Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har motionscyklat med honom förut när vi bodde i lägenhet, han blir överlycklig och vill helst springa sitt snabbaste från början till slut. Antar att det är bra
Var lite försiktig med att hålla högt, jämnt tempo på enformigt och hårt underlag. Det är farten som skadar... Så länge man värmer ordentligt och inte överanstränger hunden är det dock en ypperlig motionsform!
Akta tassarna om du ska köra på asfalt, det sliter hårt!
Här hemma har vi fantastiska vägar i skogen, sand och stig.
Provar lite nu under oktober. Midjebälte har jag ju redan, ska undersöka vilken lina som kan passa... Såg koppel som är elastiska här om dagen, kan det vara något?
Jag kör med 6 mm nylonlina från bygghandeln. Det brukar vara lättare och mindre vindfång än koppel.
Dessutom bör du ha lite längre än ett standardkoppel, så att du har lite marginal att bromsa på om hunden stannar Ca 2½-3 meter mellan mig och närmsta hunden har jag till mina.
Gå in på draghundsförbundets sida.
Massor med goda råd där.
Jag har bara baggenbälte när jag springer med hunden. När jag cyklar sitter min fast i cykeln med snabbutlösare. Har inte vågat ge mig ut på singletracks med min hund än men sambons gamla tävlings-MTB ser allt mer lockande ut, där den står i garaget
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Skola & Jobb Vet ej faktiskt. Det har ju varit julledigt nu så inte haft någon att fråga men ska ta det under veckan och meddela att jag inte kommer...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.