Snurrfian
Moderator
Nej jag tycker att det är så viktigt att veta aktuell storlek, det går att måtta ut väl på plats i affären och prova, det som är jobbigt är att just den där biten att hålla kolla på barnens aktuella garderob och vad som behövs kompletteras nu och längre fram.Fast att veta vilken storlek barnen har är liksom grunden för att kunna köpa kläder överhuvudtaget. Dessutom att man vet storleken visar att man är ganska så insatt trots allt. Är man helt oinsatt i klädbehovet så har man knappast koll på barnens aktuella storlekar.
Självklart är själva kalasaktiviteten inte bara att åka på kalaset utan allt praktiska runt om.
Jo jag vet att många har sina barns personnr i telefonen men jag är lite nojig med det i fall jag skulle tappa mobilen. Man vet ju aldrig. Men jag har funderat på någon form av enkelt kodsystem.
Men poängen är att min man kan alla barnens siffror och inte jag. Oftast är det tvärtom. I alla fall i min bekantskapskrets.
Hur går det till att få kalasindelningen jämt fördelad? Har ni koll åt olika barn eller har ni båda full koll på alla barnen? Jag är genuint nyfiken för jag vet inte hur man ska lösa det helt enkelt.
När det gäller personnummer så förstår jag inte riktigt oron att lämna ut dem eller råka tappa bort telefonen med personnummer? I dagens samhälle så är inte personnummer så särskilt hemliga, de går att hitta på nätet om man börjar leta. Det är väl i princip bara om man har dold identitet som det kan bli ett problem. Vi har en sån person i en av föreningarna jag är aktiv i och det har varit mycket strul för att det ska fungera.