Barnsemester?

Casteloro

Trådstartare
Vad rekomenderas att göra med två barn, över ett par dagar? Har funderat på Leksand sommarland och ev. åka över till Finland och besöka Mumindalen.. Barnen är 8 och 10 år gamla, och vi ska åka snart, i så fall.

Någon som vet vilken sträcka det är mellan Sundsvall och Leksand?

Jag har körkort, men kör gör jag bara som sista utväg..

Hoppas tråden ligger på rätt forum, annars ber jag vänligen att moderatorer flyttar till rätt. Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar.
 
Sv: Barnsemester?

Det här känns som en fråga som Föräldraforumet borde ha stenkoll på, så vi skickar frågan dit och ber om hjälp!
 
Sv: Barnsemester?

Vi var på Leksand sommarland förra året. Med en 13åring och en 12åring. Plus att vi var fyra vuxna. Det var kanonbra tycker jag!! Vi roade oss kungligt allihop.
Det enda som inte var så bra tycker jag var maten... fanns inte så många ställen/så mycket att välja på.
 
Sv: Barnsemester?

Vad rekomenderas att göra med två barn, över ett par dagar? Har funderat på Leksand sommarland och ev. åka över till Finland och besöka Mumindalen.. Barnen är 8 och 10 år gamla, och vi ska åka snart, i så fall.

Någon som vet vilken sträcka det är mellan Sundsvall och Leksand?

Jag har körkort, men kör gör jag bara som sista utväg..

Hoppas tråden ligger på rätt forum, annars ber jag vänligen att moderatorer flyttar till rätt. Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar.

Vad har du som utgångspunkt?

Vi var på Muminland när dottern var fem år och det var lagom. Senare ser de ju att alla är utklädda m.m. men även större barn har glädje av Stinky som smyger omkring och gör hyss på alla gångvägar och den lilla Muminön är ett eget avslappnande rike med sin bro dit. Men några stora aktiviteter är det inte. Mest gulligt.

Själv älskar min åttaåring nu Gotland med Kneippbyn, fossilletande på stränderna, cykelturer, bad och barnvänliga restauranger överallt.
 
Sv: Barnsemester?

Vad är det som ingår i priset? Måste man köpa åkband och annat separat om man vill utnyttja det "tivoli" som finns där? Jag är faktiskt lite sugen på Leksand, det ser ut som på hemsidan som om att det finns mkt att roa sig med och jag tror det skulle passa ungarna.
 
Sv: Barnsemester?

Vad är det som ingår i priset? Måste man köpa åkband och annat separat om man vill utnyttja det "tivoli" som finns där? Jag är faktiskt lite sugen på Leksand, det ser ut som på hemsidan som om att det finns mkt att roa sig med och jag tror det skulle passa ungarna.

Oj, jag minns knappt... :o men jag tror att det mesta faktiskt ingick i priset. Utom möjligen de där gokartbilarna (fast det åkte ingen av oss) och någon ytterligare grej. Alla badaktiviteter ingick i alla fall. Och studsmattor, klätterställningar, små båtar i en konstgjord sjö, någon slags linbana mm.
 
Sv: Barnsemester?

Leksand sommarland är jätte kul :) Även fast man är äldre. Alla aktiviteter ingick i vårt "åkband" vi körde gokart 2 ggr, men jag minns inte om vi betalade 2a ggr.


Vi var där en hel dag och vi hade något för oss hela tiden, och då åkte vi nästan ingenting i vattenlandet ;)
 
Sv: Barnsemester?

Vi var i mumindalen för två år sen o till helgen är det dax igen. Barnen älskade båtfärden (bollhav)och mumindalen. Trevligt med både teater o kunna lufsa runt. Vi vuxna älskade spahotellet i nådendal, barnen somnade lite lägligt i varsin solstol efter en dag med sightseing. Men vi har yngre barn, så kanske är Skara ett bättre alternativ. Några kompisar var där förra helgen, de var väl 8-10 år o hade superkul.
 
Sv: Barnsemester?

Vi ska på Leksand sommarland om ca en vecka. Ska bli jättekul, hoppas att barnen på 4 & 6 år ska gilla det också.
Har tyvärr inga tips, eftersom vi inte varit där än.
Vi funderar på att bo på campingen som ligger i anslutning till det, och gå 2 dagar.
 
Sv: Barnsemester?

Där bodde sambons morbror med familj förra året, Då var deras barn 3 och 5 och de tyckte det var mycket roligare än mamma och pappa :p De bodde i husvagn.
 
Sv: Barnsemester?

Jag kan tipsa om att en liten bit söder om Gävle finns Furuviksparken, kombinerad djur- och nöjespark, och inne i Gävle finns ett riktigt bra järnvägsmuseum där man kan gå in i en massa gamla och nya lok och tågvagnar, köra X2000-simulator och märklintåg, m.m. Det går att åka tåg från Gävle till Furuvik.
 
Sv: Barnsemester?

Kolmården är roligt! Vi var där en hel hög vuxna med barn i olika åldrar och alla hade lika kul.
 
Sv: Barnsemester?

Vi var också på Kolmården i år. Jättekul! Var där två dagar och hann ändå inte se allt, så ha gott om tid...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 705
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 690
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 362
Senast: Hyacinth
·
Övr. Barn Jag och min sambo har varit ihop ett år, bott ihop mer el mindre hela tiden och ska flytta ihop på riktigt i början av nästa år. På ett...
2
Svar
38
· Visningar
3 331
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp