Barnomsorgsfråga - restid?

Sv: Barnomsorgsfråga - restid?

Man har inte sista tiden för att lulla hem tidigare, dessutom får man betalt :smirk: Jag städar inte ens om det bara finns 1-2 barn kvar. Det är så jäkla oprofessionellt tycker jag.

Jag ÄLSKAR att de städar - tillsammans med mitt barn - på slutet av hans tid :love::idea:

Det är jag nämligen lite dålig på att lära honom :angel:

Situationen är annorlunda för oss nu än när jag skrev tråden - jag HAR så mycket mer arbetstid att jag kunnat skriva 20.00 också, då blir inte restiden relevant.
*puh*

Men vad gäller arbetstid för personalen så tror jag inte de har haft det till 18 om det inte finns barn. Eller så är det så ofta vakanser de får timvikarier eller övertid för och då kan det vara så att de bara får täcka upp "barntimmarna".
 
Sv: Barnomsorgsfråga - restid?

Jag blev också jätteglad då jag förra veckan kom till dagmamman för att hämta dottern som var sista barnet (kl15!) och hon glad i hågen skurade golv med dagmamman samtisigt som hon berättade att det hade hon aldrig gjort hemma.....städning står inte som prio ett hos oss.
 
Sv: Barnomsorgsfråga - restid?

Fast att plocka ihop på en förskola är väl inte riktigt så. Det handlar om att låsa dörrar, släcka lampor, stänga avdelningar, ställa upp stolar på borden, sopa, plocka iordning kapprummet osv. Lite tråkigt att altid vara det barnet som får känna att man är ivägen och att fröken bara vill hem. Att sortera och plocka undan saker görs ju flera gånger per dag, varför ska samma barn alltid få göra det sista bara för att man har sena tider?

Nej jag har faktiskt högre krav på mig att ge kvalitetstid för de barnen. Enligt mig ska de ha guldkant på tillvaron och inte känna sig halvt utkastade. Att skura, dammtorka, tvätta madrasser osv. det gör vi på dagtid så att alla får vara med. Det tycker de är jätteroligt!

Men vi har ju alla olika sätt att arbeta som pedagoger.
 

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 605
Senast: Badger
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 692
Senast: Cocos
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
6 408
Senast: Soapbubble
·
Småbarn ..om kläder o inskolning osv..! Fick reklammail från pop om vad man ska ta med och herregud, så mycket kläder äger vi inte ens :angel...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp