golit

Trådstartare
Vid vilken ålder tycker ni barnen ska få ha sex hemma?

Med partner och ert godkännande alltså?

Tycker er partner lika dant, eller vem bstämmer?

glt

Sv: barnsex

Att uttryckligen förbjuda något av barnen att ha sex just hemma har aldrig varit aktuellt, och jag har svårt att förstå poängen med det. Att vänta tills man känner sig redo för att ha sex överhuvudtaget, oavsett plats, har vi däremot förmedlat ganska lyckosamt. De två ungdomar som sysslar med sånt har varit 15-16 när de börjat med det, både hemmavid och hos respektive partner (och var i övrigt de nu kan ha hållit på :grin: ). För vår del tycker vi det är en rimlig ålder, och har lika värderingar på det området båda två.

Bara det är lagligt (15 år) och ingen far illa så har jag inga problem med det. Kondomer finns på strategiskt ställe för den som behöver.

inse, överse

funderade lite på skillanderna mellan att inse att de har sex, överse att de har sex eller faktiskt godkänna det.

som i att gå med till ungdomsmotagningen eller sova över i samma säng

när är det dags?

glt

Sv: inse, överse

funderade lite på skillanderna mellan att inse att de har sex, överse att de har sex eller faktiskt godkänna det.

som i att gå med till ungdomsmotagningen eller sova över i samma säng

när är det dags?

glt
Jag ser inte så stor skillnad faktiskt. Faktum är ju att det inte är möjligt att förbjuda ett barn att ha sex. Vill de så gör de, oavsett ålder. Det intressanta är att förmedla till dem vad som är rimligt, lagligt och lämpligt, så att de kan ta riktiga beslut på egen hand. Ungefär som med alkohol, som vi ser det.
Femton är en rimlig lägsta ålder, men fjorton med fast sällskap, jämnårig partner och egen önskan kan vara betydligt bättre än sjutton på fyllan och mot sin vilja.

sex& drugs

tja,

föräldrar med en tillåtande attiyd till alkohol får barn som dricker mer.

om man dessutom får pröva hemma alkohol så blir det värre

det är en sak att accepera och inse faktum, en annan att tillåta.

När är det dags?

*time för nån?*

glt

Sv: sex& drugs

tja,

föräldrar med en tillåtande attiyd till alkohol får barn som dricker mer.

om man dessutom får pröva hemma alkohol så blir det värre

Det där måste jag bara säga är ett löjligt påstående! Även om jag vet att det finns "forskning" kring det hela. Jag och syrran fick smaka alkohol hemma och jag har verkligen inte druckit speciellt mycket, har aldrig ens blivit full. :cool:

Angående att låta "barn" ha sex så har jag ju inga egna barn (tack å lov), men jag måste nog säga att Snubbelfot har väldigt vettiga tankar kring det.

Det är ju så himla svårt att säga att si och så gammal ska han/hon vara innan man kan godkänna sex. Som många redan nämnt går det ju aldrig att förbjuda någon att ha sex, får man inte nuppa hemma så gör man det någon annanstanns, liksom.

Jag _tror_ det beror lite på omständigheterna.

Men ja, måste jag hårddra och sätta en ålder.

Med förutsättingarna att min dotter är trygg i sitt beslut, påläst och skyddar sig: 14-15.

Sen kan jag inte säga nu, i dagsläget att jag kommer vara av samma åsikt om 14 år, men om jag utgår ifrån min egen erfarenhet av sex.

Nej, vet du vad. Det är en skitsvår fråga att svara på.

Återkommer om sisådär 15 år när frågan blir mer aktuell.

Dessutom måste jag få säga golit, att det är en alldeles hemsk rubrik du valt.

Drar inte alls mina tankar till något så harmlöst som sexuellt aktiva tonåringar. :crazy:

Det där måste jag bara säga är ett löjligt påstående! Även om jag vet att det finns "forskning" kring det hela. Jag och syrran fick smaka alkohol hemma och jag har verkligen inte druckit speciellt mycket, har aldrig ens blivit full. :cool:

Det är vetenskapligt bevisat, så hur kan det vara löjligt bara för att just du och din syster kanske är undantag? :confused:

Lagligt eller inte så nuppas det .bättre hemma än i höladan .Sen skyddet, med lite tråkiga erfarenheter i omgivningen kondom fungerar inte med vuxna så varför skall det fungera hos tonåringarna ,"PILLRA" tjejen ,aborter är ingen bra lösning.Hoppas det är en vettig fast relation.

Nej, det finns statistik på det. Inte samma sak som att det är vetenskapligt bevisat.

Men är det inte lite knäppt att jämföra alkohol med sex? Du går ju inte automatiskt ut och har sexorgier för att föräldrarna tillåter att pojkvännen sover över i samma säng...

men

den säljer ;)

så gör också det nick man väljer, mer eller mindre.

med en vänlig uppmaning

glt

hoppas

så tolvåringen kan släpa hem Izmet 16 efter skoldansen och han får sova över i hennes rum?

för att de nuppar ändå?

glt

löjliga påståenden

jo forskningen är full av löjliga påståenden. En herre i Österike sa att mina barn mår bäst i källaren.

Subjektivt sant, objektivt tveksamt.

glt

Om min sambo hade fått bestämma aldrig;)

Nej men jag anser att har man pratat med sina barn och de vet vad de själva vill så är det ok för min del.
Jag ringde um själv och beställde tid åt min dotter och jag var med när hon fick sin p-stav, så ja det har jag godkänt.

Sonen har jag diskuterat lika mycket med och verkligen fått in i hans huvud att det enda som han med säkerhet kan veta att de skyddar sig med är kondom och att den inte gör någon nytta i sänglådan.

Men ålder? ja runt 15 kanske, det har egentligen ingen betydelse, det viktiga är att de vet vad de gör.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV