Barnflicka / Au Pair?

_Viva_

Trådstartare
Funderar på hur vi ska lösa barnpassandet i framtiden. Det är ju bra att vara ute i god tid. :)

Vi har ju inte lika lång ledighet här i England som i Sverige så jag kommer att börja jobba när Elisa är 1 år eller strax därunder. Tycker det är lite väl tidigt att sätta henne på dagis redan då.

Funderar på om det istället kan vara en ide att skaffa en barnflicka?
Vi har gott om plats så det är inget problem men frågan är hur det är att dela hus med någon och vad är det för fördelar (nackdelar?) för ett så pass litet barn att få vara hemma istället för på dagis.

Sv: Barnflicka / Au Pair?

Min dotter är iväg som au pair i England och det ena av "hennes" barn var bra 9 månader när hon kom dit. Fördelen jämfört med förskola är ju att ni slipper de flesta infektioner som ett så litet barn tyvärr drar på sig lätt i en miljö med många barn. Får ni tag i en trevlig och duktig tjej (kille?) så är det nog en fördel för barnet att vara hemma.

Att dela hus, tja, det beror nog på hur "privata" ni är, hur mycket ni behöver dela osv. Dottern har haft ett rum som ligger i ena änden av huset med egen ingång och eget badrum. Hon är också en lugn och ansvarsfull tjej som håller ordning runt sig i kök och så, så det verkar ha gått jättebra.

Lycka till!

Tack för svaret. :)

Vad roligt att din dotter är au pair och att hon trivs.
Just det där med att minska infektionsrisken är ju ett stort +

Det gäller att hitta rätt person bara, man ska ju leva tätt inpå varandra.
Svårt men värt att fortsätta undersökas.

Jag jobbar som au pair i USA just nu och har även varit barnflicka i Sverige. De familjerna som jag har jobbat och bott hos har varit helt underbara familjer och från min sida har det inte varit några problem alls att dela hus, bil, osv. Vad det verkar så har det inte varit några problem för dem heller.

Det man ska vara tydlig med tycker jag är när au pairen jobbar och när hon är ledig, för allas skull. Jag är alltid välkommen att följa med när min värdfamilj åker iväg någonstans över dagen eller över helgen men ofast väljer jag att umgås med mina kompisar istället eller bara vara hemma då man behöver tid ifrån varandra när man jobbar och bor ihop, precis som i sin egen familj :)

Liknande trådar

Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 960
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag och min sambo planerar att köpa lägenhet tillsammans., och i det området som vi vill bo har vi råd med en tvåa på ungefär 50-55 kvm...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 028
Senast: Ferrari
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 771
Senast: Korven
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar