Barnomsorgstimmar per vecka.

bananabambi

Trådstartare
Ungefärligt antal vid t.ex 75% arbete, någon som vet?

Sitter med ansökningsblanketter till dagis, och ska ange hur många timmar i veckan jag vill ha sonen där. Jag jobbar ju flexibelt, så jag vet ju inte hur många timmar per varje vecka jag jobbar dag eller kväll, beroende på hur mitt schema blir, så hur ska jag räkna?
 
Sv: Barnomsorgstimmar per vecka.

Du måste ju även räkna in restid så att du tänker på det!
Men jag som jobbar halvtid/ 50 % har min ungar 20 timmar i veckan, jag skulle kunna säga 25 timmar oxå med tanke på restid men 20 timmar fungerar utmärkt för oss även om det i praktiken betyder att jag ibland jobbar på kvällar osv för att det ska flyta.

Fundera på vilka tider ungefär du kommer att jobba plus restid så har du ett ungefärligt antal timmar.
 
Sv: Barnomsorgstimmar per vecka.

Oftast spelar mängden timmar man skriver på ansökan inte så stor roll, i många fall stämmer det ändå inte när man väl får platsen. (ibland hinner föräldrar få jobb = mer timmar och ibland hinner de få ett barn till = 15 timmar (i min kommun))

Så om du jobbar 75% men inte när förskolan är öppen alltid, så skriv 25-37 timmar (om det är nåt sånt du kommer att ligga mellan olika veckor, med restid o så) . Det är mer viktigt när du väl fått platsen att du skriver mer viktigt att du lämnat in på schemat den tiden barnen är där som max. (eftersom personalstyrkan beräknas på antalet timmar alla barn på förskolan har under en vecka). Men när du fått plats och börjar jobba så vet du ju förhoppningsvis iaf 6 veckor åt gången hur du jobbar och kan fylla i för det då. (har för mig att du jobbar som PA, och inom vård/omsorg är det väl vanligt med 6 veckors schema.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 708
Senast: Mois
·
Samhälle Tittade på en dokumentär gällande arbetsförhållandena i SHEINS klädfabriker, den finns på tv4play. Men jag börjar fundera, är andra...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Verdandi
·
Skola & Jobb Jag jobbar på timmar i en liten butik och har gjort sedan sena hösten. Jag känner att jag inte alls vet hur det fungerar vid sjukdom...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 430
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp