Jenka
Trådstartare
Suck... Min 9månaders unghund har gått och blivit rädd för barn. Varför vet vi inte, han har tidigare lekt med flera barn utan problem, kom helt plötsligt för en tid sen. Han har inte visat några tecken på att göra något (typ utfall), men skäller och morrar. Ofta om barnen ifråga hoppar runt etc, men ibland (typ idag) verkar det räcka bara han ser dem.
Visst, det funkar att stänga in honom i ett annat rum, vi träffar inte barn speciellt ofta, men det är ett problem jag vill lösa på riktigt och inte bara hitta på tillfälliga lösningar s.a.s.
Frågan är hur? Har som sagt inte så stor "tillgång" till barn och jag vet inte hur man bör träna så att han kommer över detta? Hur bör vi bete oss?
Visst, det funkar att stänga in honom i ett annat rum, vi träffar inte barn speciellt ofta, men det är ett problem jag vill lösa på riktigt och inte bara hitta på tillfälliga lösningar s.a.s.
Frågan är hur? Har som sagt inte så stor "tillgång" till barn och jag vet inte hur man bör träna så att han kommer över detta? Hur bör vi bete oss?