens bästa granne - en tjej på 13 år som hjälper mig med både barn och hästar när det behövs. Hon hänger ofta hemma hos mig och har därför koll på läget om hur allt ska va. Här om dan tex så var de jätte skönt att kunna ringa in henne istället för att ha en vild ett åring som springer runt hovarna på hästarna när hovis skulle vara här. Ska hon vara barnvakt längre stund, om vi tex ska åka bort så brukar jag vilja att hon tar med sin bror som är 16 år för säkerhets skull.
Sen har jag även en mamma som är pensionär som ställer upp då och då...
Man ha så mycket mer ork för barnet om man har vart "ensam" en stund...
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvakt!!

Att lämna bort barnen till en betrodd barnvakt gör inte att jag älskar dem mindre. Snarare tvärtom!

Det har varit perioder då det varit väldigt intensivt att vara tvilling-mamma och att då kunna lämna bebbarna till farmor och få en timme ensam i affären har varit ovärderligt!

Vi har lämnat bort våra barn rättså ofta. Oftare än de flesta, tror jag.

/Timsetim
 
Sv: Barnvakt!!

Jag blev änka väldigt ung, och av olika anledningar flyttade jag långt ifrån släkt och vänner.
Hade aldrig ngn barnvakt till mina barn, och visst var det tungt många gånger, men det gick.
Dom har helt enkelt fått hänga med på möten, träningar osv.

Jag önskar att jag haft någon som passat dom några timmar i månaden under dom åren...

Jag tycker absolut inte man är en sämre förälder för att man lämnar bort sitt barn ngn gång i månaden.
 
Sv: Barnvakt!!

Jag trivs inte med att lämna bort Vincent, han lämnas i såna fall bara till mina föräldrar, kompisen & kompisens mamma, de är de enda jag anser är kapabla haha...:angel:

Brukar alltid ha med honom & annars är han hemma med pappan om jag ska nånstans.
Jag & sambon har varit & ätit ute en gång & då var mina föräldrar hos oss med Vincent.

Men jag förstår absolut de som har barnvakt ngn gång/vecka för att kunna göra ngt med respektive, sånt är bra för förhållandet & jag tror absolut på att man ska introducera barn att vara med andra & inte enbart föräldrarna, så de kan bli trygga med andra människor oxå.
 
Sv: Barnvakt!!

Min pappa är barnvakt ibland näör vi behöver det. Han har ju uppfostrat 3 barn, så han bör ju veta vad som krävs.;)

Och min sons farmor brukar vara barnvakt hon med, han är hos henne just nu faktiskt.

Jag kan mycket väl förstå att man behöver vara ensam ibland.....
 
Sv: Barnvakt!!

Jag är nog väldigt bortskämd nu över jul när min familj är här, det enda jag gör är att mata och byta blöja. De sköter resten, t.om lagar mat och städar :)
 
Sv: Barnvakt!!

Vi har barnvakt någon gång i månaden just för att jag och min man ska få egen tid tillsammans.

Vi ser det som en investering i vårat äktenskap och våra barn får det tillbaka genom lyckliga och kära föräldrar :love:

Så för oss är det inte alls svårt att anlita barnvakt (vilket oftast blir morföräldrar eller min mans äldre barn)
 
Sv: Barnvakt!!

För mig beror det helt på hur gamla barnen varit.
Jag tyckte inte att det var ett dugg underbart att vara ifrån mina barn när de var under året.
Om man inte räknar med de gånger man ville handla i lugn och ro.
Nu kan jag tycka att det är skönt och avkopplande att vara ensam korta stunder. Mina barn är 20 mån och 6 år.
6-åringen har jag aldrig barnvakt till. Han frågar själv ibland sin låtsasfarmor om han får sova över hos henne för att han vill.
Idag ville han sova över hos sin mormor när vi varit där och ätit.
Mina barn är inte ett dugg oroliga eller svåra på nåt sätt när det gäller att vara med andra vuxna, även om jag inte lämnat dem till barnvakt tidigt.
Jag och yngsta sonens pappa har tid för varandra även om vi inte har barnvakt mer än 2-3 ggr i halvåret. Fast vi bor iofs inte ihop, så när vi ses så är det för att vi vill det. Och då kan vi lika gärna göra det hemma hos mig så barnen får sova hemma.
 
Sv: Barnvakt!!

Började tro att det var något fel på mig som inte är ett dugg sugen på att lämna min 8 månaders son hos barnvakt. Att ha barnvakt hemma så att jag kan göra andra saker på hemmaplan eller möjligtvis för att åka och handla mat och dyl är skönt tycker jag.
 
Sv: Barnvakt!!

Det tror jag också och hoppas annars blir det ju problem när han ska på dagis, för mig då alltså.:)
 
Sv: Barnvakt!!

Min bästa vän bor med sin son som är 20 mån ensam. Hon är särbo med pojkens far och det är dom för att dom klarar inte av att bo tillsammans.

Så hon är till största delen helt ensam med honom. Visst har hon u kompisar och syskon, men aldrig barnvakt.

Hon känner att hon behöver få vara ensam, eller att få gå ut och roa sig.

Så barnvakt är bra att ha ibland då man behöver ta hand om sig själv med.
 
Sv: Barnvakt!!

Som barnlös och barnälskande människa så tycker jag ju att ni kan låna ut era barn ibland! :D

Jag passar grannarnas barn ofta och jäklar va kul vi har ihop! :love:
 
Sv: Barnvakt!!

Som barnlös och barnälskande människa så tycker jag ju att ni kan låna ut era barn ibland! :D

Jag passar grannarnas barn ofta och jäklar va kul vi har ihop! :love:

Hehe....

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en barnälskare....

Har nästan alltid avskytt småbarn.
Den uppfattningen ändrade jag då jag blev gravid!
 
Sv: Barnvakt!!

För oss har det alltid varit väldigt naturligt att få en hel del hjälp av både mormor/morfar, farmor och moster. Vår son har alltid varit väldigt trygg med att vara med dom, faktiskt ända sedan han var pytteliten. Jag har ju ett hästintresse som tar en hel del tid och ibland är det skönt att umgås själva ett par dagar utan barn.
 
Sv: Barnvakt!!

Jag hade inte barnvakt föränn Hampus var ca ett år, kändes inte bra att lämna bort honom innan.

Förutom kompisen som gick ut och promenad med honom ibland.

För mig känndes det otänkbart att lämna bort Hampus när han var liten bebis bara.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 507
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Hej, Jag undrar hur ni med småbarn utan möjlighet till barnvakt/avlastning någon gång tänker/överlever? 🤔 Jag har själv två små barn...
2
Svar
34
· Visningar
4 748
Senast: Mois
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 324
Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: Knasibas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp