Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad braSjälvklart!
Säger jag som inte jobbar i skolvärlden, men det ska till en tjurig personal som ska vägra tycker jag.
När svärmor begravdes förra året så var sonen i skolan och på fritids som vanligt. Det var så självklart i min värld att jag inte ens frågade.
Det dom inte vet har dom inte ont av, översatt i detta läge, om du inte frågar så behöver dom inte ta ställning/krångla till det.
En förskolelärare här sa att "Vi behöver inte alltid veta allt."
Har det med var man ringer vid en situation att göra? Tror inte vårt dagis har telefonnummer till något av våra jobb nämligen definitivt inte mitt i alla fall.Fast som förskollärare vill jag veta om föräldrarna av någon anledning inte är på sitt jobb - ifall det skulle hända något och vi behöver ha tag i mamma eller pappa.
Är man bara ärlig brukar det aldrig vara några problem, värre då att få reda på i efterhand att föräldrarna varit utomlands i en vecka eller dylikt.
Knepigt att hämta och lämna om man är utomlandsFast som förskollärare vill jag veta om föräldrarna av någon anledning inte är på sitt jobb - ifall det skulle hända något och vi behöver ha tag i mamma eller pappa.
Är man bara ärlig brukar det aldrig vara några problem, värre då att få reda på i efterhand att föräldrarna varit utomlands i en vecka eller dylikt.
Knepigt att hämta och lämna om man är utomlands
Fast som förskollärare vill jag veta om föräldrarna av någon anledning inte är på sitt jobb - ifall det skulle hända något och vi behöver ha tag i mamma eller pappa.
Har det med var man ringer vid en situation att göra? Tror inte vårt dagis har telefonnummer till något av våra jobb nämligen definitivt inte mitt i alla fall.
Nu menade jag som i TS fall, man är på begravning istället för på jobbet den dagen, man lämnar på morgonen och hämtar på em.
Inte att man lämnar på måndag och sen drar och låter andra sköta resten av veckans lämningar och hämtningar.
Rätt nummer har de såklart, till våra privata telefoner. Jag är resursad så jag kan flyttas lite hit och dit med kort varsel, med eller utan egen telefon. Klart de kan få växelnummer till min arbetsplats men det tar ju sin tid innan man får tag på rätt personer den vägen. I regel har jag hunnit ringa upp från min privata innan de nått rätt så att säga. Ibland har vi bara radio att kommunicera genom men såna platser är jag sällan på. Sambon har ingen egen telefon på jobbet så det är väl att få tag på växeln och be dem maila eller nåt då antar jag men vi brukar ju svara i våra privata mobiler eller ringa upp strax efter så det är sällan problem att få tag på oss. Särskilt inte om det står "missat samtal dagis" på mobilen. Då skulle jag nog vara rätt snabb att ringa (aldrig hänt än).Hos oss är vi jättenoga med att vi har rätt nummer, så har det varit på andra ställen jag varit på också. Oftast fyller man i ett papper vid inskolningen där det står alla nummer samt gärna också till annan anhörig.
För övrigt, är man på en begravning antar jag att man inte svarar och sånt kan också vara viktigt att veta.
Men har man inte telefonen på ljudlös med vibrator (kanske att endast dagis samtal når fram med vibrator) om barnet är där, alternativt liknande men för annan barnvakt?Om dagis har fått mammas/pappas mobilnr behöver man inte tala om var man är, mobilen ringer ju oavsett var man är. Maximal otur om de behöver ringa den halvtimmen begravningen tar i kyrkan.
Nä, det förstod jag också, har bara svårt att förstå varför man inte kan säga som det är när det kan vara viktigt att veta för oss pedagoger.
Hos oss är vi jättenoga med att vi har rätt nummer, så har det varit på andra ställen jag varit på också. Oftast fyller man i ett papper vid inskolningen där det står alla nummer samt gärna också till annan anhörig.
För övrigt, är man på en begravning antar jag att man inte svarar och sånt kan också vara viktigt att veta.