barn /ungdom som medryttare , funkar de?

Sv: barn /ungdom som medryttare , funkar de?

Jag skulle tolka det som att hon menar det varsta och att hon hanger och drar for att hon ar van vid att man ska gora sa pa ridskoleponnys typ. Men jag hade fragat.

Ska man!? ...

Stark kan ju oxå betyda att man är duktig, "en av de starkaste eleverna i gruppen"
 
Sv: barn /ungdom som medryttare , funkar de?

När jag var yngre var det mer regel än undantag att 13-18 åringar var skötare /medryttare. Det var vanligt att man borstade och mockade 2-3 dagar i veckan och red 1-2 av dem dagarna.
 
Sv: barn /ungdom som medryttare , funkar de?

Absolut att det finns 13åringar som är duktiga och ansvarsfulla son klarar av att vara medryttare! Jag var 12 när jag blev medryttare. Ägaren hade yttersta ansvaret men det vara bara jag som red och skötte, jag byggde hagar, mockade och gjorde alltid mitt bästa. Jag var i stallet ungefär 5 dagar i veckan. Det var 5km till stallet, under sommaren cyklade jag och på vintern blev det buss. Mina föräldrar hade ingen hästvana alls. Men innan jag blev medryttare red jag lektion hos ägaren flera år, men nu är jag fodervärd.
Jag tycker att du ska ta reda på så mycket som möjligt om henne både via henne själv och självklart föräldrarna. Låter det bra så ge henne en chans!
 
Sv: barn /ungdom som medryttare , funkar de?

Jag har erfarenhet av unga medryttare till mina hästar och vissa är väldigt mogna och ansvarsfulla i den åldern medans vissa ser medryttarskapet som en chans att få sluta på ridskolan där man måste göra en massa "tråkiga" övningar och vill få möjlighet att rida en häst som man själv vill och bara ha kul och galoppera och hoppa en massa.
Så var kritisk och gör klart för tjejen vad som gäller så att dom vet det från början, och lita på magkänslan som säger om du kan ha förtroende och lita på henne.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 978
Senast: nullo-modo
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 926
Senast: shia
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 892
Gnägg Vet inte om detta är rätt område att skriva i - men jag chansar :) Vad innebär det att vara "medryttare", egentligen? Det låter roligt...
Svar
16
· Visningar
3 138
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp