Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är med i Sörmons Hundklubb (Karlstad) och vi utvecklar dragverksamheten på klubben hela tiden. Vi har prova-på-drag-dagar både höst och vår, medlemmar kan låna trehjuling och kickspark och vi ska ha någon form av grönt kort-cirkel under 2017.
Jag har sett att Sörmons hundklubb har prova på drag, men jag är rädd att kickspark och trehjuling blir för tungt för min hund att dra. Däremot är jag mycket intresserad av grönt kort-cirkeln som planeras . Ska höra lite med dem om den .
Haha, jag har dvärgpinscher och vi fixar det fint.
Och att dra innebär inte att bara hunden ska dra, utan att man hjälps åt.
Kör du både kickbike och trehjuling med dina dvärgpinscher? Kan erkänna att jag blev lite sugen när jag kollade upp vad kickbike faktiskt innebär .
Jag kör trehjuling och mtb. Vintersport är inte vår starka sida, men klubben har kickspark som är jäkligt kul.
@Sampi Kul! Har du planer på tävling?
Skakar liv i gammal tråd...
Har också kommit igång med canicross nu. Sambons terriers är utmärkta draghundar
Jag brukar ha två kopplade med tvillingkoppel framför mig i expanderlina. Men ska man ha något (och i så fall vad) mellan hundarna så de inte drar åt olika håll? Sist knöt jag bara ett kort koppel i halsbanden men kanske finns det bättre alternativ?
Aha nacklinor alltså. Ska man fästa dom i halsbanden?Det finns nacklinor att köpa, men har du två hakar och ett rep så kan du ju enkelt fixa det själv
Aha nacklinor alltså. Ska man fästa dom i halsbanden?