astronaut

Trådstartare
Ja, jag sa ju ja till att passa syrrans unge imorgon, och jag är ju inte direkt.. vän med barn, dom skriker och har för mkt energi enligt mig :angel: men nu har jag iaf sagt ja och jag undrar:

Hur katten underhåller man en 11 månaders unge som springer i princip hela tiden? :eek:
 
Sv: Barnvakt.

Plättlätt.

Om det finns en torkvinda i trädgården så sätter du på barnet en overall och en sele, och fäster barnet i en av torkvindans armar. Sen hänger du en klubba i armen som är ett snäpp längre fram och säger åt barnet att gå och ta klubban. Så kan du sätta dig i vardagsrummet framför brasan och kasta ett koöga emellanåt på det springande barnet. Ungefär som en skrittmaskin! :banana:
 
Sv: Barnvakt.

Du åker ju till en 4H gård såklart och kollar på alla djuren! Förhoppningsvis finns det så mkt att kolla på att det inte blir så mycket spring ;)
 
Sv: Barnvakt.

Plättlätt.

Om det finns en torkvinda i trädgården så sätter du på barnet en overall och en sele, och fäster barnet i en av torkvindans armar. Sen hänger du en klubba i armen som är ett snäpp längre fram och säger åt barnet att gå och ta klubban. Så kan du sätta dig i vardagsrummet framför brasan och kasta ett koöga emellanåt på det springande barnet. Ungefär som en skrittmaskin! :banana:


:rofl::rofl: haha. det vore en syn, men jag tror jag avstår från det :angel:
 
Sv: Barnvakt.

Du åker ju till en 4H gård såklart och kollar på alla djuren! Förhoppningsvis finns det så mkt att kolla på att det inte blir så mycket spring ;)

Har inget körkort så jag kommen ingenstans, men jag ska till stan imorgon o så med han iaf, så nu har vi iaf en sak planerat. Ska gå till bibblan o låna böcker åt mig också :D
 
Sv: Barnvakt.

Ha gott om tid, så kan du fördriva tiden med att kolla på bilar och hus. Prata och ljuda till allt du ser.

Kanske kan ni gå till en lekpark och leka bort lite energi, lillen somnar nog i vagnen om du tar en promenad efter det. Ta med festis och någon frukt så kan ni ha picknick :) Finns massor att göra med så små barn som mest är nyfikna på allt och inte kräver noga planerade aktiviteter.
 
Sv: Barnvakt.

Ha gott om tid, så kan du fördriva tiden med att kolla på bilar och hus. Prata och ljuda till allt du ser.

Kanske kan ni gå till en lekpark och leka bort lite energi, lillen somnar nog i vagnen om du tar en promenad efter det. Ta med festis och någon frukt så kan ni ha picknick :) Finns massor att göra med så små barn som mest är nyfikna på allt och inte kräver noga planerade aktiviteter.

Oki =)

Tack för hjälpen, kanske lika bra att få några idéer då jag själv inte har ngn stor barnvana. :angel:
Passade deras dotter när hon var 8 månader ungefär, mardröm typ, skrek och inget var bra, tack o lov så är deras son MKT positivare.
 
Sv: Barnvakt.

Precis, är man inte van med barn så är det faktiskt inte så lätt. När jag lämnar bort min son till min bror som inte är så barnvan, så brukar jag ge tusen tips på vad de kan göra om han skulle få idétorka. Sedan kanske de inte behöver göra något alls av det jag föreslår, men som barnvakt kan det vara tryggt att ha lite idéer :)
 
Sv: Barnvakt.

Varför ta hand om barn öht om du känner som du gör?det hade inte jag gjort, barn & djur brukar känna av sånt där.Framförallt så behöver så små barn lära känna personen som ska ta hand om dem, men jag antar att du träffat barnet många ggr vid det här laget?
 
Sv: Barnvakt.

Varför ta hand om barn öht om du känner som du gör?det hade inte jag gjort, barn & djur brukar känna av sånt där.Framförallt så behöver så små barn lära känna personen som ska ta hand om dem, men jag antar att du träffat barnet många ggr vid det här laget?

I princip 3 dagar i veckan. Men det är första gången då jag inte har någon vuxen i närheten. Men min syrra litar ju på mig, det är ju inte så att jag missköter barnet p.g.a att jag inte gillar barn så väl. Men hennes son har ju en positivare sida än vad syrrans dotter har/hade. Barnet är mer lättskött och min syrras man är och jobbar och mamma jobbar och min pappa vägrar ta hand om den + att syrran själv måste jobba. Blir lite kris. Jag var sista alternativet, skulle det finnas någon annan så skulle jag självklart säga nej.

Jag bad ju om idéer också så jag vet lite mer om vad man kan göra och det är ju inte så att jag tänker stänga in han i ett annat rum om han börjar skrika ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 781
Senast: Mirtai
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 421
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 144
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp