R
Raderad medlem 6459
Grattis alla sverigedemokrater - ni argumenterar exakt på samma sätt som barnen i TS skola!Det som också var skrämmande var hur dåligt informerade barnen (även de som gick i 9:an) var - många var helt säkra på att Sverige har öppna gränser som låter ALLA komma hit, oavsett. Att invandrare är "de som våldtar och begår brott". Och att SD verkligen vill ge massor med bistånd till "fattiga länder".
Det underliga är också att i mitt barns (hen röstade på Miljöpartiet) klass finns flera invandrare, från Irak, Afghanistan, Thailand - och de är jättepopulära och väldigt omtyckta. De som röstade på SD menade att DESSA invandrare naturligtvis skulle få stanna. När det kom till ett personligt plan, såg barnen med andra ögon på de människor som det faktiskt rör sig om.
Många tror också på fullt allvar på myter som att svenska flaggan snart inte får ha kvar sitt gula kors, eftersom Sverige inte ska vara ett "kristet land".
Jag ser ingen skillnad på barnens resonemang gentemot exempelvis vuxna sverigedemokrater jag känner (obs. fd kollegor, ej vänner).