Soapbubble
Trådstartare
Min 11-åring har bestämt att hans andra språk i höst ska vara franska. Kan någon rekommendera några franska filmer (textade på svenska) som skulle passa en 11-åring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte det en vuxenfilm?"En oväntad vänskap"
Det får vi titta på när han väl har börjat med franskalektioner. Nu tänkte jag att han kunde få höra lite franska. Det sägs ju att svenskar är duktiga på engelska för vi utsätts för så mycket engelska via film och tv. Så nu ska jag ”utsätta” honom för franskaPå urplay kan man filtrera på språk och utbildningsnivå. Vet inte om klippen där är svensktextade men det finns bl.a. på lätt franska och för åk 7-9.
På cineasterna (bibliotekets streamingtjänst) har vi sett Ballerinan och uppfinnaren med svenskt tal. Så ditt inlägg fick mig att kolla om den fanns med textremsa också. Det gjorde den tyvärr inte men det fanns flera filmer med franskt tal och svensk textremsa för barn därBallerinan och uppfinnaren är fransk-kanadensisk. Men jag vet inte hur man får tag på den på franska.
Vi såg den också på cineasterna.På cineasterna (bibliotekets streamingtjänst) har vi sett Ballerinan och uppfinnaren med svenskt tal. Så ditt inlägg fick mig att kolla om den fanns med textremsa också. Det gjorde den tyvärr inte men det fanns flera filmer med franskt tal och svensk textremsa för barn där