Barnförsäkring?

Andromedae

Trådstartare
Har ni det? I sådana fall, vilket bolag?
Är det vettigt att ha?

Vårt barn blir snart fyra månader och har faktiskt fortfarande inte någon försäkring. Gravidförsäkringen är giltig till dess att han är sex månader, så det börjar ju bli dags att fundera allvarligt ...

Sv: Barnförsäkring?

Jo, de har faktiskt dubbla just nu (varsin individuell och en genom jobbets försäkring- en oerhört billig gruppförsäkring, samma premie oavsett antalet barn)).

De där är ju jättesvårt eftersom man aldrig vet vad som kan hända.

Jag har mina försäkrade hos Trygg hansa där jag oxå är försäkrad. Har deras lägsta belopp kostar ca 100kr i månaden.

Har använt försäkringen en gång och det fungerade supersmidigt. Dottern fick höftsnuva när hon var 6 månader och vi låg inlagda i en vecka.

Vi har alla försäkringar hos Trygg-Hansa; Person-, barn-, villa- och bilförsäkring. Lättast att ha allt på samma ställe, annars skulle jag bara blanda ihop allt. :o

Vi har aldrig behövt någon ersättning, och hoppas vi fortsätter slippa det. Funderade på att anmäla min nacke till dem (en lättare wiplash efter en ridolycka), men jag har glömt bort det och nu är det för länge sen det hände. :o

Om det nu skulle hända något så känns det bra att veta att vi klarar oss ekonomiskt i alla fall.

Vi har trygghansa på de försäkringar vi har nu också ... Jag är mest bara så pinsamt dålig på det här med försäkringar :o Är så svårt att veta vad man ska titta på, tycker jag.

Jag har alla barnen försäkrade i Trygg Hansa. Så högt det bara går. En riktigt bra försäkring är guld värd om det händer något och framför allt om det skulle vara åt det allvarliga hållet till. Men även små saker givetvis.

Samhällets ekonomiska skydd är ganska så begränsat och tyvärr får många reda på det den hårda vägen.

När jag tittade på försäkringar så ville jag ha så få undantag som möjligt, lätt att anmäla skada och höga belopp på invadiliseringsbiten. Även ersättning för föräldern när barnet är inlagt på sjukhuset. Jag har själv sett på nära håll hur lång sjukhusvistelse kan gräva djupa hål i folks plånböcker.

Värt att tänka på är att även om gravidförsäkringen gäller till de är 6 månader så är det bra att teckna barnförsäkring så snart som möjligt när barnet är fött, för om det skulle hinna uppstå nån sjukdom eller underliga symptom så kan man få undantag på det (alltså att försäkringen inte gäller just denna sjukdom) när man sen ska teckna barnförsäkringen.

Jag har förresten trygghansa. En försäkringsrådgivare jag snackade med visade på att det var bäst på många sätt (och visst, hon kanske ville sälja in just den, men hon tipsade mig att byta från trygghansa till annat bolag när det gällde min hemförsäkring, så hon verkade inte vara så jättepartisk)

Jag kommer teckna försäkring hos Trygg Hansa för A, så högt belopp det går. Har min olycksfallsförsäkring samt gravidförsäkring hos dem och är supernöjd med den hjälp och ersättning jag fått när jag anmält skador. Dessutom är det den bästa försäkringen jag hittat.

Som hljomalind skriver är det bra att inte vänta för länge med att teckna för då kan man få undantag för de ev sjukdomar som upptäckts innan försäkringen tecknades.

Våra barn är försäkrade på Folksam -medlemsbarn
Ärligt talat så har jag inte läst på vad som ingår och inte :o
Men hellre försäkrat i något än i inget alls.

Hade gravidförsäkring där med, väldigt glad för det.

Vi har allt utom ena hunden & nya bilen på samma bolag.

Har ni det? I sådana fall, vilket bolag?
Är det vettigt att ha?

Vårt barn blir snart fyra månader och har faktiskt fortfarande inte någon försäkring. Gravidförsäkringen är giltig till dess att han är sex månader, så det börjar ju bli dags att fundera allvarligt ...

Nej, mitt barn är inte försäkrat.

Vår son är försäkrad i Skandia, tyckte den var bäst när vi valde. Vill minnas att Skandia och Trygg Hansa är ganska likvärdiga men att Skandia var billigare.
Har graviditetsförsäkring i Skandia nu också och planerar att försäkra detta barnet i Sakandia även fortsättningsvis.
Vi har inget annat försäkrat i Skandia.

Nej de är inte försäkrade. Det är ingen försäkring mot att det inte händer något. Vi har pengar kontant så vi klarar oss och lite till. om det skulle hända något.

Nej de är inte försäkrade. Det är ingen försäkring mot att det inte händer något. Vi har pengar kontant så vi klarar oss och lite till. om det skulle hända något.

Men det är väl ändå inte någon som tror att man kan försäkra mot att det händer något? Det har att göra med att om det händer något så skall man inte behöva lida alltför stor ekonomisk skada. Vare sig förälder eller barn.

Det är nog inte alltför många som kan ha 2-3 miljoner liggandes på ett konto som försäkring om något skulle hända.

Sonen är försäkrad i IF. Hade gravidförsäkringen där. Den bästa som gick att få då (jag gjorde en väldigt grundlig undersökning). Barnförsäkringen tecknades när sonen var 4 dagar gammal. Det var det absolut första vi gjorde när vi kom hem från BB.

För något år sedan tecknade jag olycksfall och livförsäkring till oss vuxna. Även då i IF. Nu är vi alla tre dubbelförsäkrade.

När vi ändå snackar försäkringar, jag letar fortfarande en sjukdomsförsäkring. Någon som har något tips?

Mvh Miks

Det är nog inte alltför många som kan ha 2-3 miljoner liggandes på ett konto som försäkring om något skulle hända.

Nej, men sannolikheten för det är också väldigt liten.
Försäkringsbolag är väldigt smarta och ersätter helst för svåra sjukdomar som ingen får, alternativt dör ganska snabbt av (hjärntumör, ALS, och liknande).

Trygg hansa även här, den är det bästa jag hittat.

Jag har en sån, i Trygghansa just, sen jag var barn (är 32 nu). Jag tyckte alltid det var så "tryggt"- tills nu när jag blivit sjuk ........... att vara sjuk och dessutom
behöva lägga energi på att bråka med en byråkratisk pengatörstig jätte känns så lagom skoj, nu får jag hjälp av anhöriga att överklaga, men det känns så fult. Särskilt hur de slingrar sig på enskilda datum och plockar skit-detaljer ur mina journaler.... det finns ingen trygghet i det där.

MEN, till TS: båda mina är försäkrade, vi har LF. men beroende på utslag ang. min egen livslånga "tryggt för livet"- barnförsäkring som blivit vuxenfsk.
överväger jag att säga upp det och lägga de pengarna på ungarnas sparande istället .......

Stora sonen har barnförsäkring i IF medan yngsta sonen bara har olycksfall i IF än så länge. Jag tecknade aldrig någon gravidtetsförsäkring så det är lite strul med att få hela hans barnförsäkring godkänd eftersom han varit på sjukhus en del pga komplikationer efter födseln.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 914
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?