Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur lång lina är lämpligt att ha när hunden ska dra cykel?
Har för mig att det är max tre meter i utdraget läge?
Tack för svaret. Hur kort kan man ha som kortast då? Tänker att om man kör där det kan komma folk vill man väl ha huden hyfsat nära cykeln men inte så nära att det är fara för att hunden kommer för nära och blir påkörd om linan råkar slaka lite.
Specialbeställer. Eller syr själv. Det har jag fått göra med mina...Tonto kan inte ha sin Zero DC nu. För liten i halsen igen och lös runt bröstkorgen. Vad tusan ska man ha på en hund som är jättebred över bogar och hals och tunn som en räka runt bröstkorgen?
Hm har lite samma problem jag också med Zero DC med Ascot även om det är lite bättre nu runt halsen då han är ganska nedklippt.Tonto kan inte ha sin Zero DC nu. För liten i halsen igen och lös runt bröstkorgen. Vad tusan ska man ha på en hund som är jättebred över bogar och hals och tunn som en räka runt bröstkorgen?
Hur tränar ni vovven på att inte stanna utan fokusera framåt när ni kör drag?
Vill gärna i framtiden kunna komma igång med draget ordentligt, och då gärna med cykel eller sparkcykel, men blir ju galet farligt när jycke ibland får för sig att stanna och nosa eller drar ner i ett dike plötsligt för att ta sig ett dopp
Specialbeställer. Eller syr själv. Det har jag fått göra med mina...
Tack för tipset! Ska kika!Hm har lite samma problem jag också med Zero DC med Ascot även om det är lite bättre nu runt halsen då han är ganska nedklippt.
Har du kollat på selarna från Sundpro? Den tränaren som jag har tänkt gå barmarksdrag för i Norrtälje rekommenderar deras helfodrad sele (möjligen är dock den halvfodrade mer intressant för dig med tanke på Tontos päls).
BjörkisJag som inte har en symaskin längre! Vart kan man specialbeställa vettiga selar?
Hur lär jag in det då? Jag har försökt att belöna/uppmuntra när han fokuserar framåt/springer, men då blir han glad istället och ska tillbaka till matte och busaLär hunden ett kommando för att springa! Jag har fått ryta till på min när han fått för sig att han ska ner i ett dike efter en kanin, men dom lär sig snabbt.
Hur lär jag in det då? Jag har försökt att belöna/uppmuntra när han fokuserar framåt/springer, men då blir han glad istället och ska tillbaka till matte och busa
Gå in på Knivsta BK och kolla draghundskurs med grönt kort Tyvärr är den inte i Knivsta den här gången, så lite längre att åka.12 km framför cykeln idag! Han var så jäkla fin, känner mig sjukt taggad på att tävla men jag måste ta licens och sedan lista ut när, var och hur man anmäler sig till tävling.
Gå in på Knivsta BK och kolla draghundskurs med grönt kort Tyvärr är den inte i Knivsta den här gången, så lite längre att åka.
Nu blev jag nyfiken, vad är det för utbildning?Tror att jag kör på distansutbildningen! Men tack för tips.
Nu blev jag nyfiken, vad är det för utbildning?
Aha, tusen tack för svar, ska in och läsa på lite därFör att ta grönt kort. Är väl ingen "utbildning" i sig. Men man ska göra ett teoretiskt prov och köra ett motionslopp innan man kan få grönt kort om man kör på distansstudier. På draghundsport.se kan man hitta mer info.