Sv: Barfotaverkning
Jag har läst en del inlägg från dig tidigare och du är väldigt glad för att tolka det folk skriver på ditt eget lilla sätt
Jag kan upplysa om att hästen tränas för instruktör två dagar i veckan, dressyr ena gången och hopp nästa. Utöver det tränar ryttaren självständigt, mest dressyr, ca tre gånger till i veckan. Någon enstaka gång hoppning. En gång i veckan rids det långtur i skogen men det är inte enda gången hästen går på grusvägarna. Efter varje träningspass, oavsett om det är för instruktör eller enskilt så blir det en runda i skogen efteråt. Ryttaren har mycket goda kunskaper i ridandets ädla konst och sitter inte och "åker häst". Jag kan gärna hjälpa till att räkna
Hästen rids alltså 6 gånger i veckan men ibland blir det 7.
Eftersom du tydligen vill ha det väldigt specifiserat när det gäller tider etc så får jag väl be min dotter ta tiden ordentligt så du inte får fel uppgifter
Men lektionerna för instruktören brukar vara ca 1 timme och sedan blir det väl en halvtimmes (ibland mer) runda i skogen.
Vill poängtera att jag inte skrivit att jag bedriver tuff träning eller tuff träning på grusvägar!
(Din egen lilla tolkning:smirk: )
Jag skrev att hästen
rids rätts så ordentligt med både hopp och dressyr-träning på ridbana/ridhus men väldigt mycket av ridningen bedrivs på grusvägar som är bra mycket mer tufft än underlaget i ett ridhus Så skrev jag och ingenting annat. Detta skrev jag för att upplysa "Ladan" om att barfotahästar inte behöver vara "skogsmullar" som lallar runt lite hur som helst.
Förstår du inte vad jag menade när jag skrev att ridningen bedrivs mycket på grusvägar som är bra mycket mer tufft än underlaget i ett ridhus? Vad är det du inte fattar? Förklara gärna
Sen fattar inte
jag? Varför skrev du detta:
"Oavsett om man tävlar eller inte så ska ju den enskilda individen få daglig motion, förutom daglig hagvistelse som under inga omständigheter kan uppfylla hästens naturliga rörelse behov. Ehh, javisst! Tyckte du att du behövde upplysa mig om det eller var det kanske bara en allmän upplysning
Beträffande hagvistelse så är hästen ute i bra hagar ca 12, ibland 13 timmar. På sommaren dygnet runt.